اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزارت امور خارجه مصر: ایران در امور داخلی ما دخالت می کند



دخالت ایران در مصر

وزارت امور خارجه مصر: ایران در امور داخلی ما دخالت می کند

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در ارتباط با تحولات اخیر در مصر گفت: ایران به دقت و از نزدیک تحولات جاری در مصر را دنبال می‌کند و نگران است که درگیری‌ها بین مردم مصر، افزایش پیدا کند و وحدت ملی و انسجام داخلی جامعه مصر خدشه‌دار شود.

وزارت امور خارجه مصر در ادعایی ایران را به دخالت در امور داخلی این کشور متهم کرد.

به گزارش ایسنا بدر عبدالعاطی، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه مصر در سخنانی گفت که آنچه امروز از تحولات سیاسی در مصر شاهدیم، نتیجه خواست ملت مصر است که میلیون‌ها تن از شهروندان به شکل روشن و آشکاری از سی‌ام ژوئن آن را بیان می‌کنند.

به گزارش روزنامه‌ الریاض چاپ عربستان، وی افزود، این همان اراده‌ای است که از آن نقشه راهی از سوی نیروهای مسلح مصری در سوم ژوئیه اعلام شد و از حمایت اکثریت مردم برخوردار است.

 

عبدالعاطی مدعی شد: دخالت در امور مصر به شکلی که اظهارنظرهای مسوولان ایرانی نشان می‌دهد، امری است که به لحاظ شکلی و موضوعی غیر قابل قبول است.

وی هم‌چنین بر مواضع ثابت کشورش مبنی بر مخالفت با هرگونه دخالت در امور داخلی سایر کشورها تاکید کرد.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در ارتباط با تحولات اخیر در مصر گفت: ایران به دقت و از نزدیک تحولات جاری در مصر را دنبال می‌کند و نگران است که درگیری‌ها بین مردم مصر، افزایش پیدا کند و وحدت ملی و انسجام داخلی جامعه مصر خدشه‌دار شود.

سیدعباس عراقچی در گفت‌وگو با ایسنا، خاطرنشان کرد:‌ امیدواریم همه طرف‌ها به استفاده از ابزارهای مسالمت‌آمیز و روندهای دموکراتیک پایبند باشند.

 

وی افزود: روند دستگیری و بازداشت شخصیت‌های کشور مصر موجب نگرانی است و ما امیدواریم مردم مصر در مقابل هرگونه تلاش دشمن به ویژه رژیم صهیونیستی برای به انحراف کشیدن مسیر انقلاب مردم مصر و برای ایجاد اختلاف و دو دستگی در این جامعه هوشیار باشند./ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
سرود ای ایران مردم در مقابل وزارت امور خارجه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افخم:بیانیه وزارت خارجه آمریکا مصداق بارز دخالت در امور داخلی ایران است



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,مذاکرات ایران و 5+1

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان به بیانیه مطبوعاتی وزارت خارجه آمریکا پاسخ داد.

به گزارش خبرآنلاین، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به بیانیه مطبوعاتی اخیر وزارت خارجه امریکا و ادعاهای مطرح شده در مورد اقدامات قوه قضائیه و دستگیری و بازداشت برخی افراد ، ضمن رد بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا، گفت : این بیانیه مصداق بارز دخالت در امور داخلی ایران است و مغایر با تعهدات صریح دولت آمریکا ذیل بیانیه الجزایر می باشد .


مرضیه افخم افزود : مناسب است مقامات آمریکایی بجای اینگونه اظهار نظرها و تـوصیه های نا مربوط به سایر کشورها، تـوجه خود را بـه گزارشات رو به افزایش و نگرانی مراجع مستقل درباره حقوق شهروندی اتباع آن کشور معطوف نمایند و با تمهیدات لازم از تکرار حوادثی مانند فاجعه قتل 3 دانشجوی مسلمان امریکائی ممانعت بعمل آورده و در پی اجرای عدالت باشند.

اخبار سیاست خارجی - خبرآنلاین