اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش پورمحمدی به شایعه اختلافش با رییس قوه قضاییه



اختلاف پور محمدی و آملی لاریجانی,اخبار سیاسی

واکنش پورمحمدی به شایعه اختلافش با رییس قوه قضاییه

وزیر پیشنهادی دادگستری دولت یازدهم با بیان اینکه وزارت دادگستری در هر دوره باید ارتقا پیدا کند، گفت: بنابراین قصد داریم وزارت دادگستری را در حد و اندازه یک قوه مستقل کشور بسازیم و ارتقا دهیم.

مصطفی پورمحمدی با بیان اینکه وزارت دادگستری باید سیاست‌های کلی مربوط به قوه قضائیه را تعقیب کند، گفت: وزارت دادگستری باید اهداف قوه قضائیه را با جدیت تعقیب و نیازهای آن را تامین کند تا یک فضای آرام همراه با امنیت و عدالت قضایی در جامعه فراهم شود و شهروندان احساس کنند که در پناه قانون هستند و کسی به حق آنها تجاوز نمی کند، در غیر صورت متجاوزان براساس قانون به سزای عمل‌شان می‌رسند.

وی با بیان اینکه در وزارت دادگستری باید روند رسیدگی به پرونده‌ها سریع‌تر و بر مبنای قانون و عدالت انجام شود و همه باید برای رسیدن به این فضا تلاش کنند، افزود: وزیر دادگستری به عنوان بخشی از این مجموعه باید تلاش‌های خود را در مسیر تحقق اهداف قوه قضائیه به خصوص تقویت ارتباطات بین قوا که از مسئولیت‌های اصلی وزیر دادگستری است بیشتر شود.

پور محمدی با بیان اینکه وزیر دادگستری باید توسط رئیس قوه قضائیه پیشنهاد شود، افزود: وزیر دادگستری تحقیقا تنها عضو کابینه است که با پیشنهاد رئیس قوه قضائیه، پذیرش رئیس جمهور و تأیید مجلس بر کرسی وزارت می‌نشیند.

وزیر پیشنهادی وزارت دادگستری دولت یازدهم با بیان اینکه وزیر دادگستری را رئیس قوه قضائیه پیشنهاد می‌دهد، تصریح کرد: آن طور که مطلع شدم در جلسه سران سه قوه، در مورد وزیر دادگستری بحثی صورت گرفته و من پیشنهاد شدم.

وی درباره شایعه اختلاف خود با رئیس قوه قضائیه و علت خروج از سازمان بازرسی کل کشور،‌ تاکید کرد: ارتباط وزارت دادگستری با رئیس قوه قضائیه ارتباط نزدیک‌تر و دقیق‌تری است و در حقیقت من با پیشنهاد رئیس قوه قضائیه به عنوان وزیر پیشنهادی انتخاب شدم.

پورمحمدی با اشاره به نحوه رفع شکاف ایجاد شده بین قوه قضائیه و دولت توضیح داد: داشتن درک مشترک، حسن ظن به یکدیگر و رعایت قانون از مهم‌ترین مسائلی است که می تواند تفاهم را در دل این دو قوه به وجود آورده و تعامل و هماهنگی را افزایش دهد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به این سوال که سازمان بازرسی مهم‌تر است یا وزارت دادگستری؟ گفت: سازمان بازرسی جنبه نظارتی داشته و در حوزه نظارتی در راس دستگاه‌های نظارتی کشور قرار دارد و وزارت دادگستری نیز جزء مجموعه دستگاه قضایی است که در حوزه مدیریت قضایی برای ایجاد ارتباط بین قوا تلاش می کند.

وی با بیان اینکه وزارت دادگستری باید بتواند به وظایف مطرح شده در اصل 160 قانون اساسی عمل کند، افزود: شرط تحقق این امر تدوین و تمهید قانون لازم برای این وزارتخانه است که در صورت تدوین قانونی عادی و جاری وزارت دادگستری نقش تعیین کننده و مهمی خواهد داشت.

وزیر پیشنهادی دادگستری دولت یازدهم با بیان اینکه وزارت دادگستری در هر دوره باید ارتقا پیدا کند، گفت: لازمه پیشرفت و تعالی در هر مسیر، ارتقا جایگاه است و توقع رئیس قوه قضائیه نیز در شان قوه قضائیه بودن وزارت دادگستری است، بنابراین قصد داریم وزارت دادگستری را در حد و اندازه یک قوه مستقل کشور بسازیم و ارتقا دهیم.

پورمحمدی با بیان اینکه وزارت دادگستری در دولت های قبل فعالیت‌ها و زحمات زیادی کشیده است، افزود: این وزارتخانه به دلیل نداشتن یک قانون نتوانسته به جایگاه خود برسد، بنابراین تلاشمان این است که با تدوین قانونی مناسب و حمایت‌های سران سه قوه این وزارتخانه در جایگاه خود قرار گیرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در خاتمه مصاحبه خود که در خانه ملت منتشر شده با بیان اینکه تجربه نشان داده که من در تعامل با مجلس سابقه خوبی دارم، تصریح کرد: من نمره نسبتا خوبی برای تعامل با مجلس در وزارت کشور به دست آوردم و آن نحوه تعامل نیز مورد پذیرش و تحسین نمایندگان قرار گرفت و فکر می کنم این رویه را در این وزارت خانه نیز پیش خواهم گرفت./فارس

 

 


ویدیو مرتبط :
صحت جاسوسی برای خارجی ها توسط دختر رییس قوه قضاییه !

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش دفتر معاون اول رییس‌جمهور به اظهارات سخنگوی قوه قضاییه



سرمایه‌گذاری در کردستان,رحیمی

واکنش دفتر معاون اول رییس‌جمهور به اظهارات سخنگوی قوه قضاییه

دفتر معاون اول رییس‌جمهور در نامه‌ای به اظهارات سخنگوی قوه قضاییه و در پاسخ به گلایه معاون اول رییس‌جمهور از موانع سرمایه‌گذاری در کردستان و نیز نحوه برخورد با مدیر عامل یک شرکت سرمایه‌گذار در این استان واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، متن کامل پاسخ دفتر معاون اول رییس‌جمهور به این شرح است:
«احتراما عطف به واکنش سخنگوی محترم قوه قضاییه در پاسخ به گلایه معاون اول محترم رییس‌جمهور از موانع سرمایه‌گذاری در کردستان و نیز نحوه برخورد با مدیرعامل یک شرکت سرمایه‌گذار در این استان به استحضار ملت شریف ایران می رساند که برداشت جناب آقای محسنی اژه‌ای سخنگوی محترم قوه قضاییه صحیح نبوده و جناب آقای دکتر رحیمی در خصوص دلیل بازداشت و ماهیت بزه انتسابی فرد و مسایل حقوقی و امنیتی اظهار نظر و اعتراضی نکرده است، بلکه از لزوم تلاش و تشویق برای ایجاد سرمایه گذاری و تسریع در حذف موانع برای ایجاد اشتغال و توسعه سخن گفته‌اند.

 

سخنان معاون اول محترم رییس‌جمهور در حالی از سوی برخی افراد مورد هجمه و برداشت غلط قرار گرفت که متاسفانه تحلیل و نقل قول آن‌ها منشاء سوءتفاهماتی شد تا جایی که خدمات بی‌نظیر دولت‌های نهم و دهم به استان کردستان نادیده گرفته شد.» /ایسنا