اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ورود خودروسازان ایرانی به عمان


وزیر صنعت معدن و تجارت از فعالیت یک شرکت خودرو سازی ایرانی در عمان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در این زمینه توافق هایی انجام شده و آماده ایم که در صنایع فلزی، فولاد، پتروشیمی و سایر زمینه ها نیز این کار را انجام دهیم.

عصر ایران: وزیر صنعت معدن و تجارت از فعالیت یک شرکت خودرو سازی ایرانی در عمان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در این زمینه توافق هایی انجام شده و آماده ایم که در صنایع فلزی، فولاد، پتروشیمی و سایر زمینه ها نیز این کار را انجام دهیم. 
 
به گزارش روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمدرضا نعمت زاده در دیدار با وزیران صنعت و تجارت و امور خارجه عمان اضافه کرد: عمان همیشه در شرایط سخت، همراه ایران بوده و روابط دو کشور استراتژیک، صمیمانه و سابقه تاریخی زیادی دارد. 

وی بر سرمایه گذاری های مشترک به ویژه در زمینه های ریلی، دریایی و هوایی، همکاری در بخش نفت و گاز و رفع نیاز دو کشور به کالا و خدمات تاکید کرد و افزود: علاقه مندیم همکاری های دو کشور به دو برابر فعلی برسد و برای توسعه روابط اقتصادی باید هر چه زودتر روابط بانکی مان را توسعه دهیم.
 
نعمت زاده با تشکر از تسهیل در صدور روادید از سوی دولت عمان، گفت: ما یک نظام مطمئن را برای این موضوع با اتاق بازرگانی تنظیم می کنیم تا به خوبی از آن استفاده شود؛ امیدوارم در آینده صدور روادید دو کشور برای تجار، بازرگانان و کارآفرینان برای همیشه برداشته شود. 

در این دیدار همچنین وزیر امور خارجه عمان با اشاره به برگزاری اجلاس بین المللی سرمایه گذاری جهانی در تهران یا مسقط در آینده نزدیک گفت: برای این رویداد مهم، ماه اکتبر(مهر-آبان) 2016 را در نظر گرفته ایم؛ با توجه به اهمیت بالای این اجلاس، بهتر است نماینده ای از طرف شما و ما، مسئولیت تهیه دستور کار اجلاس را برعهده بگیرند. 

یوسف بن علوی افزود: تسهیل در صدور روادید فقط مخصوص بازرگانان ایرانی است و با توجه به برنامه ای که داریم می توانیم دو هزار بازرگان را در سال جاری پذیرا باشیم. 

وی افزود: حتی شرکت های رسمی و دولتی ایران و با معرفی شما می توانند به اتاق بازرگانی معرفی شوند و می توانیم 24 ساعته این روادید را صادر کنیم. 

یوسف بن علوی، به چهار طرح استراتژیک عمان اشاره کرد و افزود: درباره چهار طرح خط لوله گاز، مرکز نفت خام، ایجاد پالایشگاه های نفت خام و شرکت هواپیمایی بین المللی قرار شده دیدارهای دوجانبه ای با مسئولان انجام دهیم و پس از تشکیل گروه های کاری، اصولی را که برای اجرای این پروژه ها کمک می کنند را تبیین کنیم. 

در ادامه نشست، «علی السنیدی» وزیر صنعت و تجارت عمان، از برداشتن موانع سر راه توسعه روابط دو کشور به عنوان مهمترین محور نام برد و افزود: تسهیل صدور روادید برای تجار ایرانی، بازرگانان و صنعتگران، ایجاد ارتباطات تنگاتنگ ازطریق بنادرو سرمایه گذاری مشترک در زمینه صندوق سرمایه گذاری حاکمیتی، از دیگر زمینه های همکاری است. 

وی، از صدور مس ایران به عمان و فرآوری در آن کشور به عنوان یکی دیگر از زمینه های همکاری و علاقمندی کشورش نام برد و افزود: امیدواریم بتوانیم از ایران گاز وارد و پروژه هایی را در زمینه پتروشیمی اجرا کنیم. 

السنیدی با اشاره به برگزاری اجلاس بین المللی از سوی عمان گفت: این اجلاس بدون همکاری ایران و اتاق بازرگانی موفق نخواهد بود.


ویدیو مرتبط :
ورود خودروسازان خارجی به کشور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قرار گرفتن نام 50 مقام ایرانی در لیست سیاه برای ورود به امریکا، کانادا و انگلیس



 

قرار گرفتن نام 50 مقام ایرانی در لیست سیاه برای ورود به امریکا، کانادا و انگلیس

 

قرار گرفتن نام 50 مقام ایرانی در لیست سیاه برای ورود به امریکا، کانادا و انگلیس/ اسامی را اعلام نمی کنیم!

گاردین نوشت: انگلیس، امریکا و کانادا بر سر دور تازه ای از اعمال محدویت ها بر روی دولت ایران توافق کرده اند که بر اساس آن برخی از مقامات ایران در لیست سیاه برای ورود به این کشورها قرار گرفتند.

در بیانیه‌ای که وزارت خارجه انگلیس در همین باره منتشر کرده اشاره شده است که این کشور بنا ندارد نام ۵۰ نفر هدف تحریم‌های تازه را منتشر کند.

ویلیام هیگ در این باره گفت: «انگلیس در حال همکاری تنگاتنگ با متحدان خود است تا از ورود طیف وسیعی از افراد مرتبط با برنامه‌‌های غنی‌سازی اورانیوم و تسلیحاتی ایران به خاک خود و متحدانش جلوگیری کند.»

وزیر امور خارجه انگلیس همچنین افزود: «این افراد دانشمندان، مهندسان و عناصری را شامل می‌شوند که در تامین مواد و تجهیزات لازم برای برنامه‌های هسته‌ای و تسلیحاتی ایران مشارکت دارند.»

آن طور که در این بیانیه آمده است، برخی از این افراد دارای هویت‌های چندگانه و نام‌های مختلف هستند.

ویلیام هیگ در این باره گفت: «انگلیس در حال همکاری تنگاتنگ با متحدان خود است تا از ورود طیف وسیعی از افراد مرتبط با برنامه‌‌های غنی‌سازی اورانیوم و تسلیحاتی ایران به خاک خود و متحدانش جلوگیری کند.»

وی همچنین افزود: «این افراد دانشمندان، مهندسان و عناصری را شامل می‌شوند که در تامین مواد و تجهیزات لازم برای برنامه‌های هسته‌ای و تسلیحاتی ایران مشارکت دارند.»

در همین حال در بیانیه وزارت خارجه انگلیستان تاکید شده است که در فهرست تازه این کشور علاوه بر افراد مرتبط با برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی نام افرادی نیز هست که حقوق بشر در ایران را «جداً زیر پا گذاشته‌اند».

در این بیانیه، به وزرای دولت محمود احمدی‌نژاد، مقامات قوه قضاییه و مقامات زندان‌ها به عنوان ناقض حقوق بشر در ایران اشاره شده است!..../تحلیل:انتخاب