اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ورود پلیس زن به خیابان های پاکستان +عکس


«لطفا کمی عقب تر. روی خط عابر پیاده توقف نکنید.» این دستور محترمانه یک پلیس زن در یکی از خیابان های شلوغ شهر کراچی پاکستان به چند موتور سوار است که تنها چرخ جلوی موتور سیکلت هایشان روی خط عابر پیاده قرار گرفته است.

خبرگزاری ایرنا: «لطفا کمی عقب تر. روی خط عابر پیاده توقف نکنید.» این دستور محترمانه یک پلیس زن در یکی از خیابان های شلوغ شهر کراچی پاکستان به چند موتور سوار است که تنها چرخ جلوی موتور سیکلت هایشان روی خط عابر پیاده قرار گرفته است.

موتور سوارها که چراغ راهنمایی روبرویشان هنوز قرمز است، بدون هیچ اعتراضی و بدون معطلی به دستور مودبانه و محترمانه پلیس زن احترام می گذارند و از روی خط عابر پیاده عقب می روند. راه کاملا برای عبود عابرین پیاده باز می شود.

نظارت بر نظم تردد خودروها و اجرای بهتر قوانین راهنمایی و رانندگی در خیابان های شلوغ کراچی، کار دشواری است و پاکستان برای اینکه بتواند کنترل موثرتری بر این مهم داشته باشد، به استخدام نیروهای پلیس زن به عنوان یک تجربه جدید روی آورده است.

ورود پلیس زن به خیابان های پاکستان +عکس

فعالیت زنان در نیروی پلیس پاکستان موضوع تازه ای نیست اما حضور زنان در خیابان های این کشور در لباس پلیس راهنمایی و رانندگی تجربه تازه ای است که پاکستان اجرای آن را از خیابان های پر رفت و آمد شهر کراچی با بیش از 20 میلیون نفر جمعیت و میلیون ها خودرو آغاز کرده است.

چند روزی است تعداد 30 نفر از پلیس های زن که برای کنترل ترافیک شهر یک دوره آموزشی تئوری را گذرانده اند، روزانه پنج ساعت در چهار راه های کراچی حضور می یابند و درحالی که هنوز مشغول گذراندن دوره آموزشی و کسب تجربه عملی هستند، ثابت کرده اند که می توانند نقشی موثرتر از همکاران مرد در اجرای قوانین عبور و مرور داشته باشند.

در پاکستان و به ویژه مناطق شهری این کشور، تقریبا مثل همه جای دنیا، زنان از احترام ویژه ای در جامعه برخوردارند و شاید همین امر باعث شده تا حرف شنوی رانندگان و موتور سواران شهر شلوغ کراچی از پلیس های زن، نسبت به پلیس های مرد بیشتر باشد.

قرار است به زودی 70 پلیس زن کارآموز دیگر در خیابان های مختلف کراچی مستقر شوند.

این پلیس های زن در دوره کارآموزی لباس های بلند تیره و شلوارهای خاکی رنگ می پوشند و در آینده نزدیک با لباس های سفید که با پوششی مناسب طراحی شده است، رسما کار خود را آغاز خواهند کرد.

زنانی که تا کنون برای ایفای نقش پلیس راهنمایی و رانندگی در پاکستان داوطلب شده اند، می گویند از این کار لذت می برند و برایشان هیجان دارد. آنان بعد از چند ساعت کار در خیابان های شلوغ شهر، به خانه بازمی گردند تا به نقش اصلی خود به عنوان همسر و مادر، به امور خانه و خانواده رسیدگی کنند.

درصورتی که طرح حضور پلیس زن در خیابان های کراچی به عنوان شلوغ ترین شهر پاکستان موفقیت آمیز باشد، این طرح به عنوان یک تجربه موفق، در شهرهای دیگر پاکستان نیز اجرا خواهد شد و ضمن کمک به اجرای بهتر قوانین در این کشور، می تواند گامی در جهت ارتقای جایگاه زنان در این کشور باشد.


ویدیو مرتبط :
پلیس پاکستان در پخش زنده به خبرنگار زن سیلی زد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری جاسوس زن آمریکایی پس از ورود به ایران + عکس



 

دستگیری جاسوس زن آمریکایی پس از ورود به ایران + عکس

 

یک زن آمریکایی ۵۵ ساله که در دندان های خود تجهیزات جاسوسی کار گذاشته و بدون ویزا از ارمنستان وارد ایران شده بود، توسط ماموران امنیتی بازداشت شد.

 

به گزارش «نسیم» این زن آمریکایی که نامش "حال تالایان" است، در حالی که در دندان های خود تجهیزات فنی جاسوسی (میکروفون)کار گذاشته بود، توسط مأموران "گمرک نوردوز" دستگیر شد.

وی بعد از دستگیری اظهار کرد که اگر جمهوری اسلامی ایران او را به ارمنستان عودت دهد، توسط نیروهای امنیتی این کشور کشته می شود.../سایت شفاف