اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزارت خارجه آلمان: خویشاوندان دو آلمانی دستگیر شده، به تهران سفر كرده‌اند



 

 

 

 

وزارت خارجه آلمان: خویشاوندان دو آلمانی دستگیر شده، به تهران سفر كرده‌اند

 

مقامات ایران هرگز به طور رسمی تایید نكردند كه خانواده‌های آن‌ها اجازه دیدار با آن‌ها را خواهند داشت.

یك مقام آلمانی در برلین گفت كه خویشاوندان دو خبرنگار آلمانی ـ كه از ماه اكتبر در ایران زندانی هستند ـ به تهران سفر كرده‌اند، اما هنوز امكان دیدار با آن‌ها را پیدا نكرده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، یك سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان گفت كه خواهر یكی از این خبرنگاران و مادر دیگری ـ كه ظاهرا عكاس است ـ روز جمعه به ایران سفر كردند و سفیر آلمان در تهران آن‌ها را همراهی كرد.

این دو خبرنگار آلمانی كه نامی از آن‌ها برده نشده است در اوایل ماه اكتبر در ایران دستگیر شدند.

یك سخنگوی وزارت امور خارجه ایران پیش از این گفته بود كه مقامات ایران در حال بررسی درخواست خانواده این دو آلمانی برای دیدار با آن‌ها در كریسمس هستند، اما مقامات ایران هرگز به طور رسمی تایید نكردند كه خانواده‌های آن‌ها اجازه دیدار با آن‌ها را خواهند داشت.

گویدو وستروله، وزیر امور خارجه آلمان پیش از این در گفت‌وگو با روزنامه بیلد – ام سونتاگ با اطمینان گفته بود كه انتظار می‌رود این دیدار در تعطیلات كریسمس صورت بگیرد...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
سرود ای ایران مردم مقابل وزارت خارجه در تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احضار سفیر آلمان در تهران به وزارت امور خارجه







سفیر آلمان

 

به‌دنبال دستگیری و سپس آزادی رحمان حاجی احمدی تبعه جمهوری اسلامی ایران و از سركردگان گروه‌های تروریستی توسط دولت آلمان، سفیر این كشور در تهران توسط مدیر كل امور ایرانیان خارج از كشور وزارت امور خارجه احضار شد.

 

سفیر آلمان در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد.

به گزارش ایلنا،به‌دنبال دستگیری و سپس آزادی رحمان حاجی احمدی تبعه جمهوری اسلامی ایران و از سركردگان گروه‌های تروریستی توسط دولت آلمان، سفیر این كشور در تهران توسط مدیر كل امور ایرانیان خارج از كشور وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ گردید.

سفیر آلمان ضمن اعلام عدم حمایت دولت آلمان از عناصر گروهك پژاك قول مساعد داد كه مراتب را به دولت آلمان اعلام نموده و نتیجه را در اسرع وقت اعلام نمایند.