اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وحشت صهیونیستها از عواقب حمله به ایران؛ تهران با ۲۰۰ هزار موشک جواب می دهد



 

 

 

 

آخرین اخبار ,آخرین اخبار ایران

 

 

 

 

 

یک روزنامه آلمانی با اشاره به بحث هایی که این روزها درباره حمله نظامی علیه تاسیسات هسته ای ایران در رژیم اسرائیل وجود دارد در عین حال از ترس و نگرانی این رژیم درباره عواقب چنین اقدامی خبر داد.

 

 

 

یک روزنامه آلمانی با اشاره به بحث هایی که این روزها درباره حمله نظامی علیه تاسیسات هسته ای ایران در رژیم اسرائیل وجود دارد در عین حال از ترس و نگرانی این رژیم درباره عواقب چنین اقدامی خبر داد.

 

 

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه "زوددویچه سایتونگ" در مطلبی نوشت: رئیس جمهوری ایران آشکارا درباره موفقیت های هسته ای ایران سخن می گوید این در حالی است که در اسرائیل بحث های زیادی درباره حمله علیه تهران به وجود آمده است. البته اسرائیل بعد از یک عملیات نظامی روی تاسیسات هسته ای ایران باید منتظر یک حمله سرسختانه و خونین از طرف این کشور باشد.

نویسنده در ادامه نوشت: در بین صهیونیستها نگرانی زیادی وجود دارد. این در حالی است که رئیس سازمان اطلاعات و امنیت رژیم صهیونیستی هفته گذشته با ارائه آمارهایی ترس و نگرانی زیادی را ایجاد کرد. به اعتقاد وی در صورت حمله نظامی به تاسیسات هسته ای ایران، اسرائیل باید در انتظار بارش حدود ۲۰۰ هزار موشک روی خاک خود باشد.

 

 

به این ترتیب در کنار حدس و گمانها در این باره که آیا تسلیحات هوایی اسرائیل توانایی حمله موفقیت آمیز روی تاسیسات هسته ای ایران را دارد این روزها خطرات یک حمله انتقامجویانه از طرف ایران نیز در مرکز بحثها قرار گرفته است.

 

 

رئیس سابق موساد نیزدرباره بر پا شدن یک جنگ منطقه ای در صورت حمله نظامی اسرائیل به ایران هشدار داده است. این در حالی است که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تلاش می کند با دادن آمار و ارقام سطحی درباره آمار کشته شدگان احتمالی چنین حمله ای آرامش را به مردم برگرداند. وی ادعا کرده است که اگر همه در خانه هایشان باقی بمانند بیش از ۵۰۰ کشته وجود نخواهد داشت..../خبرگزارى مهر


ویدیو مرتبط :
اصابت موشک در عروسی اسراییل (وحشت صهیونیستها را ببینید)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعراب تنها 4 دقیقه برای مقابله با موشک های ایران فرصت دارند / وحشت از تهران وجه مشترک کشورهای عرب خلیج فارس



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,عربستان سعودی

نبود برنامه ریزی راهبردی مشترک میان کشورهای همسایه خلیج فارس سبب شده است هرکدام به تنهایی سامانه دفاع موشکی خود را تهیه کنند. آنها عمدتاً پاتریوت و به تازگی رهگیرهای دوربردتر تاد(THAAD) خریداری کرده اند. عربستان سعودی، امارات، قطر و کویت همگی نسخه ساخت شرکت ریتیون (Raytheon) از پاتریوت را در اختیار دارند.

دیفنس وان نوشت: اگر ایران به کشورهای خاورمیانه موشک های بالستیک خود را شلیک کند، چه هسته ای باشد چه نباشد، اعراب خلیج فارس تنها چهار دقیقه فرصت دارند که با آن مقابله کنند.

به گزارش انتخاب این پایگاه خبری تحلیلی نوشت، در شرایط ایده آل اگر شلیک موشک ایران تشخیص داده شود، موشک به هنگام پرواز ردیابی شود، مسیر آن به موشکی رهگیر انتقال داده شود، موشک رهگیر شلیک شود و همه چیز براساس برنامه پیش رود موشک رهگیر به هنگام ورود موشک ایران به جو با آن برخورد و آن را منهدم می کند. اما کدام کشور موشک را شلیک خواهد کرد؟ ممکن است موشک به سوی هدفی در عربستان سعودی شلیک شده باشد، اما در مسیر خود از فراز امارات، قطر یا کویت پرواز می کند. کشورهایی که همه دوستان آمریکا هستند و موشک های رهگیر پیشرفته ساخت آمریکا در اختیار دارند. اما مشکل اینجاست که تجهیزات موجود در یک کشور با دیگری ارتباط ندارد.

این پایگاه اینترنتی اضافه کرد: آن گونه که توماس کاراکو، کارشناس دفاع موشکی در مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی (CSIS) می گوید، می بایست سامانه های رهگیری را به شکل شبکه درآورد و آن را با کمک سامانه های پیش اخطار و حسگر مجهز کرد.

وحشت از حمله ایران با موشک هسته ای از وجوه اشتراک کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس است، اما سیاست های منطقه ای، رقابت نظامی و حتی نگرانی از جاسوسی سایبری مانع از پیوستن سامانه های دفاع موشکی آنها به یکدیگرو تشکیل یک سپر دفاع موشکی نظیر سپری شده است که ناتو در اروپا ایجاد کرده است.

کاراکو می گوید: «مهمترین تفاوت این است که شما در خاورمیانه ناتو ندارید.» او معتقد است پیش شرط هر همکاری جدی همبستگی سیاسی و امنیتی است، نظیر آنچه در ناتو مشاهده می کنیم.

این پایگاه خبری تحلیلی اضافه کرد: نبود برنامه ریزی راهبردی مشترک میان کشورهای همسایه خلیج فارس سبب شده است هرکدام به تنهایی سامانه دفاع موشکی خود را تهیه کنند. آنها عمدتاً پاتریوت و به تازگی رهگیرهای دوربردتر تاد(THAAD) خریداری کرده اند. عربستان سعودی، امارات، قطر و کویت همگی نسخه ساخت شرکت ریتیون (Raytheon) از پاتریوت را در اختیار دارند.

عربستان ماه گذشته سامانه های پاتریوت به ارزش دو میلیارد دلار خریداری کرد و قطر دسامبر گذشته قراردادی به ارزش دو ممیز چهار میلیارد دلار برای خرید سامانه های رهگیر امضا کرد. امارات رهگیرهای تاد ساختِ شرکت لاکیهد مارتین خریداری کرده است و قرار است تا پایان سال آنها را تحویل بگیرد. گفته می شود عربستان و قطر هم به تاد ابراز علاقه کرده اند. کارشناسان بر این باورند فهرست بلند و بالای خرید سامانه های دفاع موشکی بهای صلح با ایران است. هرچه ایران و غرب بیشتر به سوی کاهش محدودیت های ایران گام بردارند، کشورهای عرب همسایه خلیج فارس بیشتر درپی افزایش توان بازدارندگی خود هستند.

اما درحالی که کشورهای عرب خلیج فارس رهگیرهای پیشرفته خریداری می کنند، رادارهای پیشرفته و ماهواره های نظیر آنچه پنتاگون برای ردیابی موشک های بالستیک به کار می برد در اختیار ندارند. کالین کال، مشاور امنیت ملی جو بایدن، می گوید توانایی هر کدام از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در برابر توان دسته جمعی آنها رنگ می بازد. او روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت، از مسائلی که در نشست کمپ دیوید مطرح خواهد شد، اقداماتی است که شرکای آمریکا در شورای همکاری خلیج فارس می توانند برای یکپارچه کردن سامانه های دفاع موشکی خود انجام دهند.

دیفنس وان در نوشته خود اضافه کرد: قطر به خرید راداری عظیم ویژه ردیابی موشک، نظیر آنچه پنتاگون برای ردیابی موشک های شلیک شده به سوی آمریکا در اختیار دارد، ابراز تمایل کرده است. امارات نیز به خرید ماهواره های پیش اخطار ابراز علاقه کرده است. کاراکو می گوید اطلاعات به دست آمده از این گونه رادار می تواند برای کشورهای شورای همکاری خلیج فارس جالب باشد. به گفته یک پیمانکار شرکت ریتون، پنتاگون نیز تلاش می کنند تجیهرات دفاعی موشکی آمریکا را به یک مرکز عملیات دفاع مشوکی در قطر مرتبط کند. این مرکز رادارها، سامانه های پاتریوت، تاد و سامانه های دفاع هوایی اروپا را به یکدیگر متصل خواهد کرد.

بن رودز، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در ارتباطات راهبردی اوایل هفته جاری گفت، در نشست کمپ دیوید، مقام های آمریکایی قصد دارند اجرای مانورهای نظامی مشترکی را در منطقه اعلام کنند که تمرکز آن بر مبارزه با تروریسم و همکاری کشورهای عرب در زمینه دفاع موشکی خواهد بود.

 

اخبار سیاست خارجی - انتخاب