اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش کنسولگری عربستان در مشهد به مسمومیت زائران عربستانی



اخبار,اخبار اجتماعی ,مصدومیت  شهروندان سعودی

عرب نیوز می نویسد بنا به درخواست خانواده های سعودی پیکر چهار زائر عربستانی روز پنج شنبه با حضور دیگر زائران سعودی در گورستان مشهد به خاک سپرده شده است.

معاون کنسول عربستان سعودی در مشهد اعلام کرد به درخواست خانواده های قربانیان عربستانی حادثه هفته گذشته هتلی در مشهد، کنسولگری عربستان سعودی در نظر دارد شکایت کرده و خواهان دریافت غرامت شود.

به گزارش عصر ایران به نقل از عرب نیوز عبدالیحیی الحمرانی معاون کنسول عربستان در مشهد با اعلام این خبر گفت بابت کشته شدن 4 کودک و مصدومیت 36 شهروند سعودی به درخواست خانواده های قربانیان و آسیب دیده ها درخواست دریافت غرامت ( دیه) خواهیم کرد.

او گفت بدین منظور کنسولگری عربستان در مشهد روز یکشنبه در محاکم حقوقی و برای تشکیل پرونده به نمایندگی از شهروندان حادثه دیده سعودی شکایت خواهد کرد.

این چهار زائر سعودی که به نوشته عرب نیوز همگی کودک بودند یکشنبه هفته گذشته در اثر مسمومیت در هتلی در مشهد به بیمارستان انتقال یافتند و در آنجا جان باختند. پس از این حادثه که به مسمومیت 36 نفر دیگر از زائران سعودی حاضر در هتل انجامید پرونده ای به منظور تحقیق و بررسی علت این حادثه تشکیل شده و هتل مزبور پلمپ شده است.

پیشتر سفارت عربستان در تهران از آغاز پرونده ای به منظور تحقیق درباره علت این مسمومیت خبرداده است. وزارت بهداشت نیز هفته گذشته ودر پی این حادثه با صدور اطلاعیه ای عمدی بودن این حادثه را رد کرده است.

عرب نیوز می نویسد بنا به درخواست خانواده های سعودی پیکر چهار زائر عربستانی روز پنج شنبه با حضور دیگر زائران سعودی در مشهد به خاک سپرده شده است. بر اساس این گزارش پنج شنبه گذشته از خانواده های زائران خواسته شده به مسجد امام رضا (ع) بروند و مراسم تشییع و خاکسپاری زائران سعودی که همگی آنها کودک بودند برگزار شده است.

بر اساس گزارش این روزنامه سعودی زائران سعودی می گویند در روز حادثه بوی بدی از سیستم تهویه اتاق های هتل به مشام آنها می رسد و آنها این مساله را به مسئولان هتل انتقال می دهند ، اما مسئولان هتل می گویند این بو از آشپزخانه هتل است.

بر اساس گزارش عرب نیوز هم اکنون به منظور تحقیق و بررسی بیشتر مدیر هتل به همراه چهار تن دیگر از کارکنان دستگیر و بازداشت شده اند.

مدیر رسانه های وزارت امور خارجه عربستان گفته است دولت ریاض از حسین صدیقی سفیر ایران در عربستان سعودی درخواست کرده تا به منظور کمک به زائران سعودی و حل و فصل پرونده با سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد همکاری کند.


  اخباراجتماعی  - عصر ایران


ویدیو مرتبط :
فرضیه عمدی بودن مسمومیت زائران عربستانی رد شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر بهداشت: مسمومیت زائران عربستانی در مشهد به لحاظ پزشکی "عمدی" بوده / این افراد با سم غیر مجاز مسموم شده اند



اخبار,اخباراجتماعی,حادثه مسمومیت زائران عربستانی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مسمومیت زائران عربستانی به لحاظ پزشکی عمدی بوده است و باتوجه به شرایط کشور این مساله باید جدی گرفته شود.

وزیر بهداشت گفت: مسمومیت زائران عربستانی به لحاظ پزشکی عمدی بوده است.

به گزارش «انتخاب»، سید حسن قاضی زاده هاشمی در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه با ستاد اجرایی فرمان امام درباره حادثه مسمومیت زائران عربستانی در مشهد گفت: علت این حادثه استفاده از سمی بوده که برای اتاق‌های زائرانی که در هتل مستقر بودند استفاده شده بود.

به گفته هاشمی، این سم براساس گزارش معاونت بهداشتی در نمونه خون زائران مشاهده شد و علائم مسمومیت تائید شد.

وزیر بهداشت ادامه داد: در مورد اینکه این حادثه عمدی بوده یا نه حتماً دستگاه‌های نظارتی به وظیفه خود عمل می‌کنند.

وی گفت: نهادهای اطلاع رسانی با توجه به حساسیت این موضوع باید به سرعت اطلاع‌رسانی کنند تا زمینه ایجاد شایعه از بین برود.

به گفته وزیر بهداشت، تا پایان شب گذشته تعداد زائران عربستانی مسموم شده 32 نفر بود که 4 نفر از آنان جان خود را از دست دادند و 7 نفر از آنان نیز در بخش مراقبت های ویژه ICU بستری هستند.

هاشمی یادآور شد: نمونه انواع بیماری ها از ابولا گرفته تا کرونا از زائران عربستانی مسموم شده گرفته شده و دانشگاه های علوم پزشکی و بخش بهداشت اعلام کردند که آنان به دلیل مواد سمی مسموم شده اند و هر کسی در این زمینه متخلف بوده و کم توجهی کرده باید شدیدترین برخورد با او صورت گیرد.

زائران عربستانی با سم غیر مجاز مسموم شده اند

رییس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: مسجل است که در هتل آپارتمان زائران عربستانی مسموم شده، از سم غیرمجاز استفاده شده است و آنان با این سم مسموم شده اند.

دکتر رسول دیناروند روز دوشنبه در حاشیه امضای تفاهم نامه وزارت بهداشت با ستاد فرمان اجرایی امام (ره) به خبرنگاران گفت: سایر اطلاعات امنیتی و اطلاعاتی در مورد مسمومیت زائران عربستانی باید بررسی شود اما حداقل نتایج این است که استفاده از سم غیرمجاز تخلف بوده است.ضمن اینکه استفاده از این سم محرز است.

وی تاکید کرد: آزمایش ها نشان می دهد که برای سم پاشی از سم های غیرمجازی استفاده شده است که اصلا نباید در این گونه مکان ها استفاده شود.

دیناروند تصریح کرد: این سم ، تصعید شده و بخارش حشرات موذی را از بین می برد و وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو بارها اعلام کرده اند که این سم غیرمجاز است.


زائران یاد شده در قالب کاروانی، مقیم یکی از هتل های مشهد بودند.

 

 اخبارا جتماعی  -  انتخاب