اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واگرایی مجدد طلا و نفت



یكی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر این اساس در این صفحه روندهای قیمتی بازارهای مهم ایران و جهان به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین در متن مربوط به هر قسمت روند آتی قیمت‌ها براساس شواهد موجود پیش‌بینی شده‌اند.

بازار سهام

 

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار سهام

 
پایان مثبت هفته نزولی
شاخص کل در حالی معاملات هفتگی را با افت 4/  1 درصدی به پایان رساند که چهارشنبه، رشد 126 واحدی (معادل 19/  0 درصد) را پس از هفت روز کاری تجربه کرد. می‌توان مهم‌ترین رویداد هفته را عرضه اولیه پتروشیمی مبین دانست که در مدت دو روز حدود 650 میلیارد تومان ارزش معاملات آن بود. از سوی دیگر، سیاست‌های انبساطی بانک مرکزی که با کاهش 2 درصدی نرخ سود سپرده‌ها و نیم درصدی نرخ سپرده قانونی همراه بود، یکی دیگر از تصمیمات هفته گذشته بود که می‌تواند در ادامه با افزایش ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران، جذابیت بازار سهام را بهبود بخشد. همچنین تصویب نظارت بانک مرکزی بر موسسات اعتباری غیربانکی توسط مجلس یکی دیگر از اقدامات برای بهبود فضای رقابتی جذب سپرده بود. با این حال موارد مزبور نیاز به زمان بیشتری دارند تا اثرات خود را بر بازار سهام داشته باشند.
بازار ارز

 

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار سهام

 
یک هفته آرام برای دلار
هر دلار آمریکا با رشد هفتگی اندک 1/  0 درصدی به قیمت 3 هزار و 345 تومان معامله شد. دور جدید مذاکرات هسته‌ای هفته پیش در نیویورک برای نگارش متن توافق جامع هسته‌ای (برجام) آغاز شد که این موضوع تا حدودی باعث ایجاد حالت انتظاری در بازار ارز شد. با این حال، بر اساس گفته‌های وزیر اقتصاد، با توجه به نرخ تورم عمومی، انتظار نداریم نرخ دلار کاهش یابد، زیرا افت قیمت دلار باعث ارزان‌تر شدن قیمت کالاهای خارجی و در نتیجه تضعیف تولید داخلی می‌شود. از سوی دیگر، همراه با افزایش عرضه از سوی صرافی بانک‌ها در هفته‌های گذشته و همچنین برخورد با دلالان، کاهش هیجانات و سفته‌بازی در بازار ارز مشاهده می‌شود. به این ترتیب به نظر می‌رسد این عوامل به‌رغم فضای انتظاری ناشی از مذاکرات هسته‌ای مانع از نوسانات شدید قیمت دلار شوند.
بازار سکه

 

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار سهام

 
اهرم فشار اونس روی سکه
در پایان معاملات هفتگی، هر سکه طرح جدید بدون تغییر و به قیمت 958 هزار تومان معامله شد. با این حال، در شرایط تعطیلی بازارهای داخلی، افت بیش از 20 دلاری اونس طلای جهانی مشاهده شد (در ساعات پایانی روز پنج‌شنبه)؛ به این ترتیب، انتظار همراهی سکه با عامل مزبور و به دنبال آن افت قیمتی سکه وجود دارد. در این شرایط، با ریزش قیمتی اونس، 20 هزار تومان به حباب سکه (بیشتر بودن قیمت بازاری نسبت به ارزش ذاتی سکه) افزوده شده است. بنابراین، انتظار می‌رود مشابه هفته گذشته که حباب سکه رو به تخلیه بود (از 20 به حدود 5 هزار تومان رسید)، در معاملات امروز نیز شاهد افت قیمتی سکه باشیم تا مجددا حباب سکه تعدیل شود. همچنین، ثبات نسبی که در بازار ارز برقرار است، همگامی سکه با اونس طلا را در پی خواهد داشت.
بازار طلای جهانی

 

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار سهام

 
نتیجه نشست فدرال رزرو
اونس طلا با افت 4/  0 درصدی آوریل را به پایان رساند. در شرایطی که طلا بیشتر روزهای ماه مزبور را در محدوده 1200 دلاری نوسان می‌کرد، با افت شدید پنج‌شنبه، در پایان هفته به قیمت 9/  1177 دلار معامله شد. در نشست مهم فدرال رزرو، وضعیت نامناسب اقتصادی در سه ماه نخست سال، گذرا ارزیابی شد که به علت ابهام، تاثیری بر قیمت‌های چهارشنبه نداشت. پایان وقت پنج‌شنبه اما، آمار بسیار مناسب تقاضای برای استفاده از مزایای بیمه بیکاری (کمترین مقدار تقاضا از سال 2000) موجب شد به دنبال اعلام نتیجه نشست فدرال رزرو، قیمت‌ها سقوط کنند. انتظار می‌رود با اتمام فضای انتظاری، رقابت میان بازارهای رقیب (بازارهای جهانی سهام و شاخص دلار) و همچنین آمار اقتصادی جدید، روند قیمتی طلا را تعیین کند. در نظرسنجی کیتکو، 9 نفر (از 19 کارشناس) روند کاهشی و 6 نفر مسیر افزایشی را برای این هفته طلا پیش‌بینی کرده‌اند.
بازار اوراق مسکن

 

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار سهام

 
افت 10 درصدی «تسه»ها از ابتدای سال
اوراق تسهیلات مسکن اسفند 92 (تسه9212) با افت هفتگی 7/  1 درصدی به قیمت 72 هزار و 97 تومان معامله شدند. بر‌اساس پیش‌بینی‌ها روند کاهشی قیمت اوراق مزبور از ابتدای سال با تغییر انتظارات متقاضیان ادامه یافت (افت 10 درصدی قیمت‌ها در این دوره). پس از آنکه احتمال کاهش نرخ بهره بانکی افزایش یافت، متقاضیان دریافت تسهیلات مسکن نیز انتظار داشتند نرخ بهره واقعی دریافت این نوع وام نیز کاهش یابد که این موضوع در قیمت «تسه»ها منعکس شد.

 

در این رابطه، در پایان وقت سه‌شنبه در جلسه شورای پول و اعتبار، نرخ سود سپرده‌های یکساله 2 درصد کاهش یافت که به تحقق انتظار مربوط قوت بخشید. از سوی دیگر، پیشنهاد وام 60 میلیون تومانی مسکن که با استقبال اولیه بانک مرکزی همراه شده است، بخش قابل توجهی از متقاضیان «تسه»های فعلی را در انتظار قرار داده است.
بازار نفت

 

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار سهام

 
رکوردزنی در بازار نفت
 نفت خام آمریکا توانست با رشد 25 درصدی در ماه آوریل، بهترین رکورد رشد ماهانه را از مه 2009 (پس از بحران جهانی) ثبت کند. کاهش شاخص دلار آمریکا (رسیدن به کمترین مقدار از فوریه)، افت متوالی تعداد دکل‌های حفاری نفت شیل (حدود 56 درصد برای 21 هفته متوالی)، کُند شدن رشد تولیدات و موجودی نفت ذخیره شده آمریکا و درگیری‌های یمن مهم‌ترین عوامل رشد قیمت نفت محسوب می‌شوند.

 

گرچه عمده کارشناسان کاهش قیمت‌ها به زیر 50 دلار را دور از انتظار می‌دانند، اما بالا بودن حجم نفت ذخیره شده، رشد تعداد دکل‌های حفاری نیمه تمام نفت شیل (فرکلاگ‌ها) و افزایش تولیدات اوپک در مقابل رشد قیمت‌ها مقابله می‌کنند که احتمال بازگشت سریع قیمت نفت را کاهش می‌دهد. همچنین، احتمال رشد شاخص دلار در صورت افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، عامل دیگری است که بر قیمت نفت فشار وارد می‌کند.

 

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 


ویدیو مرتبط :
102.سیگنال واگرایی مخفی و واگرایی بخش آپشن در اپلیکیشن فارکس حرفه ای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نوسان قیمت طلا، افزایش قیمت نفت



 

 

 

قیمت طلا

 

 

روز گذشته در حالی قیمت هر گرم طلا در بورس توكیو كاهش یافت كه معامله هر گرم و هر اونس آن در بورس شانگهای و بورس نیویورك با رشد قیمت مواجه شد.

توضیحات: هر بوشل ذرت: ۴۰/۲۵ کیلوگرم، هر بوشل سویا: ۲۱۴/۲۷ کیلوگرم، هر بوشل گندم: ۲/۲۷ كیلوگرم، هر پوند: ۳۵۹۰/۴۵ کیلوگرم، هر گالن = ۷۸/۳ لیتر

این در صورتی بود كه دادوستد نفت خام در همه بورس های جهانی آهنگ صعودی را تجربه كرده بود.بورس كالایی توكیو: براساس آمار گرفته شده از بورس های جهانی، معاملات طلا تحویل اكتبر و سپتامبر در بورس توكیو با كاهش ۲۱ و ۲۰ دلاری روبه رو شد. این در صورتی است كه معاملات نفت و پتروشیمی در این بازار از افزایش قیمت نسبتا بالایی برخوردار بود.بورس كالایی شانگهای: همچنین در بورس شانگهای هر گرم طلا تحویل سپتامبر در حالی تغییر نكرد كه تحویل اكتبر آن نزدیك دو یوآن گرانتر شد. همچنین هر تن نفت كوره افزایش اندكی را تجربه كرد، این در حالی بود كه روند قیمتی بازار فلزات پایه این بورس با آهنگ كاهشی مواجه شد. بورس تجاری و كالایی نیویورك: در بازار تجاری نیویورك معامله هر بشكه نفت خام تحویل اكتبر در حالی با افزایش نرخ بسیار اندكی انجام شد كه بازار فلزات گرانبهای پلاتینیوم و پالادیوم نیز متناسب با این رشد، گرانتر شدند. همچنین در بورس كالایی هر اونس طلا افزایش قیمت را تجربه كرد، هر ۲۵ هزار پوند مس نیز نسبت به روز قبل نوسان اندكی داشت.

بورس كالایی شیكاگو: روز گذشته در این بازار در حالی بیشتر محصولات كشاورزی مورد معامله با حركت افزایشی قیمت ها همراه بود كه مبادله هر پوند سویا با كاهش قیمت روبه رو بود، همچنین خرید و فروش هر بوشل جو نسبت به روز قبل تغییری نداشت..../تحلیل:دنیای اقتصاد