اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وحشت دشمن از وحدت شیعه و سنی


آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: قدر مشترک بین دو مذهب محبت اهل بیت(ع) است دشمن از این محبت و وحدت می سوزد و وقتی وحدت را می بیند تن او به لرزه می افتد.

خبرگزاری ایرنا: آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: قدر مشترک بین دو مذهب محبت اهل بیت(ع) است دشمن از این محبت و وحدت می سوزد و وقتی وحدت را می بیند تن او به لرزه می افتد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، ایشان روز دوشنبه در دیدار علما و فضلای اهل سنت استان گلستان در مدرسه علمیه امیر المومنین(ع) قم، ضمن خشنودی از دیدار با علمای اهل سنت بر وحدت بین همه مسلمانان درشرایط کنونی تاکید کرد و افزود: دشمن با تمام قدرت در حال سم پاشی است و نتیجه آن همانی است که در یمن و سوریه می بینیم.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه اختلافات درجاهای محدودی است، اضافه کرد: دود اختلافات به چشم مسلمانان می رود و اسرائیل غاصب راحت نشسته و این نوع اختلافات و آسیب ها را نگاه می کند.

وی با تاکید بر اینکه باید از هرگونه اختلاف پرهیز کرد، خاطرنشان کرد: ما فتوا دادیم که از هرگونه اختلاف باید پرهیز کنیم، این فتوا را نیز به شیخ الازهر فرستادیم و گفتیم که نباید به مذهب دیگران توهین کرد.

وی اظهار داشت: چندین شبکه مزدور به رهبری، مراجع و اهل سنت توهین می کنند، این ها مزدور دشمن هستند و در حقیقت عده ای مزدور این کارها را انجام می دهند.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه تا مادامی که وحدت در بین مسلمانان است پیروز هستیم، گفت: برای غرب و اسرائیل فرقی بین شیعه و سنی نمی کند؛ دشمنان تئوری دارند و می گویند، تا اجتماع در حج، نام بردن نام پیغمبر در 5 مرتبه در مکان های بلند و قرآن در بین مسلمانان است نمی شود آن ها را از بین برد.

وی بیان داشت: یکی از این تئوریسین ها می گوید، من دستور می دهم قرآن را بسوزانید به اسم پیامبر(ص) هتاکی کنید و کعبه را از بین ببرید تا راحت بتوانیم زندگی کنیم و بر مسلمانان حکمرانی نماییم.

وی با تاکید بر اینکه وحدت مسلمانان توطئه و فتنه دشمنان است، بر هوشیاری مسلمین و بصیرت آن ها برای حفظ کعبه اسلام و قرآن تاکید کرد و گفت: انگلیسی ها زمانی که هند در مستعمره آن ها بود، بین مذهب هندوستان اختلاف افکنی می کردند و آن ها را هرروز به جان هم می انداختند و بعد بر آن ها حکومت می کردند.

آیت الله مکارم شیرازی افزود:پیامبر اکرم(ص) در روایتی فرمودند: «کسی که میان مردم را اصلاح می کند و اختلاف را برمی چیند، مانند مجاهد فی سبیل الله است، چرا که جهاد برای حفظ و عظمت اسلام است اصلاح گر هم باعث عظمت اسلام می شود».

وی ابراز داشت: آیات زیادی در قرآن کریم درباره وحدت و اصلاحات است که بعضی ها، تنها به یکی دو مورد اشاره می کنند و فقط همین ها را یاد گرفتند؛ اما آیات محکم دیگری هم در قرآن کریم درباره اتحاد و وحدت بین مسلمانان قرار دارد که باید آن را مورد توجه قرار داد.

* اختلاف بین مسلمین مانند زلزله و صاعقه آسمانی

وی بیان داشت: خدا به پیامبر خود فرموده: «ای پیامبر (ص) به مخالفین بگو خدا می تواند با صاعقه آسمانی و یا عذابی از زمین و همچنین لباس اختلاف بین شما را از بین ببرد و به جان هم بیافتید»، این بیان قرآن، بیانگر این حقیقت است که اختلاف بین مسلمانان مانند زلزله و صاعقه آسمانی است و موجب از بین رفتن انسان ها می شود.

این مرجع تقلید با تاکید مجدد بر وحدت مسلمانان، گفت: خدا به مردم می گوید مشرک نباشید و اختلاف، مساوی با شرک است.

وی به بیان خاطره ای از تبعیدشان به مناطق سنی نشین اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب اسلامی من را به منطقه اهل سنت تبعید کرده بودند و با مراوده هایی که داشتم، توانستم با علمای اهل سنت آنجا ارتباط خوبی پیدا کنم و اکنون نیز این دوستی های ما ادامه دارد.

وی افزود: دیدارهایی نیز با علمای آن ها داریم، این نشان از دوستی ما با علمای اهل سنت است و هیچ اختلافی بین ما وجود ندارد تا جایی که فرزندان آن بنده خدا مرا به اسم عموی خود صدا می کنند.


ویدیو مرتبط :
وهابیها از وحدت شیعه و سنی وحشت دارند-بمیرن الهی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هاشمی رفسنجانی: وحدت شیعه و سنی ضرورت است/خاک سیستان را تشنه نگذاریم



اخبار,اخبار سیاسی,


 اخبار سیاسی - هاشمی رفسنجانی: وحدت شیعه و سنی ضرورت است/خاک سیستان را تشنه نگذاریم

وی با یادآوری طرح‌هایی که در دوران سازندگی برای آن استان بویژه در بخش مهار آب و آبرسانی به اجرا درآمده بودند، تاکید کرد: اگر آن طرح‌ها پیگیری می‌شد و ادامه می‌یافت، امروز شاهد خبرهای ناگوار مهاجرت جوانان، بویژه تحصیلکردگان سیستان نبودیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه "حفظ و تحکیم وحدت و انسجام میان برادران اهل تسنن و تشیّع در منطقه یک ضرورت است"، استان سیستان و بلوچستان را پیشانی جمهوری اسلامی در جنوب شرقی کشور توصیف کرد.

به گزارش روزنو، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر دیروز در دیدار جمعی از نمایندگان فعلی و ادوار مردم شهرهای مختلف استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، گفت: موقعیت جغرافیایی و ترکیب جمعیتی این استان به‌گونه‌ای است که هرچه نگاه مسئولان به آن خطه راهبردی‌تر باشد، منافعش به کل نظام و مکتب اسلام، مردم و برادران اهل تشیّع و تسنن می‌رسد.

وی با یادآوری طرح‌هایی که در دوران سازندگی برای آن استان بویژه در بخش مهار آب و آبرسانی به اجرا درآمده بودند، تاکید کرد: اگر آن طرح‌ها پیگیری می‌شد و ادامه می‌یافت، امروز شاهد خبرهای ناگوار مهاجرت جوانان، بویژه تحصیلکردگان سیستان نبودیم.

هاشمی رفسنجانی، چاه نیمه، مرکز تحقیقات در مرز و برنامه‌ریزی برای استحصال از آب رودخانه هیرمند را از نمونه‌های این طرح‌ها خواند و گفت: خاک حاصلخیز سیستان را نباید تشنه بگذاریم که مردم با گرد و غبار و طوفان تهدید شوند.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، از آمادگی این دانشگاه برای اجرای طرح‌های دانش‌بنیان در کشور خبر داد و افزود: به استان سیستان و بلوچستان اولویت می‌دهیم تا جوانان تحصیلکرده آن منطقه طرح‌های علمی خویش را عملیاتی کنند.

همچنین، در آغاز این دیدار چند نفر از نمایندگان فعلی و ادواری مجلس شورای اسلامی با بیان مشکلات و موانع به طرح دیدگاه‌ها و ارائه پیشنهادها و راهکارها در جهت کم کردن معضل بیکاری و جلوگیری از مهاجرت پرداختند و تأکید کردند که سیستانی‌ها، از مردم وفادار به اسلام و انقلاب در تاریخ هستند و در نظام اسلامی نیز شهدا، بهترین سند برای وفاداری مردم هستند.
 اخبار سیاسی - روز نو