اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وایبر و اینستاگرام فیلتر نمی‌شوند


یک منبع آگاه و مطلع گفت: فیلترینگ نرم افزارهای وایبر و اینستاگرام در دستور کار کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه قرار ندارد.

خبرگزاری ایرنا: یک منبع آگاه و مطلع گفت: فیلترینگ نرم افزارهای وایبر و اینستاگرام در دستور کار کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه قرار ندارد.

این منبع آگاه در پاسخ به این سئوال که گفته می شود بعد از فیلتر شدن وی چت، فیلترینگ وایبر و اینستاگرام نیز در دستور کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه قرار گرفته است، اظهارداشت: فعلا فقط درباره «وی چت» تصمیم گیری شده است و فیلترینگ دو نرم افزار یاد شده در دستور کار کارگروه نیست.

پیشتر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه 28 آذر ماه امسال اقدام به فیلترینگ سراسری وی چت کرد.

وی چت یک شبکه اجتماعی موبایل - بنیان است که توسط شرکت tencent چین طراحی و ساخته شده و بیش از 300 میلیون کاربر دارد.

بعد از فیلتر شدن وی چت، کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه دلایل فیلتر شدن اپلیکیشن موبایلی «وی چت» را چنین عنوان کرد:«به دلیل این که نرم افزار وی چت علاوه بر جمع آوری تمامی اطلاعات موجود در گوشی های کاربران و رصد ارتباطات اعضا، حریم خصوصی آنها را نقض کرده است، در عین حال این نرم افزار عامل انتشار بسیاری از محتواهای مجرمانه غیراخلاقی و مستهجن که برای نوجوانان ضررهای جبران ناپذیری را به دنبال داشته و به خاطر آسیب های اجتماعی بسیار زیادی که برای جامعه دربرداشته و دارد و همچنین به لحاظ این که ایجادکنندگان این نرم افزار در خارج از کشور قرار داشته و به هیچوجه پاسخگوی تخلفات خود و شکایات خانواده های زیان دیده نبوده و نیستند؛ بنابراین کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه ، در اجرای درخواست های متعدد خانواده های آسیب دیده ناچار به فیلتر و مسدودسازی نرم افزار مذکور گردید.»

در پایان این توضیحات خطاب به کاربران گفته شده است که «شما می توانید از سایر نرم افزارهای مشابه داخلی برای جایگزینی ارتباطات صوتی، متنی و تصویری و ویدئویی کم هزینه استفاده کنید.»


ویدیو مرتبط :
نرم افزار واتساپ- وایبر فیلتر خواهد شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

«اینستاگرام» هم فیلتر شد



اینستاگرام,فیلتر شدن اینستاگرام


اخبار اجتماعی - «اینستاگرام» فیلتر شد

از امروز یکشنبه 8 دی با وارد کردن آدرس سایت اینستاگرام صفحه پیوند ها باز می شود.

از امروز یکشنبه 8 دی با وارد کردن آدرس سایت اینستاگرام صفحه پیوند ها باز می شود.

بدنبال فیلتر شدن وی چت، اینستاگرام - وب سایت به اشتراک گذاری تصویر- نیز ظاهرا روی دسکتاپ فیلتر شده و صفحه پیوندها از نوع  B5-6 مشاهده می شود.

اخبار اجتماعی - خبرآنلاین