اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش وزیر کشور به اعزام نیروی نظامی به عراق



اخبار ,اخبار سیاست خارجی ,اعزام  نیروی نظامی به عراق

اخبار سیاست خارجی - وزیرکشور: نیروی نظامی به عراق اعزام نمی کنیم

وزیر کشور با اشاره به تحولات عراق گفت: قصد اعزام نیروی نظامی به عراق نداریم بلکه به رزمندگان عراقی در برابر داعش مشورت و راهنمایی می دهیم اما اگر تروریستها به مرزهای ما نزدیک شوند آنها را نابود می کنیم.

به گزارش مهر عبدالرضا رحمانی فضلی صبح شنبه در نشست شورای اداری خراسان شمالی، با تاکید بر حفظ وحدت و انسجام داخلی در کشور، اظهار داشت: وضعیت جغرافیایی ایران اسلامی به گونه ای است که همانند گلستانی در میان آشوب و آتش منطقه ای قرار گرفته و بسیاری از دشمنان نظام اسلامی تلاش می کنند این آشوب را به داخل ایران بکشانند.

 

به گفته رحمانی فضلی با مدیریت و رهنمون های مقام معظم رهبری و هوشیاری و حمایت مردم و مسؤولان، امنیت مناسبی در کشور برقرار است اما همه باید هوشیار باشیم با اظهارنظرها و موضع گیری هایی خاص در مورد مسائل جزئی، این وحدت و انسجام را دچار خدشه نکنیم.

 

به گفته وی همچنین در بخش سیاست خارجی نیز به نسبت قبل فضا بازتر شده و اکنون رفت و آمدهای بین المللی در ایران به شدت افزایش یافته است.

 

رحمانی فضلی در ادامه با بیان این که ایران اسلامی به امید بسیاری از مردم منطقه و جهان بدل شده است، افزود: ایران اسلامی در نظام بین الملل مسؤولیت دارد و این مسؤولیت خود را نیز به درستی ایفا می کند.

 

وی با اشاره به وقایع اخیر در کشور عراق و جنایت های گروه تروریستی داعش در این کشور، تصریح کرد: ما به دولت و ملت عراق در برابر این تروریست ها کمک می کنیم.

 

رحمانی فضلی افزود: این کمک به منزله اعزام نیروی نظامی نیست بلکه ما به رزمندگان عراقی در برابر داعش مشورت و راهنمایی می دهیم، در صحنه های بین المللی از حق آنها دفاع می کنیم و مرزهای کشور خود را نیز بر روی این تروریست ها می بندیم و اگر به محدوده مرزی ایران نزدیک شوند با شدت تمام آنها را نابود خواهیم کرد.

 

توسعه کشور در گرو قطع وابستگی به نفت

وی با بیان این که در زمینه توسعه و پیشرفت کشور ایران از دهه 40 تاکنون راه غلطی انتخاب شده است، افزود: از آن زمان تاکنون ساختار اقتصادی، برنامه ریزی و بودجه بندی ما به گونه ای تنظیم شده که همه کشور وابسته به دولت هستند و دولت نیز وابسته به درآمد نفت است.

 

وی اظهار داشت: این رویه سبب عقب ماندگی کشور شده به گونه ای که دیگر نمی توانیم آن را ادامه دهیم چرا که این روش کشور ما را به جایی نمی رساند.

 

به گفته رحمانی فضلی حتی اگر ما بتوانیم با ظرفیت کامل اقدام به فروش نفت بکنیم، با بودجه ای که حاصل می شود در چند سال آینده حتی نمی توانیم هزینه های جاری کشور را تامین کنیم چه برسد به تامین اعتبارات عمرانی و توسعه ای برای بخش های مختلف کشور.

 

به گفته وی تمام هم و غم مدیران و مسؤولان باید این باشد که چگونه بدون وابستگی به دولت و درآمدهای نفتی مدیریت کنند.

 

رحمانی فضلی اضافه کرد: در حال حاضر در کشور 2.5 میلیون نفر بیکار وجود دارد و سن بیکاری جوانان نیز به مرز 30 سال رسیده و حل این معضل بیکاری جوانان نیز تنها با اتکا به دولت و درآمدهای نفتی مقدور نیست.

 

به گفته وی زمینه ها و ظرفیت های حل این معضلات در کشور موجود است اما متاسفانه اتکا به بودجه نفت و دولت سبب تنبلی عمومی و از بین رفتن استعدادها شده است که برای قطع ادامه این راه اشتباه همه باید تلاش کنیم تا استان و مجموعه تحت مدیریت خود را بدون اتکا به بودجه دولت اداره کنیم.

اخبار سیاست خارجی - مهر

 


ویدیو مرتبط :
واکنش ها به اعزام نیروی امریکایی به عراق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گفتگوی تلفنی روحانی و نخست وزیر عراق / اوباما: آماده اقدام نظامی در عراق هستیم / واکنش ناتو



اخبار جدیدگفتگوی تلفنی روحانی و نوری المالکی


اخبار بین الملل - گفتگوی تلفنی روحانی و نخست وزیر عراق

دکتر روحانی رییس جمهوری کشورمان عصر پنجشنبه با نوری المالکی نخست وزیر عراق گفت وگو و آخرین وضعیت تحولات شمال عراق را بررسی نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در این مکالمه تلفنی دکتر روحانی با اشاره به ضرورت مبارزه با تروریسم و خشونت و ضمن محکوم کردن جنایات فجیع تروریست‌ها و کشتار مردم بی‌گناه آن کشور و نیز ابراز خرسندی از وحدت و یکپارچگی مردم این کشور در مبارزه با ترویسم و خشونت، به نقش مرجعیت شیعه اشاره کرد و اظهار داشت: اینکه مرجعیت بزرگوار شیعه، آیت الله سیستانی اعلام نمود که همه باید در مبارزه با تروریست‌ها مشارکت داشته باشند، نقش مهمی در بسیج مردم عراق در مقابله با جنایت و کشتار تروریستی خواهد داشت.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه ملت و دولت ایران در کنار مردم و دولت عراق هستند، افزود: دولت جمهوری اسلامی ایران تمامی تلاش‌های خود در حوزه بین‌المللی و منطقه‌ای را برای مقابله با این امر به کار خواهد گرفت و اجازه نخواهد داد که حامیان تروریست‌ها با صدور تروریسم به کشور عراق، امنیت و ثبات این کشور را برهم بزنند.

نوری المالکی نخست وزیر عراق نیز در این مکالمه تلفنی با تشکر از حمایت‌های ایران از ملت عراق در صحنه بین‌المللی و منطقه‌ای گزارش مفصلی از تحولات شمال عراق و موفقیت دولت و ارتش آن کشور در سرکوب تروریست‌ها ارائه کرد.

مالکی گفت: بسیج مردم عراق و عشایر آن کشور در حمایت و کمک ارتش توانسته است اقدامات تروریستی را سد نموده و به زودی خواهند توانست عراق را از لوث آنها پاکسازی کنند.

دکتر روحانی در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به ویژه میلاد پربرکت صاحب‌الزمان (عج) ابراز امیدواری کرد برکت این ایام سبب بازگشت ثبات و امنیت به کشور دوست و مسلمان عراق شود.

 

-----------------------------

به شرط تهدید امنیت ملی واشنگتن
اوباما: آماده اقدام نظامی در عراق هستیم

رئیس جمهور آمریکا درباره حوادث اخیر در عراق ابراز نگرانی کرد و گفت که باید اقدام نظامی فوری و محدود در عراق انجام گیرد.

رئیس جمهوری آمریکا از حوادث چند روز اخیر در عراق ابراز نگرانی کرد.

 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، رئیس جمهوری آمریکا از حوادث چند روز اخیر در آمریکا ابراز نگرانی کرد.

آقای اوباما افزود اگر افراد مسلح در عراق جای پایی پیدا کنند به نفع ما نیست.

رئیس جمهور آمریکا افزود واشنگتن در صورتی که منافع مرتبط با امنیت ملی کشورش در عراق به خطر بیفتد آماده هرگونه اقدام نظامی است.

این اظهار نظر اوباما بیش از همه پیامی برای کشورهایی است که در شرف امضای توافقنامه امنیتی با آمریکا هستند چرا که نشان می‌دهد آمریکایی‌ها در صورتی پایبند به تعهدات خود بر اساس توافقنامه‌های امنیتی دو جانبه هستند که اول از همه منافع ملی دولت آمریکا را تأمین کند نه مصالح و منافع کشور هدف را.

- همچنین دبیرکل ناتو اعلام کرد این سازمان برنامه ای برای دخالت نظامی در عراق ندارد.
اخبار بین الملل - فارس