اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ورود رسمی همراه اول به نسل سوم


مدیر عامل شرکت مخابرات ایران امروز در پانزدهمین نمایشگاه تله‌کام به پاسخگویی به سوالات خبرنگاران پرداخت و اظهار امیدواری کرد که مجوز ورود رسمی همراه اول برای خدمات نسل‌های سوم و بالاتر در آینده نزدیک ارائه شود.

ایسنا: مدیر عامل شرکت مخابرات ایران امروز در پانزدهمین نمایشگاه تله‌کام به پاسخگویی به سوالات خبرنگاران پرداخت و اظهار امیدواری کرد که مجوز ورود رسمی همراه اول برای خدمات نسل‌های سوم و بالاتر در آینده نزدیک ارائه شود.

کاظم ابراهیمی در پاسخ به سوالی درباره علت عدم ارائه مجوز رسمی ورود به نسل‌های سوم و بالاتر با وجود گذشت بیش از یک ماه از اجرای مرحله آزمایشی اظهار کرد: هیچ مانعی بین وزارت ارتباطات و مخابرات نمی‌بینم و ارتباط ما با وزارتخانه کاملا منطقی، دوستانه و روان است و اعطای مجوز پایلوت به شرکت همراه اول نیز گویای همین موضوع است.

وی ادامه داد: اما برای ارائه مجوز رسمی لازم است برخی تست‌ها صورت بگیرد که اکنون تست‌های مختلفی بر روی این سرویس صورت گرفته و طبق مذاکراتی که با وزارتخانه صورت گرفته است به طور تلویحی گفته شده است که مشکلی برای فعالیت این سرویس در شهرهای مختلف وجود ندارد و بر همین اساس در کلیه استان‌هایی که تجهیزات مورد نظر نصب شده اکنون ارائه این سرویس‌ها آغاز شده است.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در پاسخ به این سوال که پیش از این مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار اظهار امیدواری کرده بود که در هفته گذشته این مجوزها ارائه شود، توضیح داد: به دلیل فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اجرای برنامه‌های مربوط به این دوره برخی تستهای ما به طور کامل انجام شده اگر این تست‌ها صورت می گرفت احتمالا در همان دو هفته پیش هم وزارت ارتباطات امکان اعطای مجوزها را دارا بود.

ابراهیمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ارائه توضیحاتی درباره الحاقیه‌های پروانه مخابرات پرداخت و توضیح داد: زمانی در سال 1387 پروانه مخابرات ایران ابلاغ شد و قرار بود که سرویس‌های نسل سه ارائه شود و براساس تقاضای ما قرار بر آن شد که میان شرکت مخابرات ایران و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات هماهنگی‌های لازم صورت بگیرد تا برخی درخواست‌های ما در الحاقیه دیده شده و خواسته‌های وزارتخانه نیز در آن مدنظر قرار گیرد. درنهایت این موارد در قالب یک الحاقیه به پروانه شرکت مخابرات ایران افزوده شد و حدود 10 بند آن دچار تغییراتی شد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین موضوعات قابل اشاره این که کماکان ارائه خدمات در حوزه تلفن ثابت، همراه و دیتا در اختیار شرکت مخابرات قرار دارد و ما می توانیم با دریافت مجوزهای لازم خدمات نسل سوم و بالاتر را نیز ارائه کنیم. به عبارت دیگر با تغییرات صورت گرفته شرکت مخابرات ایران از این پس از لحاظ تکنولوژی مشکلی نخواهد داشت و ما می توانیم سرویس‌های لازم را ارائه کنیم.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در ادامه عنوان کرد: از سوی دیگر برخی تجهیزات شرکت مخابرات از جمله شبکه کابل، کانال و داکت‌ها به گونه‌ای است که برای ارائه خدمات تمام اپراتورها و به خصوص اپراتورهای تلفن همراه امکان استفاده از آن‌ها را دارند و اکنون امکان استفاده از این خدمات برای اپراتورهای دیگر از نظر ما فراهم است اما لازم است در این زمینه با هماهنگی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات تعرفه‌های مربوطه تدوین شود تا ما با توجه به این تعرفه‌ها امکانات مورد درخواست در اختیار همکاران خود قرار دهیم.

ابراهیمی تاکید کرد: قطعا با رخ دادن این اتفاق، انحصاری که گاهی گفته می‌شود برای مخابرات وجود دارد برطرف خواهد شد البته به شخصه این انحصار اعتقاد ندارم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود هم به بحث رومینگ ملی اشاره کرد و گفت: اکنون با توجه به پوشش جاده‌ای اپراتور اول کشور بخشی از جاده‌ها و موقعیت جغرافیایی کشور تحت پوشش شبکه همراه اول قرار گرفته است که ما با استفاده از رومینگ دو طرفه این امکان را داریم که این خدمات را در اختیار اپراتورهای دیگر نیز قرار دهیم که البته براساس قراردادهای امضا شده در نقاطی که ممکن است پوشش شبکه‌ای همراه اول کامل نباشد هم، این اپراتور می تواند از شبکه اپراتورهای دیگر استفاده کند.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران درباره هزینه استفاده از تجهیزات مخابراتی برای سایر اپراتورها نیز اظهار کرد: تعرفه‌های این بخش براساس نظرات سازمان تنظیم مقررات ارتباطات اعلام خواهد شد. اما اگر برخی شرکت‌های PAP علاوه بر امکاناتی که در حال حاضر می گیرند بخواهند به طور مثال از شبکه فیبر یا کابل مسی ما استفاده کنند ما حاضر خواهیم بود این خدمات را براساس تعرفه‌هایی که تدوین می‌شود در اختیار آن‌ها قرار دهیم.


ویدیو مرتبط :
همگانی شدن نسل سوم و ورود نسل چهارم تلفن همراه در سال آینده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مخالف ورود نسل سوم تلفن همراه نیستیم


رئیس پلیس جرائم سایبری کشور گفت: با ورود نسل 3و بالاتر تلفن همراه و هر تکنولوژی مخالف نیستیم، اما معتقدیم قبل از توسعه زیر ساخت‌های امنیتی باید فراهم شود.

باشگاه خبرنگاران جوان: سردار هادیان فر در گفتگو در خصوص ورود نسل 3وبالاتر تلفن  همراه و اظهار نگرانی‌های به وجود آمده گفت:‌ تکامل هر فناوری به زمانی نیاز دارد و مجرمین از این فضا استفاده و سوءاستفاده‌های زیادی می‌کنند.

وی با اشاره به این که تکنولوژی، همزمان با ورودش آسیب‌های خاص خود را دارد، افزود: آن چه که در وب آشکار است لایه بالایی 4درصد است و 96درصد لایه زیرین است که مجرمین و جرائم سازمان یافته در آن جا شکل گرفته، به این منظور که 96درصد وب دست مجرمین بوده و تنها 4درصد دست مردم نیاز است لذا به عنوان پلیس مخالف هیچ توسعه و تکنولوژی نیستیم.

هادیان‌فر در ادامه عنوان کرد: ما معتقدیم قبل از توسعه و در اختیار گذاشتن تکنولوژی برای مردم، زیر ساخت‌های امنیتی آن باید فراهم شود و پلیس بر این زیرساخت‌ها اشراف داشته باشد تا درصورت ایجاد خطری، پلیس قادر به کشف آن از ساده‌ترین راه باشد.

رئیس پلیس جرائم سایبری کشور در ادامه به شبکه ملی اطلاعات و ورود نسل 3و بالاتر تلفن همراه اشاره کرد و گفت: شبکه ملی اطلاعات شبکه‌ای است که 80درصد نیاز داخلی را فراهم می‌کند و در حضور بانکداری که در حال حاضر 90درصد کار بانکداری کشور به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و از بستر اینترنت جهانی صورت می‌گیرد می‌تواند در شبکه ملی انجام شود.

وی اظهار داشت:‌شبکه ملی  اطلاعات با نسل 3و 4تلفن همراه هیچ منافاتی ندارد و می‌تواند در کنار هم باشند.

هادیان فر در پایان خاطرنشان کرد:‌امیدواریم با راه اندازی و عملیاتی شدن شبکه ملی اطلاعات از اینترنتی که امروز یک ابزار استعماری دست آمریکا است آزاد شود.