اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ورود رمز عبور ساده به خودپردازها ممنوع


از امروز نرم‌افزاری در شبکه بانکی روی عابر بانک‌ها نصب شده که تمام رمزهای عبور ساده را تشخیص داده و امکان انتخاب نمی‌دهد.

خبرگزاری فارس: یک مقام مسئول بانکی با اشاره به سابقه هک و برداشت از حساب برخی مشتریان از سال 86 گفت: از امروز نرم‌افزاری در شبکه بانکی روی عابر بانک‌ها نصب شده که تمام رمزهای عبور ساده را تشخیص داده و امکان انتخاب نمی‌دهد.

 یک مقام مسئول شبکه بانکی در خصوص سابقه هک اطلاعات حساب کاربران بانک‌ها اظهار داشت: این کار ابتدا از سال 86 با نصب دوربین در محل استقرار دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها آغاز شد.

وی افزود: این افراد پس از ضبط اطلاعات در دوربین‌ها، کارت‌های بانکی را کپی می‌کردند که عده‌ای از آنها دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه عمده این فعالیت در سالهای 88 و 89 انجام شده است ادامه داد: اما بخشی از این اقدام از طریق نفوذ به سرور SQL و سرقت اطلاعات بوده که از آنها استفاده نکرده و این هک اطلاعاتی اخیر مربوط به همان حساب‌ها است.

این منبع آگاه با اشاره به اینکه در حال حاضر امنیت کل شبکه برقرار است، خاطرنشان ساخت: برای امنیت بیشتر از امروز نرم‌افزاری در شبکه بانکی روی کارت‌ها نصب شده که به تمام رمزهای کارتی که ساده است پیغام خطا داده و اجازه استفاده نمی‌دهد.

این منبع آگاه ادامه داد: رمز کارت‌هایی که اعدادی مثل 1234 یا از این قبیل است توسط سیستم خوانده نمی‌شود و باید به وسیله صاحب حساب تغییر کند.   


ویدیو مرتبط :
تغییر رمز عبور در اولین ورود - مربی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یک روش ساده اما کارآمد جهت حفاظت از رمز عبور



 

 

یک روش ساده اما کارآمد جهت حفاظت از رمز عبور

 

قصد داریم یک ترفند جالب و در عین حال ساده را به شما معرفی کنیم که با بهره گیری از آن میتوانید پسورد یاهو مسنجر و همین طور سایر رمزهای عبور خود را از دست هکرها در امان بدارید. با این ترفند کار بسیاری از تروجان ها و برنامه های جاسوسی صفحه کلید را دچار اختلال خواهید کرد.

در الگوریتم بسیاری از نرم افزارهای جاسوسی صفحه کلید (‌KeyLoger) و تروجان ها، کلید Space در انتهای پسورد در نظر گرفته نشده است.


از همین طریق میتوان این ترفند را صورت داد:
کافی است در پسوردی که برای خود ایجاد میکنید در پایان آن یک Space بزنید و یک فاصله ایجاد کنید. به همین راحت کار بسیاری از نرم افزارهای دشمن را دچار اختلال کرده اید.


دقت کنید از این به بعد باید هنگام وارد کردن پسورد، Space را هم در پایان پسورد بزنید.
به عنوان مثال برای رمز عبور sobbekheir کافی است آن را به صورت [sobbekheir[space ثبت کنیم.


هنگامی که پسورد شما هک میشود دیگر Space برای هکر نشان داده نمیشود و او پسورد را به همان شکل sobbekheir میبیند و در نتیجه در ربودن پسورد شما ناکام میماند.
البته دقت کنید این موضوع همواره 100% نیست و این روش نسبی جهت بالا بردن امنیت است.

منبع:tarfandestan.com