اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واگذاری تلفن ثابت اعتباری...



 

 

واگذاری تلفن ثابت اعتباری روستایی برای اولین بار در کشور

 

 

واگذاری تلفن ثابت اعتباری

 

 

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمان از واگذاری تلفنهای اعتباری روستایی برای اولین بار در کشور در این استان خبر داد.

 


علیرضا مهدوی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه شبکه واگذاری تلفن ثابت در روستاهای استان کرمان در دو نوع معمولی و تلفن بی سیم ارائه می شود گفت: تلفن بی سیم روستایی که با نام WLL شناخته می شود در محدوده روستا و خارج از روستا مانند تلفن همراه بدون استفاده از سیم پوشش دارد که تاکنون به صورت سیمکارت های دائمی به مشترکان ارائه می شد اما تا یک ماه آینده این نوع تلفن به صورت سیمکارت اعتباری به متقاضیان عرضه خواهد شد.

 


وی با بیان اینکه این نوع تلفن به صورت شارژی و پیش پرداخت است و مشترکان باید برای استفاده از آن کارت شارژ اعتباری تهیه کنند ادامه داد: کارت شارژ این تلفنهای اعتباری از طریق دفاتر مخابرات روستایی و مخابرات استان قابل تهیه خواهد بود.

 


مهدوی با تاکید براینکه تمام روستاهای بالای ۵۰۰ نفر در استان کرمان دارای پوشش تلفن همراه روستایی هستند ادامه داد: ظرفیت خطوط سیستم WLL روستایی در استان کرمان ۱۰۰ هزار شماره است که تاکنون بیش از ۶۰ هزار مشترک را تحت پوشش قرار داده است.

 


ویدیو مرتبط :
واگذاری کارت های اعتباری 10 میلیون تومانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تلفن ثابت هم اعتباری می شود


با استفاده از سرویس تلفن‌های ثابت اعتباری مشترکان می‌توانند با توجه به نیاز خود، از قبل میزان مصرف تلفن را مشخص و از افزایش کارکرد بی‌رویه و ناخواسته جلوگیری کنند.

خبرگزاری ایسنا: با استفاده از سرویس تلفن‌های ثابت اعتباری مشترکان می‌توانند با توجه به نیاز خود، از قبل میزان مصرف تلفن را مشخص و از افزایش کارکرد بی‌رویه و ناخواسته جلوگیری کنند، هم‌چنین می‌توانند قبل از آغاز هر دوره با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی با تعیین و پرداخت کارکرد تلفن خود در طول دوره از افزایش مصرف جلوگیری كنند چرا که با پایان اعتبار پرداخت شده، پس از تماس و اطلاع به مشترک، تلفن خود به خود قطع خواهد شد.

به عقیده‌ی كارشناسان این سرویس باید به سرویس‌های تلفن ثابت افزوده می‌شد كه همراه با سرویس‌های مكالمه‌ی رایگان، نظرسنجی، شبكه‌ی خصوصی مجازی،‌ مشاوره‌ی تلفنی، مكالمه‌ی انبوه، شماره‌ی اختصاصی و سرویس شماره فراگیر هشت سرویس شبكه‌ی هوشمند هستند.

بر این اساس در كارت‌های تلفن ثابت اعتباری فرد می‌تواند هویت خود را حفظ و كارتش را در صورت اتمام، شارژ و یا هویت جدیدی احراز كند، متقاضیان استفاده از این سرویس می‌توانند با خریداری كارت شارژ از مراكزی كه كارت شارژ سیم‌كارت‌های تلفن همراه را به فروش می‌رسانند، نسبت به خرید آن‌ اقدام كنند.

این طرح تصویب و در کل کشور به تمامی شرکتهای مخابراتی ابلاغ شده و به گفته مسوولان در هر استانی که امکان واگذاری این سرویس وجود داشته باشد، واگذاری آن بلامانع است.

اما هزینه اولیه وصل تلفن ثابت اعتباری 10 هزار تومان درنظر گرفته شده اما تعرفه مکالمات آن یك و نیم برابر تعرفه مکالمات تلفن ثابت فعلی است.

بیش‌تر تجهیزات مورد نیاز برای این سرویس تولید داخل كشور بوده و تنها یكسری از آن‌ها باید از خارج از كشور وارد شوند، این سرویس تفاوتی با تلفن ثابت ندارد و فقط به عنوان یكی از سرویس‌های جدید محسوب می‌شود و متقاضیان به میزان شارژ خریداری شده، مصرف می‌كنند و صورت‌حساب برای آن‌ها ارسال نمی‌شود.

سرویس‌دهی كارت‌های تلفن اعتباری با نصب تجهیزاتی امكان‌پذیر خواهد بود كه استفاده از این تجهیزات در نقاط كم مصرف چون روستاها و شهرهای كوچك اقتصادی نیست. برای نخستین بار در کشور، سیستم اعتباری تلفن ثابت در این استان مركزی راه‌اندازی شد.

با استفاده از این سیستم، مشترکان پرمصرف نیز می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی و خرید اعتبار و پرداخت آن، توسط سیستم بانکی از قبل، هزینه‌های کارکرد تلفن خود را به صورت یک‌ماهه، دو ماهه و سه ماهه تامین کرده و دیگر نگران دیر رسیدن و یا نرسیدن قبوض تلفن خود و قطع آن نباشند.

یكی از ویژگی‌های سرویس كارت اعتباری این است كه شخص می‌تواند با هزینه‌ی كمتر ارتباط بین‌المللی نیز داشته باشد؛ در واقع در این سرویس كه به معنای اختصاص یك كارت رمزدار و یا شماره رمز به مشترك است، افراد می‌توانند با این شماره رمز از هر دستگاه تلفن كه در دسترس باشد مكالمات خود را به مقصد شهری، بین‌شهری، بین‌المللی و تلفن همراه برقرار كنند و هزینه‌ی مكالمات از اعتبار كارت كسر می‌شود.

راه‌اندازی سرویس كارت اعتباری به‌عنوان یكی از خدمات شبكه‌ی هوشمند كه از نظر عملیاتی همانند كارت‌های تلفن همگانی هوشمند است، افراد به جای یك كارت تلفن همگانی، كارتی با یك شماره‌ی اشتراك دارند كه می‌توانند با كاربرد كد یا شماره‌ی مشخص آن از هر تلفنی استفاده كنند و با وارد كردن كد مخصوص از تلفن به عنوان یك تلفن همگانی استفاده كرده و با هر نقطه‌ای تماس بگیرند.