اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ورود انشا و املا به پایه چهارم از مهر 93


رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با تشریح جزئیات و تغییرات کتب درسی در سال تحصیلی 94-93، از ایجاد درس جدید «انشا و املا » در پایه چهارم از مهر 93 خبر داد.

روزنامه قانون: رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با تشریح جزئیات و تغییرات کتب درسی در سال تحصیلی 94-93، از ایجاد درس جدید «انشا و املا » در پایه چهارم از مهر 93 خبر داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان گفت: در پایه چهارم ابتدایی کتاب‌های «ریاضیات» و «مطالعات اجتماعی» به صورت کامل جدیدالتالیف است. همچنین کتاب «هدیه آسمانی» بر اساس برنامه درسی سال قبل نیز جدیدالتالیف خواهد بود.

همچنین «کتاب فارسی» با تغییرات کلی، بهسازی وهمسو با کتاب فارسی پایه سوم تدوین و تجدید چاپ می‌شود. همچنین «قرآن» تغییرات جزئی دارد و درس «انشا و املا » به صورت مستقل در پایه چهارم دیده شده است.


ویدیو مرتبط :
بنیه سنجی درس املا پایه دوم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ورود پایه هفتم به نظام آموزشی از مهر 92


معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در پایان هر سه پایه تحصیلی یک گواهی به دانش‌آموزان اعطا خواهد شد، گفت: دو گواهی در مقطع ابتدایی و دو گواهی نیز در مقطع دبیرستان به دانش‌آموزان صادر خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در پایان هر سه پایه تحصیلی یک گواهی به دانش‌آموزان اعطا خواهد شد، گفت: دو گواهی در مقطع ابتدایی و دو گواهی نیز در مقطع دبیرستان به دانش‌آموزان صادر خواهد شد.

ابراهیم سحرخیز اظهار کرد: از مهرماه امسال پایه هفتم به طور رسمی وارد نظام آموزشی کشور می‌شود و بر اساس تعریفی که در سند تحول صورت گرفته، پایه‌های هفتم،‌ هشتم، نهم دوره اول متوسطه و پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه نامگذاری شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه در ساختار جدید نظام آموزشی چهار دوره سه ساله تعریف شده است، در پایان هر دوره دانش‌آموزان یک گواهی تحصیلی دریافت می‌کنند که بر این اساس پس از پایان پایه‌های سوم، ششم، نهم و دوازدهم یک گواهی برای آنها صادر خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش همچنین درباره هوشمندسازی مدارس نیز گفت: مدارس خاص در هوشمندسازی موفق‌تر از سایر مدارس بوده‌اند و به نظر می‌رسد چنانچه کمک‌های مردمی به مدارس دولتی انجام شود، توسعه هوشمندسازی در مدارس دولتی نیز رونق خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه کل دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم بیش از شش میلیون نفر است، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود این تعداد نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری نداشته باشد.

به گفته سحرخیز، تمامی کتاب‌های دانش‌آموزان به ویژه کتاب‌های جدیدالتالیف پایه اول متوسطه اول نیز تا 15 شهریور ماه در تهران و شهرستان‌ها توزیع می‌شود.