اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ورود 50 تویوتا کمری به ناوگان تاکسیرانی


مدیرعامل سازمان تاکسیرانی پایتخت از ورود نسل جدید خودروهای هیبریدی به ناوگان تاکسیرانی خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرعامل سازمان تاکسیرانی پایتخت از ورود نسل جدید خودروهای هیبریدی به ناوگان تاکسیرانی خبر داد.

میثم مظفر شب گذشته در مراسم رونمایی از 50 دستگاه خودرو تویوتا کمری هیبریدی با بیان اینکه در سال جاری سازمان تاکسیرانی اقدام جدیدی را در راستای به کارگیری تکنولوژی‌های جدید و هیبریدی در تاکسی‌ها کرده است گفت: بر همین اساس روند ورود خودروهای هیبریدی و یورو5 به ناوگان تاکسیرانی آغاز شد و شاهد ایجاد تحولی بزرگ در این بخش بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه این بار نسل جدیدی از خودروهای هیبریدی وارد ناوگان تاکسیرانی می‌شود گفت: خودروهای هیبریدی نقش زیادی در کاهش آلودگی هوا دارند به گونه‌ای که آلایندگی 66 تاکسی یورو5 برابر با یک خودرو پیکان فرسوده است.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی پایتخت با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته طی سه سال آینده 10 هزار تاکسی هیبریدی وارد ناوگان می‌شود گفت:‌این پنجاه خودروی کمری هیبریدی توسط شرکت پاکرو تاکسی (پاکرو سبز قشم) وارد شده اند و بر اساس برنامه ریزی‌ها 2500 دستگاه دیگر نیز توسط این شرکت وارد ناوگان حمل و نقل می‌شوند.

وی افزود: امیدواریم با کمک دولت، مجلس و شورای شهر ورود تاکسی‌های هیبریدی و دارای استاندارد یورو5 سرعت بیشتری بگیرد.

همچنین طاهری مدیر عامل شرکت پاکروتاکسی نیز در سخنانی با بیان اینکه این شرکت در نظر دارد پس از اتمام ورود 2500 تاکسی هیبریدی و دارای استاندارد یورو5 نسبت به ورود موتورسیکلت هیبریدی در ایران نیز اقدام کند، گفت: ما در خارج از ایران در زمینه حمل و نقل جاده‌ای فعالیت کرده و تجربیات خوبی داشته‌ایم و به خاطر کمک به همشهریان در راستای کاهش آلودگی هوا بر آن شدیم که نسل جدید خودروهای هیبریدی را وارد ناوگان حمل و نقل عمومی کنیم.

وی با اشاره به کمک دولت‌های دیگر به توسعه حمل و نقل پاک در کشورهایشان گفت: امیدواریم دولت ایران نیز یارانه و سوبسید لازم را بدهد.

وی با اشاره به امتیازات تردد خودروهای هیبریدی در سطح شهر گفت: این خودروها مصرف سوخت ترکیبی‌شان 5.7 لیتر در صد کیلومتر است و می‌توان بیش از هزار کیلومتر پیمایش با یک باک بنزین داشت. همچنین تردد آزاد در محدوده طرح ترافیک خواهند داشت.


ویدیو مرتبط :
درگ تویوتا کمری 2007 دنده ای و تویوتا کمری 2014 GLX

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ورود "ارابه‌های مرگ" به ناوگان تاکسیرانی!



تاکسیرانی,ناوگان تاکسیرانی,ورود خودرو به ناوگان تاکسیرانی

ورود "ارابه‌های مرگ" به ناوگان تاکسیرانی!

در حالی خبر ورود 10 هزار دستگاه خودرو MVM۵۳۰ به ناوگان تاکسیرانی کشور اعلام شده است که از یک سو رانندگان تاکسی و از سوی دیگر فعالان بخش های تولیدی و صنعتی مخالفت و دلخوری خود را از این موضوع اعلام کرده اند.

به گزارش عصرصنعت، سرپرست معاونت نوسازی ناوگان حمل و نقل از عرضه ۱۰ هزار دستگاه تاکسی درون شهری و برون شهری MVM۵۳۰ که جایگزین تاکسی های فرسوده درون شهری و برون شهری کشور است خبر داده است.

 

ورود خودروهای MVM۵۳۰ در نگاه اول اقدام مثبتی در راستای افزایش آسایش مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی ارزیابی می شود و به گونه ای می توان این اقدام را در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقلی که هنوزم خودروئی قدیمی همچون پیکان در آن در حال تردد است را ستود.

اما در عین حال نکات نهفته این در این زمنیه وجود دارد که به اعتقاد منتقدان این اقدام مطلوب را با اجرای نادرست به زیر سوال می برد.
این تصمیم که به نظر می رسد در جهت افزایش ایمنی و آسایش مشتریان اتخاذ شده است با ورود خودرو MVM۵۳۰ که در جدول ارزشیابی کیفی خودروها از میان ۱۸ خودرو تولیدی در کشور مکان شانزدهم را از آن خود کرده است آب سردی بر امید مسافران و رانندگان تاکسی های کشور بود.

جالب تر آنکه بر اساس این جدول ، خودرو MVM۵۳۰ تنها یک پله با پرایدی که از خطوط ناوگان تاکسیرانی خارج شده است فاصله دارد و عملاً اتفاق خاصی در زمینه افزایش کیفی تاکسی های کشور رخ نداده است و برخی معتقدند مسئولان معاونت حمل و نقل بدنبال ظهور اسامی پرطمطراق و برای به رخ کشیدن خدمات خود هستند.

واقعیت این است که اعتماد مصرف کنندگان داخلی و حتی دیگر کشورهایی که مانند ایران به هدف صادراتی شیرینی برای چینی تبدیل شده اند، نسبت به محصولات چینی که با رنگ ها و مارک های زیبا و در مقابل با کیفیت ضعیف و به قولی بنجل آنقدر تنزل یافته است که کمتر کسی یافت می شود که از اجناس چینی دل خوشی داشته باشد. این موضوع در تولید خودروهای چینی در کشور و در مقطعی قطعات تولیدی این کشور در خودروهای داخلی نیز بطور مداوم مورد انتقاد مصرف کندگان قرار گرفت.

اما مساله قابل ذکر این که این خودروهای در برخی از اظهار نظرات به ارابه مرگ نیز تعبیر شده است و گواه این مطلب این که خودرو MVM۵۳۰ بر اساس جدول کیفی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد، ۱۵ نمره منفی را از آن خود کرده است و جالب تر این که در معیار موتور و انتقال قدرت و فنر بندی و تعلیق فرمان فرق چندانی با قعر نشین جدول ندارد.


جدول ارزشیابی کیفی خودروهای تولید داخل

نوع خودرو

شرکت تولید کننده

فنربندی، تعلیق و فرمان

موتور و انتقال قدرت

ترمز

تجهیزات الکتریکی

تزئینات

بدنه

رنگ

صداهای غیرعادی

نفوذ آب

سمند

ایران خودرو

۳٫۸

۱٫۲

۱٫۵

۳٫۳

۲۲٫۹

۸٫۵

۱۴٫۲

۵٫۴

۰٫۴

پژو پارس

ایران خودرو خراسان

۸٫۹

۱٫۴

۱٫۷

۲٫۲

۲۰٫۸

۸٫۳

۱۳٫۳

۵٫۰

۰٫۰

پژو ۴۰۵

ایران خودرو

۱٫۵

۳٫۰

۴٫۵

۱٫۵

۳۴٫۵

۱۳٫۵

۴٫۵

۰٫۰

۰٫۰

پژو ۴۰۵

ایران خودرو خراسان

۶٫۷

۴٫۷

۰٫۸

۱٫۴

۲۸٫۹

۸٫۳

۹٫۲

۳٫۳

۰٫۰

تیبا

سایپا کاشان

۳٫۹

۸٫۳

۰٫۸

۵٫۶

۱۸٫۳

۱۵٫۸

۱۰٫۳

۲٫۵

۱٫۷

MVMX33

مدیران خودرو

۰٫۰

۷٫۵

۰٫۰

۷٫۵

۳۰٫۰

۱۱٫۳

۱۱٫۳

۳٫۸

۰٫۰

MVM530

مدیران خودرو

۱۵٫۰

۷٫۵

۰٫۰

۰٫۰

۱۵٫۰

۱۵٫۰

۱۶٫۳

۰٫۰

۳٫۸

سایپا X131

سایپا

۱٫۰

۹٫۲

۴٫۸

۵٫۸

۲۱٫۸

۲۰٫۰

۷٫۸

۳٫۸

۸٫۰

سایپا X131

پارس خودرو

۱٫۶

۷٫۲

۰٫۳

۳٫۰

۲۵٫۵

۲۷٫۰

۱۰٫۸

۵٫۶

۴٫۱


اما از زاویه دیگری ورود MVM۵۳۰  به ناوگان تاکسیرانی در خور انتقاد شاغلین این بخش قرار گرفت و رانندگان هم در این خصوص ابراز نارضایتی کرده و از قیمت بالای این خودرو شکایت نموده اند.

این رانندگان معتقدند خرید خودرو MVM۵۳۰ با قیمت ۴۰ میلیون تومان امرار معاششان  را با توجه به اقساط بالای آن با مشکل مواجه خواهد کرد و اذعان می دارند مگر یک راننده تاکسی چقدر می تواند روزانه کسب کند که بخشی از آن را به خرید خودروئی اختصاص دهد که از لحاظ کیفی از دیگر تاکسی ها هم پائین تر باشد!

در عین حال یکی از مهمترین انتظارات تاکسیرانان ،خدمات پس از فروش مناسبی است که تولید کنندگان و تامین کنندگان تاکسی ها باید به آن مبادرت ورزند و با توجه به این امر بعید بنظر می رسد که خدمات شرکت مدیران خودرو آنچنان که باید آماده ارائه خدمات به این مرکب و نان آور پر استهلاک شاغلین بخش تاکسیرانی باشد.

علاوه بر این با ذکر این نکته که وجود کمپانی MVM در کشور ما از جهاتی مانند ایجاد اشتغال و بوجود آوردن منافع معدود اقتصادی برای برخی از بنگاه های تولیدی مرتبط با این شرکت برای کشور مفید است اما انتظار این بود که معاونت  نوسازی ناوگان حمل و نقل در اتخاذ این تصمیم صنعت داخلی را مقدم بر CKD  کاران یا وارد کننده قطعات و مونتاژ کار چینی کند تا از این طریق خودروهائی را وارد ناوگان تاکسیرانی کند که به گواه آمار از لحاظ کیفی از این خودروها با کیفیت تر بوده و خرید آن هم به نفع تولید ملی و هم به نفع مصرف کننده و شاغلین در این حوزه باشد./فرارو