اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ورود مواد مخدر به مدارس!


استاندار تهران از خیرین مدرسه‌ساز خواست که برای مقابله با بلای خانمان‌سوز ورود مواد مخدر به مدارس کمک کنند.

خبرگزاری ایسنا: استاندار تهران از خیرین مدرسه‌ساز خواست که برای مقابله با بلای خانمان‌سوز ورود مواد مخدر به مدارس کمک کنند.

سیدحسین هاشمی طی سخنانی در هفدمین همایش خیرین مدرسه‌ساز به ورود موادمخدر به مدارس اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر مواد مخدر به مدارس ورود کرده و آموزش و پرورش با وجود تمامی اقدامات خوبی که برای جلوگیری از این آسیب انجام داده اما بودجه و امکانات کافی برای مقابله با این بلا را نداشته و باید در این حوزه نیز خیرین به آموزش و پرورش کمک کنند.

وی در بخش ابتدایی سخنان خود ضمن ابراز خرسندی از حضور در این مراسم تصریح کرد: خیرین مدرسه‌ساز با اقدامات خیرانه خود مسیر و فرصتی طلایی در اختیار آینده‌سازان کشور قرار می‌دهند و می‌توانند استعدادهای بالقوه‌ای که در ایران وجود دارد را شکوفا کنند و پرورش دهند.

استاندار تهران با استناد به اینکه بیشترین مدارس دونوبته کشور در استان تهران قرار دارند، گفت: تنها 10 درصد فعالیت‌های خیرین مدرسه‌ساز کشور به استان تهران اختصاص یافته است؛ در حالی‌که تهران با وجود 14 میلیون جمعیت نباید کمتر از 20 درصد از این خدمات برخوردار باشد.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: با نگاهی به گذشته می‌توان به خوبی فهمید که تعداد افرادی که پس از انقلاب اسلامی موفق به تحصیل در سطوح مختلف شده‌اند به هیچ‌وجه قابل مقایسه با دوران پیش از انقلاب نیست.

استاندار تهران افزود: خوشبختانه به علت وجود امکانات خدادادی در ایران و همچنین نیروی انسانی فوق‌العاده و باهوش پس از پیروزی انقلاب، تحریم‌ها، جنگ و موانع این‌چنینی در درخشش این ملت تاثیر نگذاشته تا جایی که شاهد آن بودیم که تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، قدرتمندانه، هوشمندانه، مقتدرانه و کارشناسانه با کشورهایی که حق وتو دارند، پای میز مذاکره نشستند.

هاشمی همچنین با تاکید بر اینکه تهران پیشانی نظام است و این پیشانی نباید کدر باشد، اظهار کرد: در استان تهران و شهرستان بهارستان تراکم جمعیت در هر کیلومتر مربع هفت هزار و 800 نفر است و با وجود چنین تراکم بالای جمعیتی در استان تهران نیاز به کمک خیرین مدرسه‌ساز به شدت ملموس است.

وی با اشاره به ساکنان حاضر در مناطق مسکن مهر نیز خاطرنشان کرد: 20 درصد مسکن مهر در استان تهران ساخته شده است و افراد ساکن این مناطق افراد مستضعف یا قشر متوسط به پایین جامعه هستند و خیرین مدرسه‌ساز نباید جمعیت ساکن در این مناطق را نادیده بگیرند.

استاندار تهران در ادامه گفت:‌ متاسفانه در زمان ساخت این مجموعه‌ها (مسکن‌های مهر) مسئولان وقت اقداماتی غیرکارشناسانه انجام دادند و به همین دلیل الان نیاز است که خیرین از تمام جهات به این مناطق توجه ویژه داشته باشند.

هاشمی تصریح کرد:‌ در زمان دولت قبل، قیمت هر بشکه نفت 120 دلار بود و سالیانه دو و نیم میلیون بشکه نفت از کشور صادر می‌شد؛ در حالی‌ که الان تنها یک میلیون بشکه و با قیمت یک‌دوم آن مبلغ صادر می‌شود اما با این حال دولت تدبیر و امید با اختصاص 1800 میلیارد تومان بودجه به آموزش و پرورش در سال گذشته و 2400 میلیارد تومان در سال جاری نشان داده است که همواره در کنار خیرین مدرسه‌ساز است.


ویدیو مرتبط :
‫گرانترین مواد و مواد مخدر در جهان‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توضیحات رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر درباره ورود موادمخدر جدید به کشور



اخبار ,اخبار اجتماعی , موادمخدر

 

اخبار اجتماعی - رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا خبر داد
رد شایعات ورود موادمخدر جدید به کشور

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا هر گونه ورود مواد مخدر جدید را رد کرد.

سردارعلی مویدی در حاشیه مراسم همایش سراسری روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گردش مالی شبکه بزرگ ورود و توزیع کوکائین در کشور که توسط این پلیس منهدم شده، 10 میلیارد تومان تخمین زده شده است، افزود: همچنین چهار میلیارد تومان از این افراد به صورت نقدی کشف و ضبط شده است که در حال حاضر پرونده در اختیار مقام قضایی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه متاسفانه اعضای این باند «کوکائین» را برای مصرف داخلی وارد کشور می‌کردند، ادامه داد: افراد مصرف‌کننده که بعضا افراد متمول بودند، شناسایی شده اما خوشبختانه این قاچاقچیان فرصت توزیع را پیدا نکرده بودند که توسط پلیس دستگیر شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان اینکه در این راستا افرادی نیز تحت تعقیب هستند، گفت: نزدیک به 10 نفر دستگیر شده‌اند.

به گفته مویدی، ارزش ملک سردسته این باند، شش میلیارد تومان تخمین زده شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا همچنین در مورد کشف یک تن محموله حشیش و تریاک با همکاری پلیس پاکستان، گفت: روز گذشته این محموله یک تنی متشکل از حشیش و تریاک با همکاری دولت پاکستان متلاشی شد و در این راستا شش نفر دستگیر شدند.

وی همچنین در مورد برخی اخبار منتشره مبنی بر ورود مواد مخدر جدید معروف به «گل» و «ماشروم» گفت: متاسفم که هر مرجعی اجازه دارد که در این راستا اظهارنظر کند، چرا که بدون بررسی، این اظهارات بیان می‌شود اما لازم است بدانید که آزمایشگاه ناجا به عنوان تنها مرجع اظهارنظر چنین مواردی، این موضوع را تائید نمی‌کند، چرا که پلیس به عنوان خط مقدم ارتباط با مردم، هر گونه گزارش را بررسی می‌کند اما ورود مواد مخدر جدید را تائید نمی‌کند.

اخبار اجتماعی - ایسنا