اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وجود «تینر» در اتوبوس علت اصلی آتش‌سوزی تصادف اتوبان قم بوده است



علت اصلی آتش‌سوزی تصادف اتوبان قم

وجود «تینر» در اتوبوس علت اصلی آتش‌سوزی تصادف اتوبان قم بوده است

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت که این کمیسیون در بررسی‌های اولیه خود، ترکیدگی لاستیک و وجود تینر در اتوبوس را علت اصلی سانحه رانندگی مرگبار در اتوبان تهران - قم دانست.

علی‌نعمت چهاردولی نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی  اظهار داشت: طبق بررسی‌های اولیه توسط کمیسیون عمران درباره سانحه تصادف دو اتوبوس در اتوبان تهران - قم، ترکیدگی لاستیک علت تصادف بوده است.

وی افزود: این کمیسیون همچنین در بررسی‌های اولیه خود، وجود تینر در اتوبوس و نیز نزدیکی باتری ماشین به سپر را عامل آتش‌سوزی به‌هنگام تصادف تشخیص داده است.

چهاردولی ادامه داد: از سوی دیگر طبق اطلاعات به دست آمده، راننده اتوبوس در حال رقابت با راننده سواری پژو در اتوبان بوده و این نیز باعث شده تا راننده اتوبوس نتواند اتوبوس را در مسیر خود به درستی هدایت کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دو کمیته به‌طور جداگانه در مجلس و دولت مرکّب از نمایندگان منتخب و وزرای راه و شهرسازی، کشور و صنعت برای بررسی سانحه تصادف اتوبان تهران - قم تشکیل شده که نتیجه کار آنان تجمیع و نظر نهایی درباره حادثه اعلام خواهد شد./فارس

 


ویدیو مرتبط :
علت آتش گرفتن دو اتوبوس اسکانیا در اتوبان قم-تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آتش سوزی در تصادف اتوبوس با کامیون سیمان/ چهار نفر بالای ۹۰ درصد سوختند



حوادث,اخبار حوادث,تصادف

آتش سوزی در تصادف اتوبوس با کامیون سیمان/ چهار نفر بالای ۹۰ درصد سوختند

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اعزام 15 امدادگر برای امدادرسانی به حادثه جاده‌ای برخورد کامیون با اتوبوس خبر داد.

حسین درخشان‌ با بیان اینکه در ساعت 12 ظهر امروز (پنجشنبه) وقوع تصادفی در محور اهواز - هفت گل به مرکز فوریت‌های امدادی 147 اعلام شد، گفت: امدادگران با حضور درصحنه حادثه دریافتند که یک دستگاه اتوبوس با یک دستگاه کامیون برخورد کرده است. در این حادثه 40 نفر دچار حادثه شدند.

همچنین سرهنگ صمد اسفندیاری معاون عملیات پلیس راه نیز با تایید این خبر گفت: متاسفانه اتوبوس اسکانیا پس از برخورد با کامیون دچار حریق شده و هنوز آمار نهایی تعدد مجروحان و کشته‌شدگان احتمالی این حادثه اعلام نشده است.

همچنین محمود مظفر رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اعلام اینکه چهار نفر از مسافران اتوبوس حادثه دیده محور اهواز – هفت گل دچار سوختگی بیش از 90 درصد شده‌اند، گفت: در حال حاضر بررسی‌ها و عملیات امدادرسانی و رهاسازی مسافرانی که پس از برخورد اتوبوس دچار سوختگی شدند ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در ساعت 10:30 وقوع تصادفی در محور اهواز – هفت گل در دو راه مارون به مرکز فوریت‌های امدادی 147 اعلام شد، ‌گفت: این تصادف بر اثر برخورد اتوبوس با تریلر حامل سیمان رخ داد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد فوریت‌های این اتوبوس در حال بررسی است، گفت: چهار نفر از مسافران دچار سوختگی بیش از 90 درصد شدند که توسط اورژانس پیش بیمارستانی به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی افزود: در حال حاضر بررسی‌ها و عملیات امدادرسانی و رهاسازی مسافرانی که پس از برخورد اتوبوس دچار سوختگی شدند ادامه دارد./ایسنا