اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش کاخ سفید به فاجعه انسانی در منا



اخبار,اخبار بین الملل ,حادثه سرزمین منا

 دفتر کاخ‌سفید در پیامی کشته شدن صد‌ها زائر مسلمان در فاجعه در رمی جمرات، ابراز تاسف کرد.

به گزارش خبرآنلاین،  «ند پرایس»، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا حادثه روز پنجشنبه منا را تالم‌انگیز  خواند و در پیامی اینگونه ابراز همدردی آمریکا را اعلام کرد:

ایالات متحده با خانواده‌های صد‌ها زائر مجروح و کشته شده در حادثه تاثرآمیز در منا عمیقا ابراز همدردی می‌کند. درحالیکه مسلمانان در سراسر جهان عید قربان را جشن می‌گیرند، ما همراه با شما فقدان تالم‌انگیز این زائران معتقد را به سوگ می‌نشینیم.
 
 اخبار بین المل  -  خبرانلاین 


ویدیو مرتبط :
فاجعه انسانی با کشته شدن صدها نفر در مکه و منا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کره شمالی: هدف آزمایش اتمی‌ مان آمریکاست+ واکنش کاخ سفید



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

کره شمالی: هدف آزمایش اتمی‌ مان آمریکاست/ آمریکا دشمن قسم خورده ماست + واکنش کاخ سفید

 انتخاب :دولت کره شمالی، اعلام کرد که به زودی آزمایش‌های اتمی و موشکی‌اش را علیه ایالات متحد آمریکا که از آن به عنوان «دشمن قسم خورده» یاد کرد از سر می گیرد.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ پیشتر، دولت پیونگ یونگ اعلام کرده بود که در واکنش به قطعنامۀ شورای امنیت سازمان ملل علیه آخرین آزمایش موشکی‌اش زرادخانۀ اتمی خود را تقویت خواهد کرد.

در بیانیه‌ای که کمیسیون ملی دفاع دولت کره شمالی امروز منتشر نمود صریحاً آمده است که هدف آزمایش های موشکی و اتمی کره شمالی ایالات متحد آمریکاست.

به گفتۀ دولت سئول و شماری از ناظران، دولت کره شمالی که طی دو نوبت در سال های 2006 و 2009 به دلیل آزمایش‌های اتمی‌اش از سوی شورای امنیت سازمان ملل هدف تحریم قرار گرفت، اکنون به لحاظ فنی آمادۀ انجام سومین آزمایش اتمی خود است. کارشناسان کره شمالی معتقدند که این آزمایش می تواند از فوریه آینده به اجرا گذاشته شود.

واکنش آمریکا

کاخ سفید آمریکا تهدید کره شمالی به انجام آزمایش جدید موشکی و اتمی را اقدامی "بیهوده و تحریک‌آمیز" نامید.

به گزارش رویترز، جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید در واشنگتن به گزارشگران گفت، اقدام‌های این چنین از سوی کره شمالی نقض قطعنامه‌های سازمان ملل متحد محسوب شده و انزوای سیاسی این کشور را بیشتر می‌کند.

رویترز نوشت: کارشناسان معتقدند که موشک‌های دوربرد کره شمالی قادر نیستند خاک آمریکا را تهدید کنند و دولت پیونگ یونگ هنوز از تکنولوژی نصب کلاهک اتمی به روی موشک‌های دور بُرد برخوردار نیست.

در این حال، دولت چین که نگران از وقوع تنش و ناامنی در منطقه است، دو دولت آمریکا و کره شمالی را به خویشتن‌داری فراخواند./انتخاب