اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وجود 5000 زندانی بدهکار چک در کشور



اخبار,اخباراجتماعی ,زندانیان جرائم غیرعمد

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: با گذشت ۲۵ سال از زمان تاسیس ستاد دیه در کشور تاکنون ۹۰ هزار نفر از زندانیان جرائم غیرعمد آزاد شده‌اند.

 اسدالله جولایی در نشست ستاد دیه استان کرمانشاه اظهار کرد: اصلاح قوانین و فرهنگ‌سازی در خصوص مهریه از مهم‌ترین عوامل کاهش آمار محکومان مالی است.
 
وی با اشاره به نقش موثر فرهنگ عمومی بر پیشگیری از جرایم و تخلفات گفت: تعیین مهریه خارج از توان فرد، بی توجهی به مقررات راهنمایی و رانندگی و بروز حوادث کارگاهی از جمله عوامل اصلی بدهکاری و زندانی شدن افراد است.
 
وی تصریح کرد: باید فقر فرهنگی در باب تخلفات رانندگی و مهریه های خانمان برانداز را برداریم و در خصوص این جمله نازیبا که «مهریه را کی داده و کی گرفته» فرهنگ سازی لازم صورت گیرد.
 
مدیرعامل ستاد دیه کشور از وجود 5 هزار زندانی بدهکار چک در کشور خبر داد و گفت: عمده‌ترین تخلفات محکومان مالی جرائم غیرعمد مربوط به تخلفات رانندگی و تصرف در مال مردم بوده است.
 
جولایی اظهار کرد: در حال حاضر بیشترین تلاش ما روی قانون اجباری شدن بیمه شخص ثالث که به زودی نیز تصویب خواهد شد، معطوف شده است.
 
مدیرعامل ستاد دیه بیشترین تخلفات محکومان مالی جرائم غیر عمد را مربوط به مهریه، تصادفات، چک غیر کلاهبرداری، نفقه و بی توجهی پیمانکارها در ساخت و سازها عنوان کرد و گفت: باید در این خصوص فرهنگ سازی شده و حقوق مردم در این رابطه اطلاع رسانی شود.
 
وی با بیان اینکه سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان از سوی شاکیان در حوزه جرائم غیرعمد گذشت صورت گرفت، ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال 94 بیش از 5 هزار زندانی محکوم مالی جرائم غیرعمد واجد شرایط آزاد شوند.
 
وی افزود: سال گذشته برای ۸۴۹۸ زندانی جرائم غیرعمد بیش از ۷۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشتیم که از این مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان از شاکیان گذشت گرفتیم.
 
جولایی گفت: در شش ماهه نخست امسال ۳۵۰۰ زندانی جرائم مالی غیرعمد و غیرکلاهبرداری آزاد شدند و در صورت اعطای تسهیلات بانکی و همکاری بانک‌های عامل و فعالیت مضاعف مسئولان مرتبط تا پایان سال جاری 5 هزار زندانی نیازمند جرائم غیرعمد آزاد می شوند.
 
مدیرعامل ستاد دیه کشور با استناد به آیات قرآن کریم و روایات اسلامی عفو و گذشت و خدمت به بندگان را سنت حسنه دانست و گفت: از مسئولان و دست اندرکاران ستاد دیه در استان کرمانشاه تقاضا داریم زندانیان جرائم مالی غیرعمد واجد شرایط را شناسایی و به مرکز گزارش دهند تا در اسرع وقت نسبت به آزادی این افراد اقدام و حمایت مطلوب صورت گیرد.
 
جولایی خاطرنشان کرد: در آینده‌ای نزدیک جشن آزادی زندانیان جرائم مالی غیرعمد و غیرکلاهبرداری که امکان آزادی آنان وجود دارد در استان کرمانشاه با حضور مسئولان برگزار شود.


 اخباراجتماعی  -    ایسنا


ویدیو مرتبط :
اسکناسهای کشور چک (کرون چک)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

۹۹۰۰ زندانی جرایم غیرعمد در کشور وجود دارند



 اخباراجتماعی  ,خبرهای اجتماعی ,زندانی جرایم غیرعمد

قائم مقام ستاد دیه کشور با اشاره به اینکه ۹ هزار و ۹۰۰ زندانی جرائم غیرعمد در کشور وجود دارد، گفت: بوشهر رکورددار برگزاری گلریزان برای آزادی زندانیان در کشور است.

به گزارش ایلنا، محمدعلی ساری پیش از ظهر سه‌شنبه در آئین آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در بوشهر اظهار کرد: در آستانه عید نوروز، شهرداری و شورای اسلامی شهر بوشهر کار بسیار ارزشمندی انجام داد که آثار خیر و برکت آن ماندگار خواهد شد.

وی گفت: بوشهر رکورددار برگزاری گلریزان در سطح کشور است و از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۳ مراسم گلریزان در سطح این استان برگزار شده است که جای تقدیر دارد.

قائم مقام ستاد دیه کشور با بیان اینکه ۹ هزار و ۹۰۰ زندانی جرائم غیرعمد در سطح کشور وجود دارد، افزود: از این تعداد، ۱۲۵ نفر آمار زندانیان غیرعمد بوشهر است.

وی بیان کرد: طی شش ماهه نخست امسال، پنج‌هزار و ۴۶۸ نفر زندانی غیرعمد با میزان بدهی چهارهزار و ۲۹۹ میلیارد ریال از طریق ستاد دیه کشور آزاد شده‌اند که ۴۰ درصد از بدهی آنان با رایزنی‌های انجام شده، از طرف شاکیان پرونده‌ها بخشیده شده و مابقی را ستاد دیه پرداخت کرده است.

ساری با اشاره به اینکه اصلاح قانون بیمه شخص ثالث طی هفته آینده در مجلس شورای اسلامی به رای گذاشته خواهد شد، عنوان کرد: در صورت تصویب این طرح، از این به بعد زندانی جرائم غیرعمد مرتبط با تصادفات در سطح کشور نخواهیم داشت.

قائم مقام ستاد دیه کشور گفت: یک بانوی زندانی با جرم غیرعمد در بوشهر وجود دارد که تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان از این خانم حمایت می کند تا ایشان قبل از عید نوروز امسال به آغوش خانواده‌اش برگردد.

در این مراسم که با حضور تعدادی از مسئولان شهری و استانی برگزار شد، اعلام شد که با پیگیری‌های علی افراشته معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی، حسین هدایتی سرمایه‌دار و مدیر ورزشی ایرانی، ۱۶۸ میلیون تومان در اختیار ستاد دیه استان بوشهر قرار داده شده و بر اساس آن، ۱۲ زندانی غیرعمد دیگر نیز تا قبل از عید نوروز ۱۳۹۵ آزاد شده و در کنار خانواده‌های اشان، نوروز امسال را جشن می‌گیرند.

۲۲ نفر از رندانیان جرایم غیرعمد استان بوشهر در این مراسم آزاد شدند.


 اخبار اجتماعی  -  ایلنا