اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزارت خارجه آمریکا: موضع واشنگتن درباره آینده اسد تغییر نمی‌کند



,  موضع واشنگتن درباره آینده اسد ,جان کری

وزارت خارجه آمریکا: موضع واشنگتن درباره آینده اسد تغییر نمی‌کند

به دنبال اظهارات اخیر جان کری مبنی بر تحسین عملکرد بشار اسد درباره عملیات امحای زرادخانه شیمیایی سوریه، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد این کشور موضع خود را در قبال آینده اسد تغییر نخواهد داد.

 ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه "آیا اظهارات جان کری، وزیر خارجه این کشور نوعی مشروعیت بخشی به نظام اسد است یا خیر" گفت: موضع ما در قبال آینده بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه تغییر نکرده و آمریکا همچنان معتقد است که اسد مشروعیت خود را برای اداره سوریه به طور کامل از دست داده است.

وی در ادامه به امکان برگزاری کنفرانس ژنو2 در ماه نوامبر آتی اشاره کرد و گفت: آمریکا تمام تلاش خود را برای برگزاری کنفرانس ژنو 2 به کار خواهد بست.

از سوی دیگر، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید در واکنش به اظهارات اخیر بشار اسد،‌ رئیس جمهوری سوریه در این خصوص که آمریکا به وعده‌هایش پایبند نیست، مدعی شد: همه جهان می‌دانند که چه کسی به مردم کشورش دروغ می‌گوید و به فریب جامعه جهانی ادامه می‌دهد. همه می‌دانند که چه کسی در ابتدا داشتن سلاح‌های شیمیایی را تکذیب کرده و پس از مدتی تحت فشار تهدیدها برای حمله نظامی به این مساله اعتراف کرد.

پیش از این بشار اسد،‌ رئیس جمهوری سوریه در مصاحبه با مجله آلمانی اشپیگل اعلام کرده بود که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا هیچ سندی برای متهم کردن دولت سوریه در حمله 21 اوت به دمشق ندارد.

وی دولت آمریکا را به عدم پایبندی به وعده‌هایش متهم کرد. /ایران

 


ویدیو مرتبط :
طرح مجلس برای تغییر اساسنامه وزارت امور خارجه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سخنگوی وزارت امور خارجه: منتظر تغییر رفتار آمریکا هستیم



سیدعباس عراقچی,ر تغییر رفتار آمریکا

عراقچی در نشست خبری

منتظر تغییر رفتار آمریکا هستیم/ استراو از لندن شروع کند

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: آنچه ملاک تغییر نگاه ما به تعاملات با آمریکاست رفتار این کشور است که باید در صحنه عمل تغییر کند.

سیدعباس عراقچی در نشست هفتگی‌اش با خبرنگاران در پاسخ به اینکه آمریکا و دولت انگلیس برای مذاکره با ایران بعد از انتخاب آقای روحانی چراغ سبز نشان داده‌اند، فکر می‌کنید این کشورها با حسن نیت وارد مذاکره با ایران می‌شوند و این امر خیر اتفاق می‌افتد؟ گفت: اینکه خیلی از کشورها از جمله غرب و اروپایی‌ها به طور رسمی و غیرسمی برای گفت‌وگو و تفاهم بیشتر با ایران اظهارنظر کرده‌اند امر مطلوبی است، اما در رابطه با آمریکا کار ما از چراغ سبز گذشته است. ما منتظر تغییر عملی در رفتار آمریکایی‌ها هستیم.

وی گفت:‌ ما این تجربه را در رابطه با آمریکایی‌ها پیش از این داشته‌ایم و آنچه ملاک تغییر نگاه ما نسبت به آمریکایی‌هاست رفتار آنها در صحنه عمل است.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره رایزنی وزارت خارجه با مقامات جدید مصر پس از برکناری محمد مرسی، گفت: آقای صالحی رایزنی‌های مستقیمی با سرپرست وزارت خارجه مصر قبل از برکناری‌شان داشتند و با آقای البرادعی نیز گفت‌وگو داشتند، همچنین با بازیگران منطقه‌ای ابتکاراتی را مطرح کردند.

 

وی ادامه داد: در سفر کوتاهی که آقای صالحی به ترکیه داشتند، مباحثی مطرح شد. اختلاف موضع ما با ترکیه در مسائل منطقه وجود دارد و امر غیرقابل انکاری نیست. همچنین آقای صالحی با وزیر خارجه امارات گفت‌وگوی تلفنی در رابطه با مصر و سایر مسائل به ویژه سوریه داشتند.

 

عراقچی تصریح کرد: ما با همه طرف‌ها مذاکرات در این باره را ادامه می‌دهیم و امیدواریم موضوع مصر در آرامش و حفظ انسجام ملی به سرانجام مناسب برسد و به خواست‌های مشروع مردم پاسخ داده شود.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره اظهارات جک استراو وزیر خارجه پیشین انگلیس درباره تمایل سفرش به تهران و اظهار امیدواری نسبت به بازگشایی سفارت دو کشور خاطرنشان کرد: هیچ درخواست رسمی برای سفر به تهران صورت نگرفته است. اظهارات منتشر شده در رسانه‌ها درباره اظهارات ایشان کاملا گویا است. ما از اینکه آقای استراو و هر کس دیگری که علاقمند به سفر به ایران باشد بتواند این سفر را انجام دهد خوشحال خواهیم بود. ملت ایران، ملت مهمان‌نوازی هستند.

وی ادامه داد: درباره روابط ما با اتحادیه اروپا هم سیاست کلی ایران رفع تنش‌های موجود و اعتمادسازی است که شامل دولت انگلیس هم خواهد شد.

 

عراقچی اضافه کرد: اینکه ایشان ابراز علاقه کردند که بین ایران و انگلیس و برای بهبود روابط اقدامی انجام دهند باید گفت اگر این اراده وجود دارد ایشان اول از لندن شروع کنند تا تهران. ما خواهان قطع رابطه نبودیم بلکه اقدام قطع ارتباط از طریق دولت انگلیس صورت گرفته و تبعا باید از آن ناحیه اقدامی برای رفع این مشکلات انجام شود.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره سفراحمدی‌نژاد به عراق گفت: بیش از یک سال است که رییس‌جمهور دعوت‌نامه از طرف آقای طالبانی رییس جمهور عراق دریافت کرده بودند که سفری رسمی در چارچوب روابط دو جانبه به عراق داشته باشند. این سفر به دلیل بیماری آقای طالبانی به تاخیر افتاد و با توجه به ادامه این بیماری تاخیر ادامه داشت./فرارو