اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ورود 550 ‌کارشناس اجلاس«نم» به تهران/افزایش 100 محل پارک هواپیما



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

ورود 550 ‌کارشناس اجلاس«نم» به تهران/افزایش 100 محل پارک هواپیما

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه برای ارائه خدمات به مهمانان اجلاس سران 100پارک‌پوزیشن هواپیما و یک پاویون جدید به مهرآباد اضافه شده است، گفت: تا این لحظه 550 نفر کارشناس از 90 کشور وارد ایران شده‌اند.

سیدمحمود رسولی‌نژاد در گفت‌وگو با فارس، در خصوص آخرین تمهیدات برای ارائه خدمات فرودگاهی به مسافران شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو عدم تعهد اظهار داشت: از حدود 3 ماه قبل، عملیات بهسازی فضای فرودگاه‌های امام خمینی(ره) و مهرآباد، ترمیم سیستم‌های روشنایی، اصلاح موانع تردد در خیابان‌های منتهی به فرودگاه مهرآباد، در دستور کار شرکت‌های فرودگاه‌های کشور قرار گرفت.

وی ادامه داد: شرکت فرودگاه‌های کشور، بیش از 10 جلسه هماهنگی با تمامی ارگان‌های مستقر در فرودگاه برگزار کرد و هماهنگی‌ها در این باره انجام شد که نمایندگانی از وزارت کشور و بخش‌های مرتبط نیز در این جلسات حضور داشتند.

* ساخت پاویون جدید و تحویل به واحد تشریفات

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه هر بخش مستقر در فرودگاه نسبت به وظایف خود طی این ایام کاملاً توجیه شده است، گفت: با هماهنگی به عمل آمده و به دستور وزیر راه و شهرسازی از پنج ماه پیش کلنگ پاویون جدید به زمین زده شد و قبل از سفر کارشناسان، این پاویون به تشریفات تحویل شده است.

* اضافه شدن یکصد محل پارک هواپیما به فرودگاه مهرآباد

رئیس کمیته فرودگاهی و پروازی شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیر متعهد‌ها تصریح کرد:‌ در راستای پذیرش مناسب مهمانان و استقرار هواپیماهای آنها یکصد محل پارک هواپیما به فرودگاه مهرآباد اضافه شده است، همچنین تجهیزات لازم برای پارک این هواپیماها و ارائه سرویس به خلبانان در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور افزود: حدود دو ماه پیش، بولتنی را برای 150 کشور فرستادیم و آخرین مقررات فرودگاهی، راهنمایی گروه‌های پروازی و اقدامات میزبانی را برای آنها تشریح کردیم که مورد استقبال کشورها قرار گرفت.

* ورود 550 کارشناس اجلاس سران از 90 کشور 

رسولی‌نژاد با بیان اینکه تا رده‌های کارشناسی مهمانان از فرودگاه امام خمینی(ره) تردد می‌کنند، تصریح کرد: تا به امروز بیش از 550 نفر کارشناس در هیئت‌های مختلف از حدود 90 کشور به ایران وارد شدند.

رئیس کمیته فرودگاهی و پروازی شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیر متعهد‌ها با بیان اینکه امروز و فردا جلسه کارشناسان در اجلاس سران غیر متعهدها خواهد بود، افزود: پس از آن اجلاس در سطح رؤسای کشورها و سران برگزار خواهد شد.

* تمامی ارگان‌های دست‌اندر کار پرواز و فرودگاه در آمادگی کامل

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود پروازهای رؤسای کشورها به فرودگاه مهرآباد انجام شود، تأکید کرد: شرایط برای استقبال کاملاً مهیا است و همه ارگان‌های مستقر در فرودگاه اعم از بخش‌های نظامی و انتظامی، امنیتی، بخش‌های فرودگاهی، شرکت‌های هواپیمایی، گمرک، گذرنامه و از این قبیل در نهایت آمادگی هستند.

رئیس کمیته فرودگاهی و پروازی شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیر متعهد‌ها یادآور شد: قطعاً با توجه به تجربه‌هایی که تاکنون داشته‌ایم، بهترین خدمات به مهمانان ارائه خواهد شد.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور افزود: با توجه به آنکه این اجلاس در سطح بین‌المللی اجرا می‌شود، عرصه‌ای است که بخش‌های دولتی توانمندی خود را نمایش می‌دهند. بنابراین تلاش شده است که با تمام قوا از امکانات استفاده شود.

رسولی‌نژاد تصریح کرد: تمام ارگان‌های دست‌اندرکار فرودگاه، طی این ایام در آماده‌باش کامل هستند و حتی نیروهای خود را از دیگر شهرستان‌ها فراخوان کرده‌اند که به آنها یاری رسانند.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور تصریح کرد: در راستای آمادگی کامل ارگان‌های دست‌اندرکار دو مانور آمادگی در فرودگاه امام خمینی (ره) و دو مانور در فرودگاه مهر‌آباد برگزار شد‌ که نشان‌دهنده آمادگی و هماهنگی کامل برای میزبانی از مهمانان اجلاس است.

* انجام به‌موقع دیگر پرواز‌های داخلی و بین‌المللی 

رئیس کمیته فرودگاهی و پروازی شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیر متعهد‌ها اضافه کرد: پروازهای داخلی و بین‌المللی دیگر نیز به صورت عادی انجام خواهد شد؛ طبق جدول زمانی که قبلاً اعلام شد، پروازهایی که بلیت‌های آنها فروخته شده انجام خواهد شد و تنها در برخی پروازها محدودیت اعمال شده است که قطعاً بلیت آن پروازها نیز به فروش نرسیده است، بنابراین هر مسافری که بلیت در دست دارد، قطعاً پروازش انجام خواهد شد./فارس

 


ویدیو مرتبط :
ورود سران عدم تعهد به سالن اجلاس تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ورود آمانو به تهران؛ افزایش احتمال توافق ایران و آژانس



توافق ایران و آژانس,مذاکرات ایران و 1+5,یوکیاآمانو

ورود آمانو به تهران؛ افزایش احتمال توافق ایران و آژانس

یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بامداد دوشنبه - 20 آبان - با استقبال بهروز کمالوندی، معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی وارد تهران شد.

به گزارش ایسنا، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به دعوت علی‌اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان و در حالی که قرار است مذاکرات فنی و کارشناسی ایران و آژانس در ادامه مذاکرات 6 و 7 آبان، روز دوشنبه در تهران برگزار شود وارد تهران شد.


همچنین رضا نجفی نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در مراسم استقبال از مدیرکل آژانس حضور داشت.


منابع نزدیک به هیأت مذاکره‌کننده ایران با آژانس به خبرنگار ایسنا اعلام کردند که به طور قطع در مذاکرات روز دوشنبه 20 آبان میان آمانو و صالحی توافقنامه همکاری جدیدی امضا خواهد شد.


بر اساس این گزارش، در مذاکرات قبلی میان ایران و آژانس دو طرف بر روی متنی تحت عنوان "چارچوبی برای همکاری" به تفاهم رسیدند که قرار است در مذاکرات روز دوشنبه این متن نهایی و به امضای آمانو و صالحی برسد.


یوکیا آمانو آخرین بار خرداد ماه 1391 و یک روز قبل از برگزاری مذاکرات ایران و 1+5 در بغداد (سوم خرداد 1391) در دولت محمود احمدی‌نژاد برای دیدار با مقامات کشورمان به تهران آمده بود. این بار نیز وی یک روز بعد از مذاکرات ایران و 1+5 در ژنو و در دولت حسن روحانی به تهران آمده است.


به گزارش ایسنا، قرار است یوکیا آمانو صبح روز دوشنبه با علی‌اکبر صالحی در سازمان انرژی اتمی دیدار و گفت‌وگو کند. همچنین وی در سفر خود به تهران با وزیر امور خارجه و رییس‌جمهور کشورمان دیدار می‌کند.


هیأت مذاکره‌کننده فنی و کارشناسی آژانس نیز برای مذاکره با هیأت کارشناسی ایران در روز دوشنبه 20 آبان به همراه مدیرکل آژانس به تهران می‌آیند.


سرپرست هیأت فنی کارشناسی آژانس «ترو واریورانتا» است. همچنین آمانو در مذاکرات کارشناسی و فنی میان دو طرف حضور ندارد و صرفاً برای دیدار با علی‌اکبر صالحی و رایزنی با دیگر مقامات ایرانی و به احتمال بسیار قوی امضای توافقنامه همکاری به تهران می‌آید.


ایران پیش از مذاکرات قبلی با آژانس در 6 آبان پیشنهادی متفاوت که حالکی از رویکرد جدید ایران در تعامل با آژانس است را توسط سیدعباس عراقچی معاون وزیر خارجه به آمانو ارائه کرد. آمانو و هیأت فنی و کارشناسی آژانس نیز از این پیشنهاد و رویکرد استقبال کرد. در این مذاکرات دو طرف بر روی "چارچوبی برای همکاری" توافق کردند که به نظر می‌آید این چارچوب نهایی شده و آماده امضا و توافق میان دو طرف است.


مذاکرات ایران و آژانس هر چند از مذاکرات سیاسی ایران و 1+5 تأثیر می‌پذیرد اما به طور مستقل دنبال می‌شود.


ایران و 1+5 این هفته مذاکرات فشرده و جدی را در ژنو از 16 تا 18 آبان به انجام رساندند و در این مذاکرات به طور کم‌سابقه‌ای شاهد حضور وزیران خارجه 1+5 در این مذاکرات به جز چین بودیم. در مذاکرات سیاسی نیز دو طرف به طور قابل توجه و بی‌سابقه‌ای به تفاهم و توافق نزدیک شده‌اند. با این حال مذاکرات سیاسی ایران و 1+5 به خاطر وجود اختلاف نظرها به 10 روز بعد یعنی 29 آبان در ژنو موکول شد.


محمدجواد ظریف و کاترین اشتون در پایان سه روز مذاکره از انجام گفت‌وگوها استقبال کرده و از پیشرفت قابل توجه در مذاکرات خبر دادند.
/ایسنا