اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ورود به آمریکا از کافی نت ها ممنوع است


اخیرا برخی از کافی نت ها و مراکز خدمات رایانه اقدام به ثبت نام گرین کارت آمریکا به صورت علنی می‌کنند. این در حالی است که بنا به اعلام رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فعالیت کافی نت ها و مراکز خدمات رایانه برای ثبت نام لاتاری و دریافت گرین کارت قانونی نیست.

اخیرا برخی از کافی نت ها و مراکز خدمات رایانه اقدام به ثبت نام گرین کارت آمریکا به صورت علنی می‌کنند. این در حالی است که بنا به اعلام رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فعالیت کافی نت ها و مراکز خدمات رایانه برای ثبت نام لاتاری و دریافت گرین کارت قانونی نیست.

با نزدیک شدن به زمان لاتاری و اعطای گرین کارت برخی از کافی نت ها و مراکز خدمات رایانه برای کسب سود اقدام به ثبت نام افراد در قرعه کشی می کنند.

یکی از کافی نت های خیابان پاسداران در حالی که با نوشته  بزرگی روی یک پارچه ثبت نام گرین کارت را تبلیغ می کند مدعی است: با دریافت چهار هزار تومان شما و اعضای خانواده تان را ثبت نام می کنیم. این کار نیاز به مجوز ندارد و همانند ثبت نام یارانه ها قانونی است.

در یکی از کافی نت های خیابان انقلاب نیز این ثبت نام در حال انجام است. مسئول کافی نت در این باره گفت: اگرثبت نام کنید می توانید در قرعه کشی گرین کارت شرکت کنید و بدون دغدغه شهروند آمریکا شوید. دیگر از نظر بیمه و امکانات در رفاه  زندگی می کنید.

اما در همین رابطه سرهنگ خلیل هلالی رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی در این باره گفت: فعالیت کافی نت ها و مراکز خدمات رایانه برای ثبت نام لاتاری و دریافت گرین کارت قانونی نیست و پلیس با متخلفان برابر قانون برخورد می کند.

 پلیس اجازه نمی دهد که برخی برای سودجویی دست به اینگونه کارها زده و مردم را گمراه کنند.

 وی ادامه داد: پلیس این موضوع را بررسی کرده و علاوه بر برخورد با متخلفان، اجازه تبلیغ این موضوع را نمی‌دهد.

منبع: مهر



ویدیو مرتبط :
کافی نت و گیم نت بارسا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمریکا، ورود گردشگران چینی به سفرهای زیرمداری را ممنوع کرد



اخبار ,اخبار علمی,گردشگران فضایی چینی

 

 اخبار علمی - آمریکا، ورود گردشگران چینی به سفرهای زیرمداری را ممنوع کرد

شرکت خصوصی «ویرجین گالاکتیک» حضور گردشگران فضایی چینی را بدلیل نگرانی از سرقت فناوری موشکی فضاپیمای زیرمداری این شرکت ممنوع اعلام کرد.

به گزارش ایسنا ، با هدف توسعه پروازهای فضایی زیر مداری، فضاپیمای SpaceShipTwo شرکت خصوصی «ویرجین گالاکتیک» اقدام به انتقال گردشگران فضایی به فضا می‌کند؛ مسافران این پرواز با تهیه بلیت 250 هزار دلاری برای چند دقیقه بی‌وزنی را تجربه می‌کنند.

درحالیکه تاکنون بیش از 700 درخواست برای حضور در پرواز زیر مداری SpaceShipTwo ثبت شده است، مسئولان ویرجین گالاکتیک از ممنوعیت حضور گردشگران با ملیت چینی خبر می‌دهند.

علت این تصمیم، مقررات ضد جاسوسی آمریکا عنوان شده است، چراکه موتور موشک این فضاپیما یکی از فناوری‌های نظامی بالقوه محسوب می‌شود.

دفتر فروش ویرجین گالاکتیک در هنگ‌کنگ از پذیرش درخواست اتباع چینی خودداری و اعلام کرده که افراد دارای گذرنامه چینی قادر به حضور در جمع مسافران این پرواز زیر مداری نخواهند بود؛ با این حال حضور شهروندان چینی با گذرنامه کشورهای دیگر و گرین کارت آمریکا مشمول این تحریم نمی‌شوند.

پیش از این نیز حضور محققان چینی از جمله افراد شاغل در دانشگاه ها و موسسات علمی آمریکا در کنفرانس تلسکوپ فضایی کپلر در مرکز تحقیقات فضایی Ames ناسا در ماه نوامبر 2013 (آبان ماه) ممنوع اعلام شده بود.

علت عدم پذیرش محققان چینی در این کنفرانس، قانون تصویب شده در مارس 2011 بود که بر اساس آن، استفاده از بودجه دولت آمریکا برای میزبانی از اتباع چین در تمامی مراکز ناسا ممنوع است.

اما این تصمیم با مخالفت گسترده و تحریم کنفرانس از سوی دانشمندان آمریکایی روبرو شد و ناسا مجبور به صدور مجوز حضور دانشمندان چینی شد.

توسعه برنامه فضایی چین از جمله ارسال فضانورد به ماژول آزمایشگاهی تیانگونگ-1 و فرود ماهنورد Jadde Rabbit بر سطح ماه باعث نگرانی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی شده است.
 اخبار علمی - ایسنا