اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ورود 4 کشور به فهرست تحریم روسیه


«دیمیتری مدودف» نخست وزیر روسیه امروز از اضافه شدن ۴ کشور دیگر به فهرست تحریم واردات محصولات غذایی از آن ها به روسیه خبر داد.

خبرگزاری مهر: «دیمیتری مدودف» نخست وزیر روسیه امروز در جلسه کابینه گفت که ۴ کشور آلبانی، مونته نگرو، لیختن اشتاین و ایسلند را در فهرست جدید تحریم واردات مواد و محصولات غذایی این کشور قرار داده است.

روسیه پیشتر و در اقدامی تلافی جویانه، واردات محصولات غذایی از ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا، آمریکا، کانادا، نروژ و استرالیا را ممنوع اعلام کرده بود.

«ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه در ۳ تیر ماه سال جاری، دستور تمدید تحریم های این کشور در واردات مواد غذایی از کشورهای اتحادیه اروپا را به مدت ۱ سال دیگر صادر کرد. این دستور در واکنش به تصمیم ۱ تیر ماه اتحادیه اروپا انجام شد که در آن بروکسل تحریم های سال گذشته علیه روسیه را به بهانه نقض توافق «مینسک» به مدت ۶ ماه تا ژانویه سال آینده تمدید کرده بود.

توافق مینسک، توافقی است که میان رهبران روسیه، فرانسه، آلمان و اوکراین برای پایان درگیری ها در شرق اوکراین به امضا رسیده بود اما مناطق شرقی اوکراین کماکان شاهد درگیری های پراکنده است.

مناطق شرقی اوکراین از ابتدای سال میلادی گذشته پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه خواستار جدایی از اوکراین شدند که همین امر منجر به بروز درگیری های خونین در شرق این کشور شد.

کشورهای غربی به بهانه حمایت مسکو از جدایی طلبان اوکراین اقدام به تحریم روسیه کرده است.اقدامی که روسیه بارها آن ا رد کرده است .


ویدیو مرتبط :
ترکیه اجازه ورود به خبرنگاران روسیه به کشور را نداد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روسیه فهرست تحریم‌ها علیه ترکیه را اعلام کرد



اخبار,اخبار بین الملل ,نخست وزیر روسیه

دولت روسیه مصوبه‌ای را برای اعمال تحریم علیه ترکیه در پاسخ به سرنگونی جنگنده روس توسط آنکارا که هفته گذشته در مرز مشترک ترکیه و سوریه انجام شد تصویب کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، این مصوبه که توسط دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه امضا شده است از تاریخ اول ژانویه واردات مواد غذایی از جمله گوشت طیور، سبزیجات و میوه‌های خشک، یخ زده و تازه و میخک را ممنوع کرده است.

این مصوبه فعالیت‌های کمیسیون بین دولتی روسیه – ترکیه در امور تجارت و همکاری اقتصادی و همچنین تمامی مذاکرات مربوط به سرمایه گذاری و تجارت دو جانبه را به حالت تعلیق درآورده است.

همچنین بر این اساس تعداد مجوزهای سالانه برای سال 2016 جهت حمل محموله‌ها از طریق زمینی به 2000 عدد کاهش داده شده و احتمالا تمامی آنها لغو خواهد شد.

بر اساس این مصوبه شهروندان ترک که قرارداد کاری یا مدنی آنها قبل از 31 دسامبر 2015 امضا شده از اول ژانویه 2016 اجازه کار در روسیه را نخواهند داشت.

قرارداد دو جانبه در خصوص سفر بدون نیاز به روادید به دو کشور و همچنین پروازهای چارتری میان دو کشور به غیر از مواردی که جهت بازگشت شهروندان روسیه از ترکیه است لغو خواهد شد.

هم چنین انجمن تورگردانان روسیه اعلام کرد که برنامه تورهای خود را به ترکیه کاهش خواهد داد.

وزارت علوم و آموزش روسیه اعلام کرد که همکاری خود با دانشگاه‌های ترکیه را کاهش خواهد داد و تمامی دانش آموزان ترک را در آینده‌ای نزدیک از کشور خود اخراج می‌کند. 

 

اخبار بین الملل - ایسنا