اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ورود نخست وزیر ترکیه به خاک سوریه


نخست‌وزیر ترکیه در اقدامی تحریک‌آمیز به بهانه بازدید از مقبره سلیمان شاه با تعداد زیادی از نظامیان ترکیه وارد خاک سوریه شد.

خبرگزاری ایسنا: نخست‌وزیر ترکیه در اقدامی تحریک‌آمیز به بهانه بازدید از مقبره سلیمان شاه با تعداد زیادی از نظامیان ترکیه وارد خاک سوریه شد.

داوود اوغلو،‌ نخست‌وزیر ترکیه امروز(یکشنبه) با تعدادی از نظامیان این کشور و ادوات نظامی وارد خاک سوریه از مناطق شمالی این کشور شد تا از مقبره سلیمان شاه، جد شاهان عثمانی که در شمال حلب قرار دارد بازدید کند.

سال گذشته میلادی و در پی نزدیک شدن داعش به مقبره سلیمان شاه که در نزدیکی شهر کوبانی در شمال حلب سوریه واقع بود دولت ترکیه با اعزام تعداد زیادی از نیروهای خود بقایای پیکر سلیمان شاه را به مکان دیگری در شمال سوریه که تحت کنترل کردهای سوری است، انتقال داد.

بنا بر توافق میان دولت عثمانی و فرانسه پس از جدا شدن سوریه از قلمرو عثمانی، مناطق اطراف مقبره سلیمان شاه که در خاک سوریه قرار گرفته به عنوان خاک ترکیه شمرده می شود و آنکارا از آن زمان تاکنون حفاظت از مقبره را برعهده دارد.

سوریه همواره با این مساله مشکل داشته و مسئولان سوری آن را بخش اشغال شده خاک خود می‌خوانند.


ویدیو مرتبط :
ورود ارتش ترکیه به خاک سوریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ورود نخست وزیر ترکیه به خاک سوریه +عکس


نخست وزیر ترکیه وارد خاک سوریه شد و به بازدید از مقبره جدید سلیمان شاه پرداخت.

عصر ایران: خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی) نوشت: احمد داوود اوغلو  وارد خاک سوریه شد و در روستای اشمه سوریه، از مقبره سلیمان شاه دیدار کرد.

این ورود نخست وزیر ترکیه به خاک سوریه،‌ به صورت غیرقانونی انجام شد.

سلیمان شاه پدربزرگ بنیانگذار سلسله پادشاهی عثمانی است و مقبره او در خاک سوریه قرار دارد.
ارتش ترکیه سه ماه قبل با ورود به خاک سوریه، ارامگاه سلیمان شاه را جابجا و به نقطه ای نزدیک تر به مرز ترکیه منتقل کرد.

براساس قرارداد تاریخی، اگر چه آرامگاه سلیمان شاه در خاک سوریه قرار دارد اما محدوده این آرامگاه بخشی از خاک ترکیه به شمار می رود و شماری از نظامیان ارتش ترکیه نیز در این آرامگاه حضور دارند.

ورود نخست وزیر ترکیه به خاک سوریه +عکس

ورود نخست وزیر ترکیه به خاک سوریه +عکس

ورود نخست وزیر ترکیه به خاک سوریه +عکس

ورود نخست وزیر ترکیه به خاک سوریه +عکس

ورود نخست وزیر ترکیه به خاک سوریه +عکس