اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش یک مرجع تقلید به اقدام وقیحانه آمریکا


آیت‌الله نوری‌همدانی در واکنش به صادر نکردن روادید برای نماینده ایران گفت: آمریکا از تسخیر لانه جاسوسی توسط جوانان انقلابی کینه به دل دارد.

خبرگزاری ایسنا: آیت‌الله نوری‌همدانی در واکنش به صادر نکردن روادید برای نماینده ایران گفت: آمریکا از تسخیر لانه جاسوسی توسط جوانان انقلابی کینه به دل دارد.

 این مرجع تقلید در دیدار جمعی از نیروهای سپاه، حرکات انسان را به سه دوره ضعف و قدرت و پیری تقسیم کرد و گفت: انسان باید از این سه دوره برای رشد سعادت و کمال استفاده کند.

وی دوره جوانی را دوره پرهیزگاری و تقوا دانست و افزود: اگر انسان بتواند در دوره جوانی از آلودگی‌ها خود را پاک نگهدارد در پیشگاه خداوند متعال عزت‌مند خواهد بود.

وی با اشاره به روایتی از امیرالمومنین‌(ع) گفت: جوانی و صحت و سلامتی از مسایلی است که تا انسان از این نعمت برخوردار است قدر آن را نمی‌داند.

این مرجع تقلید، تعلیم و تربیت، ایمان و عقل را مختص به دوره جوانی دانست و خاطرنشان کرد: دانشمندان و بزرگان دین در این دوره به افتخاراتی نائل آمدند و باعث سرافرازی کشور و انقلاب اسلامی شدند.

وی با بیان این‌که «اگر انسان ایمان و عقل را توامان داشته باشد به جهان‌بینی خواهد رسید» به مسئله سکولار اشاره کرد و گفت: در اسلام چیزی به نام سکولار وجود نداشته است، بلکه این عنوان برگرفته از فکر غربی‌ها و برای انحراف جوانان است.

آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: همان‌طور که جهان دارای نظم و ترتیب خاص آفریده شده است، خلقت انسان هم جز برای اطاعت از دستورات الهی نیست.

وی گفت: خداوند همه موجودات را در اختیار انسان قرار داده است تا با استفاده از این نعمت‌ها، به کمال و سعادت برسد و باعث خشنودی حضرت ولی‌عصر‌(عج) شوند.

این مرجع تقلید گفت: همه این نشانه‌ها دلیل بر وجود و ربوبیت خداوند است و در هر حالی انسان باید مطیع و فرمان بردار خداوند باشد.

آیت‌الله نوری‌همدانی عقل و تشخیص حق از باطل را از اصول جوانی دانست و یادآور شد: انسان باید بتواند با استفاده از این عنصر، بصیرت کامل به اوضاع زمان خود داشته باشد تا دچار انحراف در جامعه نشود.

وی با انتقاد از نرمش برخی‌ها، در برابر دشمنان تصریح کرد: باید در برابر دشمن محکم و استوار بایستیم و لحظه‌ای شانه خالی نکنیم، چرا که اینگونه نرمش‌ها در برابر دشمنان به ضرر انقلاب و کشور خواهد بود.

وی در پایان به قلدری آمریکا در خصوص عدم صدور روادید برای نماینده ایران در سازمان ملل اشاره کرد و افزود: آقای ابوطالبی جزو جوانانی بود که در تسخیر لانه جاسوسی شرکت داشت و همین باعث شد تا دشمنان کینه به انقلاب داشته باشند.


ویدیو مرتبط :
برخورد وقیحانه صدای آمریکا با نیک آهنگ کوثر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش یک مرجع تقلید به اقدام بان کی مون


حضرت آیت الله مکارم شیرازی اقدام اخیر دبیرکل سازمان ملل و پس گرفتن دعوت از ایران برای حضور در نشست ژنو2 به فاصله یک روز را شرم آور خواند و با تاکید بر این که مشکل سوریه تنها با احترام به رای مردم این کشور حل می شود، نشست ژنو 2 را عملا از پیش شکست خورده توصیف کرد.

خبرگزاری رسا: حضرت آیت الله مکارم شیرازی اقدام اخیر دبیرکل سازمان ملل و پس گرفتن دعوت از ایران برای حضور در نشست ژنو2 به فاصله یک روز را شرم آور خواند و با تاکید بر این که مشکل سوریه تنها با احترام به رای مردم این کشور حل می شود، نشست ژنو 2 را عملا از پیش شکست خورده توصیف کرد.

حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی امروز در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، گفت: ما معتقدیم که این عالم بدون نماینده الهی اصلاح نمی شود، بشر با پای خود نمی تواند این راه را برود و عدالت را در جهان حاکم و مستقر کند؛ البته برخی کتاب «راه طی شده» نوشتند و عقیده داشتند که بشر می تواند با سازمان های بین المللی و قوانین حقوق بشری مسیر خود را طی کند و به صلح و عدالت پایدار برسد.

 سازمان ملل به ابزار ظلم زورگویان تبدیل شده است

وی تصریح کرد: این سازمان ها و مجامع در عمل تبدیل به کانون ظلم مضاعف شده اند، ‌حقوق بشر به چماقی برای کوبیدن بر سر کسانی که تسلیم زورگویان نمی شوند، تبدیل شده و سازمان های جهانی نیز به ابزاری برای مقاصد شوم شان تبدیل شده است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با انتقاد از وادادگی سازمان های بین المللی از جمله سازمان ملل در مقابل آمریکا و دیگر زورگویان جهانی گفت: نمونه بسیار شرم آور این بود که دبیرکل سازمان ملل از ایران برای حضور در نشست ژنو2 دعوت کرد اما به فاصله یک روز و بر اثر فشاری که به او وارد شد دعوت خود را پس گرفت.

وی بیان کرد: بسیاری از کشورها که ربطی به سوریه ندارند به این نشست دعوت شده اند، اما ایران که متحد اصلی سوریه است این گونه به فاصله یک روز از سوی دبیرکل سازمان ملل که همچون یک کارمند زیر دست رییس جمهور آمریکا عمل می کند، به نشست دعوت می شود و بلافاصله دعوت خود را پس می گیرد.
 
هیچ امیدی به ژنو2 نیست

این مرجع تقلید بیان کرد:‌ البته ایران نباید نگران باشد که در این نشست شرکت نکرده است؛ چراکه ما هیچ امیدی به این تشکیلات که درباره سوریه است نداریم.

وی افزود: آیا چنین دبیرکل ضعیف و ناتوان و تسلیم دست قدرت های جهانی می خواهد در جهان عدالت برقرار کند؟ از اینجا متوجه می شویم تنها با آمدن رهبران الهی به مظالم و بی عدالتی ها در جهان پایان داده می شود.

 راه حل بحران سوریه احترام به رای مردم این کشور است

حضرت آیت الله مکارم شیرازی راه حل مشکل سوریه را احترام به رای و انتخاب مردم دانست و با تاکید بر این که شما سوریه را به دست مردم شان واگذارید و به رای و انتخاب آنها احترام بگذارید و در این صورت مشکل حل خواهد شد، گفت: این سازمان ها عدالت سرشان نمی شود و تسلیم زور هستند.

وی بیان کرد: این یک مساله بسیار واضح و روشن است و مباحثی که غیر از این مطرح شود مباحث انحرافی خواهد بود؛ آنها می خواهند کسانی در این کشور سرکار بیایند که حافظ منافع شان باشند.

این مرجع تقلید با اشاره به پیام هایی که می شود از این اتفاقات گرفت، گفت: پیام اول این است که تا زورمندان بی منطق هستند با دست بشر دنیا روی صلح و عدالت نخواهد دید، پیام دوم این است که به آنها متکی نشوید و به ملت متکی باشید.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از درس خارج خود با بیان روایتی از امام هادی(ع) به تبیین نکات اخلاقی برای حاضران پرداخت و گفت: اندیشیدن به پایان زندگی و فراهم کردن زاد و توشه برای سفر آخرت راه و رسم عقلا است و سبب می شود که جلوی بسیاری از طغیان و ظلم ها گرفته شود.

 این مرجع تقلید یادآورشد: در دنیایی که مملو از حوادث گوناگون است، وقتی انسان آخرت را فراموش نکند همواره مراقب اعمال خود است؛ ظالمان و مستکبران همچون صدام و دیگر جنایت کاران لحظه ای به پایان زندگی خود نمی اندیشند که اگر این گونه بودند ظلم و جنایت نمی کردند.