اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزارت اقتصاد مکلف به بیمه شخص ثالث رانندگان شد



 

 

 

وزارت اقتصاد مکلف به بیمه شخص ثالث رانندگان شد

 

 

به گزارش مهر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز سه شنبه و در ادامه بررسی جزئیات برنامه پنجم توسعه مقرر کردند وضع و دریافت هرگونه عوارض بر بیمه تجاری (حق بیمه و حق بیمه اتکایی) منجر به مواردی است که در قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی تعیین شده است.

 

براساس بند الحاقی به این ماده که به پیشنهاد نمایندگان الحاق شد؛ وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف شد تا نسبت به بیمه شخص ثالث درباره راننده همچون سرنشین، این بیمه را اعمال کند.

 

براساس ماده دیگری از برنامه پنجم نیز که مورد تصویب نمایندگان قرار گرفت؛ انجام بیمه‌های دستگاه‌های اجرایی به صورت انحصاری با شرکت سهامی بیمه ایران، موضوع ماده 30 قانون بیمه مرکزی ایران و بیمه گری مصوب سال 1350 در طول سال‌های برنامه ملغی ‌الاثر می‌ شود.... / تحلیل عصر ایران


ویدیو مرتبط :
بیمه شخص ثالث

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیمه شخص ثالث



 

۴۴ درصد از بازار بیمه در اختیار بیمه شخص ثالث

 

 

بیمه شخص ثالث

 

 

سهم بیمه‌های آتش‌سوزی ۶/۷ درصد، مسئولیت ۴/۵ درصد، حوادث سرنشین ۷/۴ درصد و مهندسی ۴/۳ درصد از کل حق بیمه‌های تولید شده در صنعت بیمه است. سهم دیگر رشته‌ها کمتر از سه درصد است.

 

 

۴۴ درصد بازار صنعت بیمه در اختیار بیمه شخص ثالث است.

 


به گزارش ایلنا، براساس آخرین آمار منتشر شده توسط بیمه مرکزی در شش ماه نخست سال جاری ، بیمه شخص ثالث با در اختیار داشتن ۴۴ درصد بازار بیمه کشور، بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است. بیمه بدنه اتومبیل با ۲/۱۱ درصد و بیمه درمان با ۷/۱۰ درصد در جایگاه دوم و سوم از نظر سهم در بازار بیمه قرار دارند.

 


سهم بیمه‌های آتش‌سوزی ۶/۷ درصد، مسوولیت ۴/۵ درصد، حوادث سرنشین ۷/۴ درصد و مهندسی ۴/۳ درصد از کل حق بیمه‌های تولید شده در صنعت بیمه است. سهم دیگر رشته‌ها کمتر از سه درصد است.

 


برای نمونه سهم رشته‌های باربری ۲/۲ درصد، حوادث ۶/۱ درصد، کشتی ۳/۰ درصد، هواپیما ۲/۱ درصد، پول ۱/۰ درصد، نفت و انرژی ۳/۰ درصد و سایر رشته‌های بیمه ۰۵/۰ درصد اعلام شده است.

 


حق بیمه‌های تولیدشده در رشته‌های غیرزندگی ۳/۹۳ درصد و در بیمه‌های زندگی ۶/۶ درصد است.

 


به نظر می‌رسد اجباری بودن بیمه شخص ثالث و حمایت دولت از این رشته باعث شده حق بیمه‌های تولید شده آن نسبت به سایر رشته‌ها بیشتر باشد.