اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش چمران به گلایه اصلاح‌ طلبان در شورا


رییس شورای شهر تهران به برخی شائبات مبنی بر تصدی تمامی کرسی‌ها توسط اصولگرایان و به حاشیه رفتن اصلاح‌طلبان، گفت: وارد مقوله جناحی نمی‌شویم چراکه این مساله برای بیرون از شورای شهر است.

خبرگزاری ایسنا: رییس شورای شهر تهران به برخی شائبات مبنی بر تصدی تمامی کرسی‌ها توسط اصولگرایان و به حاشیه رفتن اصلاح‌طلبان، گفت: وارد مقوله جناحی نمی‌شویم چراکه این مساله برای بیرون از شورای شهر است.

 مهدی چمران پس از پایان جلسه شورای شهر که تماما به انتخاب هیات رییسه جدید معطوف شده بود، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه انتخابات هیات رییسه در کمال صمیمیت و رفاقت انجام شد، گفت: این انتخابات برای من اولین بار نیست که برگزار شده اما به خوبی آن را به پایان رساندیم.

وی با بیان اینکه بنا به درخواست اکثریت اعضا دستورجلسه بررسی شورا تغییر کرد و انتخابات هیات رییسه در دستور کار قرار گرفت، گفت: افرادی برای تصدی کرسی‌های هیات رییسه نامزد بودند که نهایتا تعدادی از آنها انتخاب شدند که باید برای ایجاد این فضای رقابتی توام با رفاقت از تمامی اعضا تشکر کنم.

رییس شورای شهر تهران در واکنش به سخنان برخی از اعضای شورای شهر مبنی بر به حاشیه رفتن اعضای اصلاح طلبان گفت: وارد این مقوله نمی‌شوم و علاقه‌ای ندارم حتی اسامی این دو جناح را اعلام کنم چراکه تفکرات سیاسی برای خارج از شورا است و باید همدلی و رفاقت برای پیشبرد اهداف شورای ایجاد شود.

چمران با بیان اینکه اگر به مسائل سیاسی در شورا دامن بزنیم، خودمان ضرر می‌کنیم‌،گفت: امروز در انتخابات هیات رییسه رقابت و رفاقت موج می‌زد که نشانه‌ای از همکاری خوب اعضا است.

در پایان جلسه، خبرنگاران به دلیل ترک زودهنگام جلسه توسط احمد مسجدجامعی نتوانستند با وی گفت‌وگویی داشته باشند، اما محسن پیرهادی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مردم اعضای شورای شهر را انتخاب کردند که سطح خدمات ارائه شده به آنها افزایش یابد، گفت: مباحث مطرح شده درخصوص جریان اصلاح‌طلبی و اصولگرایی در شورا بحث نخ‌نمایی است چراکه همگی ما به دموکراسی احترام می‌گذاریم.


ویدیو مرتبط :
بی بی سی اصلاح طلب است یا اصلاح طلبان انگلیسی اند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نحوه حضور اصلاح طلبان در انتخابات هنوز مشخض نیست/ واکنش به نامزدی هاشمی



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

محمدعلی نجفی:

نحوه حضور اصلاح طلبان در انتخابات هنوز مشخض نیست/ واکنش به نامزدی هاشمی

عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران با بیان اینکه هنوز مشخص نشده که اصلاح طلبان می خواهند با یک کاندیدای حداکثری وارد میدان انتخابات ریاست جمهوری شوند یا به شکل دیگر گفت: چون هنوز مسئله اول مشخص نشده است نمی توان وارد مصادیق شد.

به گزارش خبرنگار مهر محمدعلی نجفی در حاشیه مراسم تشییع دکتر حبیبی در پاسخ به سئوالی در مورد کاندیداتوری اش حضور اصلاح طلبان را منوط به یک تصمیم جمعی دانست و گفت: چون هنوز تصمیم نگرفته اند بنابراین نمی شود شفاف صحبت کرد. هر کسی که کاندیدای اصلاح طلبان باشد حمایت می کنیم. هم اکنون همه کسانی که اسمشان مطرح می شود در حد گمانه زنی است.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری که پرسید کاندیدای حداکثری یعنی چه ؟ گفت: یعنی کاندیدایی کاملا اصلاح طلب که قدرت دفاع از مواضع اصلاح طلبانه و تبیین این مواضع را داشته باشد که در راس آنها آقای خاتمی است.

نجفی ادامه داد: آقای هاشمی رفسنجانی هم اگر کاندیدا شوند فکر می کنم اصلاح طلبان از ایشان حمایت کنند.

این عضو شورای شهر تهران در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر که نظر وی را در مورد کاندیداتوری عارف  و کواکبیان جویا شده بود گفت: من در مورد افراد نظر نمی دهم ، اصلاح طلبانی که در مظان کانیداتوری هستند بسیارند.

وزیر آموزش و پرورش دولت خاتمی در پاسخ به سئوالی که از او درباره چگونگی فضا برای اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری پرسیده بود تاکید کرد: باید شرایط حضور همه جریانهای سیاسی آماده شود . در حال حاضر من فضا را برای حضور اصلاح طلبان مناسب نمی بینم حتی در مواردی فضا بسته تر دیده می شود مثل دستگیری 15 نفر روزنامه نگار.

نجفی که به علت ناراحتی قلبی مدتی در بیمارستان بود در پاسخ به خبرنگاری که پرسید حال شما برای کاندیداتوری خوب شده است با خنده پاسخ داد: بله، حالم خوب است./مهر