اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش کاخ سفید به گردن زدن یک آمریکایی


مقامات کاخ سفید و پلیس فدرال آمریکا واقعی بودن فیلم گردن زدن خبرنگار آمریکایی توسط داعش را تایید کردند.

خبرگزاری مهر: کاخ سفید مستند و اصیل بودن تصویر ویدئویی سربریدن خبرنگار آمریکایی توسط گروه تروریستی داعش را تایید کرد.

همچنین به گزارش گلوبال ریسرچ، پیشتر نیز مقامات پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی)  اعلام کرده بودند که به عقیده آنها، تصاویر ویدیویی گردن زدن خبرنگار آمریکایی توسط داعش حقیقی و معتبر است.

داعش که به سبب انجام عملیات های ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه منطقه کردستان و همچنین حمایت جنگنده های آمریکایی از این حملات در موضع ضعف قرار گرفته و تهدید به تلافی اقدامات اخیر آمریکا کرده بود روز گذشته این تهدید را عملی کرد.

این گروه تروریستی مدتی قبل دو روزنامه نگار آمریکایی را ربوده بود که روز گذشته تصویری در مورد سر بریدن یکی از آنها منتشر و اعلام کرد زنده ماندن روزنامه نگار دوم بستگی به اقدامات بعدی آمریکا در عراق دارد.


ویدیو مرتبط :
واکنش کاخ سفید به شایعه جاسوسی در اروپا!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قطعنامه سنا برای آزادی زندانیان آمریکایی در ایران/ واکنش کاخ سفید به تحلیل‌ها درباره لغو سفر پادشاه سعودی



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,کاخ سفید

جزئیات جدیدی درباره ماجرای واقعی کشته شدن اسامه بن لادن، واکنش کاخ سفید به تحلیل ها درباره لغو سفر پادشاه سعودی به آمریکا، تصویب قطعنامه ای در سنا برای آزادی زندانیان آمریکایی در ایران، آغاز فروپاشی نظام تحریم های آمریکا علیه ایران و رزمایش مشترک چین و روسیه در دریای مدیترانه، از جمله مهمترین موضوعاتی است که سرخط مطالب امروز مطبوعات جهان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش «تابناک»، در پی انتشار گزارشی مبنی بر دروغ و مخفی کاری دولت آمریکا در ماجرای کشتن اسامه بن لادن، رهبر پیشین القاعده، امروز سایت شبکه خبری «ان بی سی» موارد جدیدی را در این زمینه مطرح کرده است. این سایت به نقل از دو منبع اطلاعاتی می نویسد یک سال پیش از انجام عملیات آمریکا برای کشتن بن لادن، عوامل اطلاعاتی پاکستان به «سیا» اطلاع داده بودند که محل اقامت بن لادن کجاست. افزون بر این، به گفته این منابع، دولت پاکستان در تمام مدت می دانسته که رهبر القاعده در کجا مخفی شده است. این در حالی است که دولت آمریکا همواره مدعی شده عملیات کشتن بن لادن، یک عملیات یکجانبه بوده و سیا خود به تنهایی ضمن ردگیری بن لادن، از محل اختفای او اطلاع یافته است.

در آستانه برگزاری نشست رئیس جمهور آمریکا با مقامات کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس در کمپ دیوید، این موضوع نیز در مرکز توجه رسانه ها قرار دارد. خبرگزاری «رویترز» می نویسد در پی اعلام لغو سفر ملک سلمان، پادشاه سعودی به آمریکا برای شرکت در نشست مذکور، کاخ سفید گمانه ها درباره اینکه این امر نشانه نارضایتی سعودی ها از سیاست های آمریکا است را رد کرده است. کاخ سفید اعلام کرده اوباما روز دوشنبه تلفنی با سلمان گفت و گو کرده است. افزون بر این، بن رودز، قائم مقام مشاور امنیت ملی اوباما گفته با وجود عدم حضور برخی از سران کشورهای عرب منطقه، دولت آمریکا به این نتیجه رسیده که افراد مناسبی پای میز مذاکره در کمپ دیوید حضور خواهند داشت؛ زیرا این افراد مسئول دستگاه های امنیتی کشورهای خود هستند.

در مطلبی مربوط به ایران، تصویب قطعنامه ای در سنای آمریکا درباره آمریکایی های زندانی در ایران، مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. سایت شبکه خبری «ای بی سی نیوز» می نویسد سنای آمریکا روز گذشته به اتفاق آرا قطعنامه ای را تصویب کرده که از ایران می خواهد سه آمریکایی زندانی در این کشور را آزاد نموده و به یافتن یکی دیگر از آمریکایی ها نیز کمک کند. بر این اساس، از ایران خواسته شده نسبت به آزادی سعید عابدینی، امیر حکمتی و جیسون رضائیان اقدام کرده و نیز برای یافتن رابرت لوینسون، مأمور سابق «اف بی آی» که گفته می شود در ایران ناپدید شده، با آمریکا همکاری کند. در حاشیه تصویب این قطعنامه، برخی سناتورهای تندرو گفته اند ادامه مذاکرات هسته ای باید به آزادی این افراد مشروط شود.

در یک مطلب دیگر درباره ایران، سایت شبکه خبری «بلومبرگ» به موضوع خرید چند هواپیمای مسافربری جدید توسط ایران پرداخته و می نویسد این امر نشانگر آن است که ساختار تحریم های ایران از همین الان فرو ریخته است. این سایت می نویسد در حالی که دو ماه تا زمان ضرب الاجل توافق نهایی هسته ای ایران باقی مانده، روند فروپاشی تحریم های ایران از هم اکنون آغاز شده و نشانه آن، خرید 9 هواپیمای جدید از سوی یک شرکت هواپیمایی در ایران است. بلومبرگ اشاره می کند این اقدام در شرایطی صورت گرفته که تهدید آمریکا مبنی بر جریمه هر شرکت غربی که اقدام به فروش هواپیما به ایران کند، همچنان به قوت خود باقی است و تنها موضوعی که تحریم ها به طور رسمی در آن کاهش یافته، فروش قطعات و لوازم یدکی هواپیما به ایران است.

در نهایت، در میان دیگر مطالب، خبر رزمایش مشترک روسیه و چین در مدیترانه نیز مورد توجه برخی منابع خبری قرار گرفته است. روزنامه «لس آنجلس تایمز» ضمن انتشار مطلبی درباره برنامه روسیه و چین برای برگزاری مانور مشترک در دریای مدیترانه می نویسد از آنجا که هیچ یک از این دو کشور حتی یک اینچ مرز دریایی با مدیترانه ندارند، این رزمایش یک اقدام تحریک آمیز به شمار می رود. به عقیده این روزنامه، نکته اصلی این رزمایش آن است که یک اتحاد جدید از قدرت های شرقی، در حیاط خلوت اروپا به قدرت نمایی می پردازد؛ درست به همان منوالی که پیش از این چین به تنهایی در اقیانوس آرام رزمایش هایی را انجام داده بود. این رزمایش به فاصله اندکی پس از سفر رئیس جمهور چین به روسیه برگزار می شود.

اخبار سیاست خارجی - تابناک