اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ورود موتورسیكلت های برقی به تهران


معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران با بیان اینكه یك موتورسیكلت بنزینی در بهترین حالت هشت برابر یك خودرو با استاندارد یورو 2 تولید آلایندگی می كند گفت: تغییر موتورسیكلتهای بنزینی به موتورهای برقی یك ضرورت محسوب می شود كه در تلاشیم این مهم را هرچه سریعتر در پایتخت محقق كنیم.

خبرگزاری مهر: سید جعفر تشكری هاشمی با بیان این مطلب اظهار كرد: امروز (سه شنبه) جلسه بررسی فراخوان شناسایی شركتهای تامین كننده موتورسیكلت برقی استاندارد برگزار خواهد شد كه در این جلسه خصوصیات مورد نظرمان را برای موتورسیكلت های برقی استاندارد اعلام خواهیم كرد تا صنعت گران داخلی كه قادر به تامین چنین موتورسیكلت هایی هستند كار خود را آغاز كنند.

وی ادامه داد: در صورت تامین موتورسیكلتهای برقی، در فرصت زمانی منطقی كه بتوانیم مقدمات كار را فراهم كنیم، تسهیلات وام به خریداران اعطا می شود و سپس در دوره ای مشخص محدودیتهایی را با مصوبه شورا برای تردد موتورسیكلت های بنزینی در محدوده مركزی شهر اعمال خواهیم كرد.

معاون شهردار تهران تاكید كرد: موتورسیكلتهای بنزینی در بهترین شرایط 8 برابر خوردوهای یورو 2 تولید آلایندگی می كنند، این درحالیست كه اغلب موتورسیكلتهای موجود از حداقل استانداردها برخوردار نیستند و میزان تولید آلایندگی آنها چندین برابر بیشتر است.

وی گفت: هنگامی كه استفاده از موتورسیكلتهای برقی الزامی شود، صنعت گران داخلی باید هر چه زودتر زیرساختهای لازم را برای تولید فراهم کنند و خط تولید خود را از بنزینی به برقی تغییر دهند.

تشكری خاطر نشان كرد: همزمان با ترویج فرهنگ استفاده از موتورسیکلت برقی، زیرساخت های لازم را نیز به این منظور در سطح شهر ایجاد خواهیم كرد چنانچه به طور مثال این موتورسیکلتها با طی مسیری در حدود 60 کیلومتر نیاز به شارژ مجدد دارند و به منظور رفع این مشکل، در محدوده مرکزی شهر امکان شارژ موتورسیکلتهای برقی را فراهم خواهیم كرد.

معاون حمل و نقل و ترافیك شهردار تهران تاكید كرد: موتورسیكلتهای برقی علاوه بر توجیه اقتصادی و اجتماعی،محاسن محیط زیستی بسیار زیادی دارند و تولید آلودگی صوتی و هوا در این نوع موتورسیكلتها بسیار كمتر از موتورهای بنزینی است.


ویدیو مرتبط :
ورود خودروی برقی تاشو به بازار تا سال آینده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات ورود دوچرخه های هوشمند به تهران / ارائه وام بدون بهره برای خرید موتور سیکلت های برقی



 اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی,دوچرخه های هوشمند

این دوچرخه ها در حال حمل به کشور هستند و تا چند ماه آینده و بعد از ترخیص ازگمرک وارد سیستم حمل و نقل عمومی می شود.

 مدیر واحد توسعه حمل و نقل پاک شهر داری تهران از ورود دوچرخه های هوشمند به سامانه عمومی  یکپارچه دوچرخه شهرداری تهران خبر داد.

  سید نواب حسینی منش در گفت و گو با خبرنگار عصر ایران با بیان اینکه  بنا داریم تا در سال 95   عملیات تکمیل کل هسته مرکزی شهر به سامانه یکپارچه مرکزی دوچرخه  را به اتمام برسانیم گفت:  این اقدام از مهرماه سال گذشته در تهران استارت خورده و تا آخر امسال نیز تمام هسته مرکزی شهر تهران با سیستم حمل و نقل عمومی دوچرخه تکمیل  می شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون دوچرخه های تک سرعته در زمینه حمل و نقل  عمومی در تهران مشغول سرویس دهی به شهروندان هستند گفت: شهرداری تهران  طی چند ماه آینده تمامی دوچرخه هایی که هم اکنون در ایستگاه های حمل و نقل شهرداری مشغول سرویس دهی به شهروندان هستند را با دوچرخه های روز اروپایی جایگزین می کند.


 وی ادامه داد: این دوچرخه ها در حال حمل به کشور هستند و تا چند ماه آینده و بعد از ترخیص ازگمرک وارد سیستم حمل و نقل عمومی می شود.

مدیر واحد توسعه حمل و نقل پاک شهر داری تهران در مورد خصوصیات دوچرخه های جدید گفت:  علاوه بر اینکه این دوچرخه ها از بدنه بسیار سبک ساخته شده اند  3 سرعته  نیز بوده و کاملا  هوشمند هستند .

 اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی,دوچرخه های هوشمند

 ارائه تسهیلات بانکی بدون بهره برای خرید موتور سیکلت های برقی

وی در ادامه با اشاره به ارائه تسهیلات بانکی به متقاضیانی که  خواهان  خریداری موتور سیکلت های برقی در تهران هستند گفت: برای جایگزینی  موتور سیکلت های بنزینی با برقی 6.5 میلیون تومان تسهیلات بانکی بدون بهره از سوی شهرداری تهران پرداخت می شود.

وی ادامه داد:  برای شارژ این موتور سیکلت ها نیز شهرداری در حال آماده سازی مراکزی برای شارژ رایگان این موتور سیکلت ها در تهران است که کار احداث آن ها در حال انجام است و  مالکان این موتور سیکلت های می توانند به طور رایگان در این مراکز موتور خود را شارژ کنند.


 اخبار اجتماعی -   عصر  ایران