اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ورود بیش از 3 میلیون مسافر به گیلان


معاون عمرانی استاندار گیلان گفت: از ۲۵ اسفند ۹۲ تا کنون سه میلیون و ۴۵۲هزار و ۹۵۵ نفر گردشگر نوروزی وارد گیلان شدند که ۸.۶۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

 خبرگزاری تسنیم: حجت شعبانپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار کرد: دور دوم سفرهای نوروزی با افزایش ورود مسافران به گیلان همراه بوده است.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۲۸۴هزار و ۲۲۴ نفر وارد گیلان شده‌اند، افزود:  از ۲۵ اسفند ۹۲ تا کنون سه میلیون و ۴۵۲هزار و ۹۵۵ نفر گردشگر نوروزی وارد گیلان شدند.

معاون عمرانی استاندار گیلان، گفت: در ۲۴ساعت گذشته ۵۴۷هزار و ۴۴۸نفر در واحدهای اقامتی گیلان اسکان یافته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷.۴۷ درصد افزایش داشته است.

شعبانپور خاظرنشان کرد: میزان ورود گردشگران در طرح نوروزی ۹۳ تا کنون بیش از ۸.۶۹ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در ۱۵ شهرستان گیلان پذیرش مسافران نوروزی فرهنگی برای اسکان در مدارس به صورت اینترنتی، انجام می‌شود، افزود: تا کنون بیش از ۱۴هزار نفر در مدارس گیلان اسکان یافته‌اند.

معاون استاندار گیلان تلاش برای افزایش رفاه مسافران نوروزی را وظیفه تمامی مسئولان استان دانست و خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت طرح نوروزی برای معرفی آداب، سنن، آیین‌ها و فرهنگ اصیل مردم گیلان بهره برد.

شعبانپور گفت: مسافران نوروزی فرهنگی در ۳۶۰مدرسه و ۱۶ شهرستان گیلان اسکان یافته‌اند و مدارس تا ۱۵ فروردین از مسافران نوروزی فرهنگی استقبال می‌کنند.

وی با اشاره به رفع گره ترافیکی در محور منجیل، گفت: محور منجیل به رودبار به طول یک‌هزار و ۸۰۰متر چهارخطه شده و تا پایان سال مابقی این محور به طول ۴ کیلیومتر نیز چهارخطه می‌شود.

معاون استاندار گیلان تصریح کرد: ۱۷۸هزار و ۹۴ نفر از ۲۵ اسفند ۹۲ تا هفتم فروردین ۹۳ از موزه‌ها و شهرک تاریخی ماسوله بازدید کرده‌اند.


ویدیو مرتبط :
برنامه +-5 شبکه 5 کمپ ورود به استان گیلان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ورود 1.8 میلیون نفر مسافر به گیلان


استاندار گیلان گفت: از نوروز جاری تاکنون یک‌میلیون و 800 هزار نفر مسافر و گردشگر وارد گیلان شده است.

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان گفت: از نوروز جاری تاکنون یک‌میلیون و 800 هزار نفر مسافر و گردشگر وارد گیلان شده است.

محمدعلی نجفی در رشت با اشاره به حضور مسافران نوروزی در گیلان اظهار کرد: در نوروز امسال یک‌میلیون و 800 هزار نفر مسافر تاکنون وارد گیلان شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4 درصد افزایش داشته است.

وی مدت ماندگاری و اقامت مسافران نوروزی در گیلان را افزایش چهار درصدی مطرح کرد و گفت: شرایط آب و هوایی و بارندگی در ورود مسافران تاثیرگذار بوده و پیش‌بینی می‌شود با بهبود وضعیت جوی تعداد ورود مسافران به گیلان افزایش چشمگیری پیدا کند.

استاندار گیلان این استان را دارای آب و هوای مناسب و نقاط گردشگری دانست و تصریح کرد: توجه به صنعت گردشگری موجب درآمد پایدار و رونق اقتصادی مردم استان می‌شود.

وی گردشگری را یکی از عوامل توسعه اشتغال ذکر کرد و یادآور شد: صنعت گردشگری می‌تواند علاوه بر ایجاد اشتغال به توسعه درآمد پایدار کمک کند.

نجفی از آمادگی تمام دستگاه‌های اجرایی استان در نوروز جاری خبر داد و متذکر شد: فرمانداران و شهرداران  شهرستان‌های گیلان آماده استقبال از مسافران نوروزی هستند.

وی خواستار رعایت مسایل زیست‌محیطی توسط گردشگران و مسافران نوروزی شد و خاطرنشان کرد: حفظ محیط زیست از موارد بسیار مهمی است که مسافران و گردشگران نوروزی ضمن بهره‌مندی بهینه از آنها در حفظ و نگه‌داری آنها نیز بکوشند.

استاندار گیلان با بیان اینکه بیش از یک‌هزار واحد اقامتی، هتل، مسافر خانه، هتل آپارتمان و... در گیلان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است، خاطرنشان کرد: امکان اسکان مسافران نوروزی در مدارس‌های ویژه فراهم شده و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

به گفته وی، دستگاه‌های امدادرسان، هلال‌احمر، اورژانس، مراکز بهداشتی و درمانی و... آماده ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی در گیلان هستند.