اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش ولایتی به حضور در شورای عالی امنیت ملی



علی‌اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری

واکنش ولایتی به حضور در شورای عالی امنیت ملی

ولایتی در جمع خبرنگاران درباره حضور خود در شورای عالی امنیت ملی در دولت روحانی خاطرنشان کرد: اینجا مراسم ختم است و قصد مصاحبه ندارم.

 مراسم ختم پدر صادق محصولی وزیر اسبق کشور عصر امروز یکشنبه در مسجد امام خمینی شهرک شهید محلاتی در حال برگزاری است.

در این مراسم علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری باجناق محصولی، نامجو وزیر سابق نیرو، نیکزاد وزیر سابق مسکن، سقای بی‌ریا مشاور امور روحانیت دولت نهم، علی‌اصغر زارعی، حجت‌الاسلام حسینیان، بذرپاش و جمعی دیگر از شخصیت‌های سیاسی حضور دارند.

ولایتی در جمع خبرنگاران درباره حضور خود در شورای عالی امنیت ملی در دولت روحانی خاطرنشان کرد: اینجا مراسم ختم است و قصد مصاحبه ندارم.../خبرگزاری فارس

 

 


ویدیو مرتبط :
معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی چه ماشینی سوار می شود؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش عراقچی به شایعه انتصابش در شورای عالی امنیت ملی



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,عراقچی

 پیرامون تست موشکی اخیر مذاکرات جدیدی نداشتیم .

سید عباس عراقچی رییس ستاد پیگیری اجرای برجام در پاسخ به سوال ایرنا گمانه زنی هایی که در فضای مجازی درباره انتصابش به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی شده بود را تایید نکرد.

"سیدعباس عراقچی" در گفت‌وگویی درباره برخی اخبار مبنی بر انتصاب وی در شورای عالی امنیت ملی و حضور تخت روانچی در لندن اظهار داشت: من این موضوع را برای اولین بار روز دوشنبه شنیدم . با آقای دکتر روانچی صحبت می کردم وی هم برای اولین بار این موضوع را از طریق رسانه ها شنیده بودند و برای ما جالب بود. شاید برخی می خواهند در آستانه سال جدید و یا نوروز مردم را خوشحال و یا حتی بخندانند.
 
وی در ادامه در خصوص تست برنامه موشکی ایران و خاتمه یافتن جلسه شورای امنیت بدون صدور قطعنامه علیه ایران گفت: ما درباره تست موشکی اخیر مذاکرات جدیدی با طرفهای غربی نداشتیم. اما در طول مذاکرات هسته ای مطالبی را که خدمت مردم ارائه کردیم، در حال حاضر اثبات شده است. یکی از نگرانی های جدی همه این بود که بحث موشکی ما با برجام گره بخورد ودر آینده تست های موشکی ما حمل بر برجام شود، ما در این خصوص بسیار توضیح دادیم که این اتفاق نخواهد افتاد. در تست موشک عماد و تست های اخیر آمریکایی ها و اروپایی ها خیلی صریح اعلام کردند که برجام نقض نشده وهمچنین ایرادی به برجام وارد نشده و از این جهت مشکلی نیست.
 
وی اضافه کرد: همچنین بعد از تست های اخیر برخی در غرب ادعا کردند، قطعنامه نقض شده است و وزرات خارجه بلافاصله در واکنش به این ادعاها اعلام کرد؛ نه تنها برجام نقض نشده بلکه قطعنامه هم نقض نشده است. سپس آمریکایی ها این موضوع را به شورای امنیت بردند، و در آنجا مشخص شد کسی نمی تواند حرف از نقض قطعنامه بزند. چون در قطعنامه 2231 وقتی به بحث موشکی می رسیم از الزامات سخنی به میان نیامده و تنها از ایران دعوت شده بر روی موشک هایی که طراحی شده اند برای حمل سلاح هسته ای کار نکنند، که عماد روی این موضوع کار نمی کند. علیرغم تلاش ها در شورای امنیت هیچ قطعنامه ای علیه ایران صادر نشد و این موضوع رد شد. البته در ادامه نیز گفتند تست این موشک در راستای امنیت و ثبات منطقه نیست که این مسئله بحث خاص خود را دارد.  
 
عراقچی تاکید کرد: در نهایت تست برنامه موشکی ایران نقض قطعنامه 2231 نیست و نمی توانند تحریمی علیه ما در شورای امنیت وضع کنند و در کنار آن نمی توانند ادعای نقض برجام را هم مطرح کنند.
 
وی در ادامه درباره تعهدات طرف غربی پس از اجرایی شدن برجام گفت: ما از روند اجرای برجام در مجموع راضی هستیم. 1+5 باید زیر ساخت های رفع تحریم را از بین می برد، که این اقدام کامل انجام شد. قطعنامه شورای امنیت ، قطعنامه شورای حکام که مشروعیت آن برمبنای قطعنامه شورای امنیت بود، لغو شد و همچنین موضوع پی ام دی حل و فصل شد. همچنین دستورات اجرایی رییس جمهوری امریکا در مورد لغو دستورات گذشته صادر شده و دستورات وزیر خارجه امریکا برای توقف اجرای تحریم های کنگره صادر شد، در ادامه نیزمصوبه شورای اتحادیه اروپا برای لغو تحریم های مالی و اقتصادی صادر شد و در نهایت همه اقدامات زیر ساختی برای رفع تحریم از سوی طرف غربی انجام شد.
 
معاون وزیر امور خارجه کشورمان درخصوص اثرات اجرایی شدن برجام در کشور گفت: هیچ کس انتطار ندارد که فروش نفت که به یک میلیون بشکه در روزهای تحریم رسیده فردای برجام به یک باره به دو نیم میلیون بشکه برسد. در حال حاضر فروش ما به میزان یک میلیون و هفتصد هزار بشکه رسیده و ظرف یکسال آینده و با همت وزارت نفت به شرایط قبلی باز می گردیم.
 
وی در پایان گفت: در حال حاضر بانک های ما مشغول ایجاد روابط کارگزاری با بانک های مختلف هستند و در بسیاری ازبانکها LC باز شده و در برخی از بانکها بر روی آن کار می کنند و دنبال روابط کارگزاری هستند و همچنین سوئیفت بصورت کامل وصل شده است. شبکه های بانکی بسیار پیچیده هستند و تمامی شاخه های آنها در گذشته قطع شده بود و بازگشت به قبل زمان بر خواهد بود. اما در مجموع و با گذشت 56 یا 57 روز از اجرایی شدن برجام ما بسیار خوب حرکت کردیم و اوضاع به حالت عادی قبل از تحریم هسته ای بازگشته است. در مجموع از روند اجرایی شدن برجام خوشحال و راضی هستیم و برخی چالش های موجود نیز در حال رفع شدن است.


 اخبار  سیاسی - ایرنا