اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ورود سامانه جدید بارشی از بعدازظهر سه‌شنبه



اخبار,اخباراجتماعی,پیش بینی وضعیت هوا

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ضمن اشاره به بارش امروز باران در دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات البرز، شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور، از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه، 28 مهر خبر داد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا ، گفت: بر اساس آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز ابرناکی، بارش باران و وزش باد در دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات البرز، شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه در نقاط کوهستانی شمال شرق بارش برف دور از انتظار نیست، اظهار کرد: کاهش دما در این روز در شمال شرق کشور قابل توجه است و از روز دوشنبه نیز افزایش دما در نیمه شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه روز دوشنبه بارش پراکنده، گاهی با رعد و برق و وزش باد در جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان رخ خواهد داد، افزود: سه‌شنبه بعدازظهر نیز سامانه بارشی دیگری از غرب وارد کشور خواهد شد که از چهارشنبه با شمالی شدن جریانات ضمن تقویت سامانه بارشی، طی روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه در شمال غرب، غرب، مرکز، شمال، دامنه‌های البرز و به تدریج شمال شرق کشور بارش باران گاهی رعد و برق، وزش باد و در مناطق کوهستانی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه در ادامه در مورد وضعیت هوای استان تهران گفت: آسمان تهران امروز صاف تا نیمه ابری، گاهی وزش باد، در پاره‌ای نقاط همراه با غبار صبحگاهی با بیشینه و کمینه دمای 20 و 8 درجه سانتیگراد است، همچنین برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیز هوایی مشابه امروز (یکشنبه) با بیشینه و کمینه دمای 23 و 10 و 25 و 12 درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است.

 اخبار اجتماعی  -  ایسنا


ویدیو مرتبط :
ورود سامانه بارشی جدید به کشور از سه‌شنبه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ورود سامانه جدید بارشی از روز شنبه


امروز مناطق جنوب و جنوب شرق کشور شاهد بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد هستند.

باشگاه خبرنگاران: گودرزی کارشناس هواشناسی گفت: براساس بررسی نقشه‌های هواشناسی امروز بارش باران در استان‌های هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق استان فارس به صورت بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد همراه است که از فردا از میزان بارش‌ها کاسته اما در هرمزگان و جنوب کرمان همچنان به صورت بارش باران پراکنده ادامه دارد.  
 
*ورود سامانه جدید بارشی از روز شنبه به کشور  
 
وی ادامه داد: از روز شنبه سامانه جدید بارشی از شمال غرب وارد کشور می‌شود که از همان شب باعث بارش در نواحی شمال غرب و غرب کشور خواهد شد که در مناطق مرتفع پیش‌بینی می‌شود این بارش‌ها به صورت برف و در سایر مناطق شاهد بارش باران همراه با رعد و برق خواهیم بود.  
 
وی ادامه داد: از روز شنبه بارش در سواحل شرقی دریای خزر و نواحی زاگرس در ارتفاعات عمدتا به صورت برف و در سایر قسمت‌ها به صورت بارش باران همراه با رعد و برق آغاز می‌شود.  
 
وی در رابطه با آخرین وضعیت هوای تهران گفت: امروز بیشینه دمای تهران 21 درجه و کمینه دمای آن 10 درجه است ضمن آن‌که از روز یکشنبه شاهد بارش باران در تهران خواهیم بود.