اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ورزشکاران محبوب در سینما


از سال ها پیش درام های ورزشی تبدیل به یکی از گونه های محبوب بین مردم شده اند.

 
 
 
 
هفت صبح: از سال ها پیش درام های ورزشی تبدیل به یکی از گونه های محبوب بین مردم شده اند.

دیدن فیلمی که قصه آن بر بستر یکی از ورزش های عمدتا محبوب در جهان می گذرد، فرصتی است که هم یک فیلم را با ستاره های مورد علاقه تان ببینید و هم هیجانی را که طی دیدن یک مسابقه ورزشی دارید، حین دیدن فیلم تجربه کنید.

تعدادی از بهترین فیلم های تاریخ سینما مربوط به ژانر درام ورزشی بوده اند. به برخی از این فیلم ها نگاهی کوتاه می اندازیم:




گاو خشمگین (مارتین اسکورسیزی)

در میان 250 فیلم برتر imdb، «گاو خشمگین» مارتین اسکورسیزی رتبه بیست و نهم را دارد. رابرت دنیرو برای بازی در این فیلم توانست جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد نقش اول را از آن خودش کند و هنوز هم از بازی دنیرو در نقش جیک لاموتا، بوکسور، معروف به عنوان یکی از بهترین نقش آفرینی های وی یاد می شود.

فیلم یک اسکار دیگر هم برای تدوینگرش، تلماشون میکر به ارمغان آورد اما متاسفانه در کمال تعجب اسکورسیزی برای یکی از بهترین آثار کارنامه اش نتوانست اسکار را به خانه ببرد. فیلمنامه فیلم را پل شرادر و مادریک مارتین بر اساس کتاب «گاو خشمگین: داستان من» که زندگینامه لاموتا، بوکسور میان وزن آمریکایی است، نوشتند.

 دنیرو برای بهتر نشان دادن وضعیت بدنی لاموتو پس از دوران افول و قرار گرفتن در نقش، وزن خود را حدود 30 کیلوگرم زیاد کرد. «گاو خشمگین» بهترین فیلم ورزشی تاریخ سینماست.




مانی بال (بنت میلر)

پرافتخارترین فیلم در گونه درام ورزشی در سال های اخیر بوده است. فیلمنامه اش را آرون سورکین نوشته که در این سال ها تعدادی از بهترین و پیچیده ترین قهرمانان دنیای معاصر را خلق کرده از جمله همین بیلی بین فیلم «مانی بال» که مربی بیس بال است و فیلم ماجرای افول وی و عزم راسخش برای بازسازی تیم به رغم مخالفت های دائم هیات مدیره را روایت می کند البته به کمک یک تحلیلگر (با بازی فوق العاده جوآناهیل). فیلم نامزد 6 جایزه اسکار شد از جمله برد پیت برای بازی در نقش بیلی بین ولی در نهایت یکی از ناکامان اسکار سال 2012 شد.



علی (مایکل مان)

محمد علی کلی یکی از نامدارترین ورزشکاران تاریخ است. فیلم مایکل مان محصول سال 2001 زندگی محمدعلی کلی را در خلال سال های 1964 تا 1974 روایت می کند. در این فیلم ویل اسمیت در نقش محمد علی به ایفای نقش پرداخته است. فیلم نامزد دو جایزه اسکار شد که البته هیچ کدام را نتوانست دریافت کند.

مایکل مان کارگردانی فوق العاده اش را در این فیلم به رخ می کشد. «علی» از لحاظ بصری و ریتم درست مانند مسابقه های بوکس کلی پر از هیجان است. ویل اسمیت در نقش کلی خوش می درخشد. فیلم مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.




جری مگوایر (کامرون کرو)

کامرون کرو در سال 1996 کمدی درام ورزشی دوست داشتنی جری مگوایر را می سازد که تام کروز در نقش اصلی آن واقعا می درخشد. فیلم ماجرای یک مدیر برنامه بازیکنان بیس بال است که خیلی از خود مطمئن و مغرور است اما ناگهان در سراشیبی می افتد و به قهقرا می رود. او سراغ یکی از بازیکنان متوسط بیس بال (با بازی خوب کوبا. کودینگ جونیور) می رود و موفق می شود از او یک قهرمان بسازد.

در طی این مسابقه سخت، زندگی شخصی خودش هم دچار تغییر و تحولاتی می شود که از خود جری هم یک قهرمان واقعی می سازد. فیلم نامزد چند جایزه اسکار شد و در نهایت کوبا گودینگ جونیور اسکار را به خانه برد.


ویدیو مرتبط :
‫ورزشکاران موفق دنیای سینما و تلویزیون‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

40 موسیقی متن فراموش نشدنی و محبوب سینما (2)


بسیاری از موسیقی های محبوب ما تم هایی کاملا فراموش ناشدنی هستند که در بهترین فیلم های کل تاریخ سینما مورد استفاده قرار گرفته اند.