اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وحشت مردم از زلزله 5 ریشتری در اردبیل


زلزله 5.7 ریشتری که کانون آن شهر قبله (qabala)جمهوری آذربایجان بود، استان اردبیل به ویژه شهرستان های هم مرز با جمهوری آذربایجان را لرزاند.

خبرگزاری ایرنا: زلزله 5.7 ریشتری که کانون آن شهر قبله (qabala)جمهوری آذربایجان بود، استان اردبیل به ویژه شهرستان های هم مرز با جمهوری آذربایجان را لرزاند.

این زلزله ساعت 9 و 13 دقیقه و 38 ثانیه روز جمعه در عمق 10 کیلومتری زمین در داخل مرزهای جمهوری آذربایجان به وقوع پیوسته است.

این زلزله در بسیاری از شهرهای استان اردبیل و آذربایجان شرقی احساس شد و مردم با هراس منازل مسکونی خود را ترک و به خیابان ها ریختند.

گزارش ها از شکسته شدن شیشه و ترک خوردن برخی منازل در شهرستان های پاس آباد و بیله سوار مغان دارد. مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: نیروهای امدادی در استان اردبیل به حال آماده باش درآمده اند.

علی اسلامی بیان کرد: مسوولان در شمال استان مشغول بررسی موضوع و وارد آمدن خسارت احتمالی در روستاها هستند و تاکنون گزارشی در این زمینه به مرکز استان نرسیده است.



زلزله پارس آباد مغان تلفات جانی نداشت

فرماندار پارس آبادمغان گفت: بر اساس گزارش های واصله، هیچ تلفات جانی بر اثر زمین لرزه صبح امروز در این شهرستان رخ نداده است.

مهدی احمدی افزود: در همان لحظات اولیه وقوع زلزله، تمام مدیریت بحران و نیروهای امدادی هلال احمر شهرستان به حال آماده باش درآمدند و گروه های ارزیاب و و امدادی به مناطق مختلف اعزام شده اند که طبق گزارش های اولیه زمین لرزه باعث ترک خوردگی برخی منازل مسکونی و ساختمان های فرسوده شده است.

وی با بیان اینکه احتمال وقوع پس لرزه وجود دارد، از مردم خواست ضمن اجتناب از حضور در اماکن کم دوام و سازه های غیر مقاوم، تدابیر امنیتی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: هرچند موردی از تلفات جانی و خسارت شدید مالی این زلزله گزارش نشده، اما نیروهای امدادی و مدیریت بحران منطقه همچنان آماده باش و فعال است.

به گفته وی کانون این زلزله در عمق 10کیلومتری زمین و در منطقه 'قبله' جمهوری آذربایجان و بزرگی آن 7/5 ریشتر بوده است.

پارس آبادمغان در شمال استان اردبیل و مجاورت جمهوری آذربایجان واقع است.


ویدیو مرتبط :
لحظه وقوع زلزله 7/8 ریشتری در طبقه 11 یک آپارتمان در ترکیه و وحشت خانواده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زلزله 4.6 ریشتری بار دیگر تبریز مردم را به وحشت انداخت



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به مرکزیت ورزقان

زلزله 4.6 ریشتری بار دیگر تبریز مردم را به وحشت انداخت/ ورزقان این هفته بیش از 760 بار لرزید

خبرگزاری فارس: بزرگی زلزله امشب تبریز 4.6 در مقیاس ریشتر به مرکزیت ورزقان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین‌لرزه تبریز را ساعت 22.3 به بزرگی 4.6ریشتر اعلام کرد.

این زمین‌لرزه در موقعیت 38.45 شمالی و 46.75شرقی و عمق 19 کیلومتر صورت گرفته است.

مرکز این زمین‌لرزه 10 کیلومتری ورزقان، 28 کیلومتری اهر، 36 کیومتری خواجه و  515 کیلومتری تهران، اعلام شده است.

براساس این گزارش، بعد از این زمین لرزه ساعت 21.52 به بزرگی 2.5 و ساعت 22.03 به بزرگی 2.6 بار دیگر ورزقان را لرزاند.

زلزله امشب ورزقان که به دنبال 800 پس‌لرزه از زلزله شش ریشتری زلزله روز شنبه بیست و یکم هفته جاری در ورزقان و 6.2 ریشتری در همان روز در شهرستان اهر اتفاق افتاد برای چندین بار موجب وحشت مردم تبریز شد و بیشتر مردم وحشت‌زده بار دیگر به خیابان‌ها فرار کردند.

به دنبال این پس‌لرزه بیشتر مردم تبریز بساط چادرها بار دیگر را در پارک‌های این شهر پهن کردند و می‌خواهند شب را در پارک بمانند. در هفته جاری بیشتر مردم تبریز به دنبال پس لرزه‌های زلزله‌های اهر و هریس شب را در پارک‌ها سپری می‌کنند و برخی نیز تبریز را به شهرستان‌ها و حتی استان‌های دیگر ترک کرده‌اند.

هنوز از میزان خسارت این زمین‌لرزه‌ در ورزقان گزارشی نشده و اما گروه‌های امداد بار دیگر به مناطق روستایی این شهرستان اعزام شدند./فارس