اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش یک مرجع تقلید به اختلاس اخیر


آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید با اشاره به انتشار خبر تخلف و فساد 12 هزار میلیاردی بانکی، یادآورشد: این‌که هراز چندگاهی اخبار سؤاستفاده‌های مالی در رسانه‌ها و مطبوعات بیان می‌شود نشان می‌دهد که نظارت درست نداشته‌ایم.

خبرگزاری ایسنا: آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید، اجتماع میلیونی عزاداران و سوگواران حسینی در کربلای معلی را عامل وحشت و هراس بدخواهان و دشمنان اسلام و مکتب اهل بیت(ع) دانست.

این مرجع تقلید همزمان با اربعین حسینی در جمع عزاداران و سوگواران حرم کریمه اهل بیت(ع) حضور گسترده مردم در مراسم اربعین حسینی در نقاط مختلف کشور را نشان دهنده عشق بی‌نظیر آنان به حضرت سیدالشهدا(ع) دانست.

وی عظمت راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی امسال در کربلای معلی را دارای پیام‌های بسیار مهمی دانست و تصریح کرد: این‌که در یک روز چنین جمعیتی در یک مکان جمع شود سابقه ندارد، در حج با آن عظمتش چنین جمعیتی حضور ندارند و باید قدر چنین سرمایه ارزشمندی را بدانیم.

وی اظهار کرد: یقینا چنین حرکت با عظمت و شکوهی، رعب و وحشت در دل دشمنان اسلام و مکتب اهل بیت(ع) می‌اندازد و بدخواهان متوجه می‌شوند نمی‌توانند عشق به حضرت سیدالشهدا(ع) را از دل ها بیرون کنند.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر، مبارزه با بدعت‌ها و احیای دین از مهم‌ترین اهداف قیام آن حضرت بوده است و ما نیز اگر می‌خواهیم به معنای واقعی کلمه حسینی باشیم باید در چنین مسیری حرکت کنیم.

وی در ادامه وقوع برخی مفاسد از جمله فسادهای اقتصادی را زیبنده نظام اسلامی ندانست و با اشاره به انتشار خبر تخلف و فساد 12 هزار میلیاردی بانکی، یادآورشد: این‌که هراز چندگاهی اخبار سؤاستفاده‌های مالی در رسانه‌ها و مطبوعات بیان می‌شود نشان می‌دهد که یا نظارت درست نداشته‌ایم، یا تشکیلات قضایی اشکال داشته و یا در دیگر امور دچار نقص بوده‌ایم؛ ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که اثری از فساد در جامعه نباشد.

زائران و مجاوران کریمه اهل بیت(ع) در شبستان امام خمینی(ره) و دیگر صحن‌های حرم مطهر نماز جماعت ظهر و عصر اربعین حسینی را به امامت حضرت آیت الله مکارم شیرازی اقامه کردند.


ویدیو مرتبط :
بیانات رهبری درباره اختلاس اخیر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش یک مرجع تقلید به اهانت روزنامه بهار


آیت‌الله مکارم‌شیرازی در واکنش به توهین روزنامه بهار به ساحت قدسی امامت و ولایت، گفت: همه باید بدانند اعتقادات، خط قرمز ماست.

خبرگزاری ایسنا: آیت‌الله مکارم‌شیرازی در واکنش به توهین روزنامه بهار به ساحت قدسی امامت و ولایت، گفت: همه باید بدانند اعتقادات، خط قرمز ماست.

این مرجع تقلید در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به این‌که «متاسفانه در یکی از روزنامه‌های کشور، حملات شدیدی به اعتقادات تشیع شده که در نوع خود کم سابقه است» اظهار کرد: ملت ایران به حضرت علی بن ابیطالب(ع) عشق می‌ورزند و نویسنده گستاخ حرف‌های زشتی در مورد امیرالمومنین(ع) زده است. باید این فرد طبق قانون مورد تعقیب قرار گیرد؛ نباید فکر کنند هر کسی می‌تواند هر چیزی را که خواست بنویسد.

این مرجع تقلید با تاکید بر این‌که «همه باید بدانند اعتقادات، خط قرمز ماست» تصریح کرد: اگر کسی دین هم نداشته باشد و تنها به این مملکت علاقه داشته باشد، باید عقاید را تقویت کند تا کشور حفظ شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به این‌که «امام خمینی(ره) با رهبری مذهبی، قیام خود را آغاز کردند نه با رهبری سیاسی» یادآور شد: اعتقادات مذهبی جنگ تحمیلی را اداره کرده و به پیروزی رساند.

وی با بیان این‌که «اعتقاد به ولایت و عاشورا ضامن بقای ماست» افزود: امروز چیزی که دشمن از آن هراس دارد، عقاید مذهبی و عاشورای ملت ایران است.

این مرجع تقلید همچنین با اشاره به ناامنی‌های کشورهای مختلف گفت: در همه جا آتش و فتنه برپا است، اما در ایران اسلامی امنیت برقرار می‌باشد؛ اگر عقاید را از ما بگیرند، این مملکت و نظام نیز آسیب پذیر خواهد شد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که همه از جمله رسانه‌ها و نهادهای مسئول، با هوشیاری کامل اجازه ندهند دست‌های آلوده، مقدسات مذهبی مردم را مورد خدشه قرار دهند.