اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش وزیر احمدی نژاد به ماجرای بنزین آلوده


من در نفت همواره آچار به دست بودم. فکر نمی‌کنم کسی از وزرای نفت حداقل بعد از انقلاب از همان ابتدا بدین گونه عمل کرده باشد. البته بوده‌اند وزرایی که عملکردشان چندین برابر بنده بوده است ولی هیچ وزیری در وزارت نفت نیامده است که تجربه من را قبل از وزارتش داشته باشد.

خبرآنلاین: رستم قاسمی وزیر سابق نفت در گفت و گوی با خود هفته نامه تجارت فردا به موضوع بنزین های آلوده اشاره کرده است.

ما طبیعتاً نباید به میزان حجم صادراتی که به عراق داریم راضی باشیم. باید تمام توان‌مان را به کار بگیریم تا روز به روز بر میزان حجم صادرات به عراق بیفزاییم. به نظر من امروز صادرات به عراق یک جهاد است و باید از این جهادگرانی که صادر می‌کنند به خوبی پشتیبانی و حمایت شود. *تحریم بنزین می‌توانست ابعاد سیاسی و امنیتی داشته باشد.

در حال حاضر با کمک گمرک ایران، نیروی انتظامی و دیگر ارگان‌ها، شرایط صادرات کالا به عراق ایده‌آل است و مشکل خاصی وجود ندارد. *مناسبات اقتصادی گاهی به دور از احساس و انسان‌دوستی شکل می‌گیرند. در این زمینه فکر می‌کنم داعش فرصت‌های بیشتری برای اقتصاد ایران ایجاد کرده است.

با ورود داعش به عراق، مشکلات ما در مرزهای جنوبی این کشور بر‌طرف شد.

کار بازسازی سوریه از همین امروز می‌تواند شروع شود.ما هم به دنبال این هستیم که حضور جدی در بازسازی سوریه داشته باشیم و به طور حتم نقش منحصربه‌فردی خواهیم داشت یا در واقع تنها کشوری هستیم که می‌تواند نقش اصلی را در بازسازی سوریه داشته باشد.

آقای دکتر لاریجانی در مورد پارس جنوبی اظهاراتی داشتند که ترجیح دادم به احترام ایشان پاسخ ندهم اما در پاسخ به مطلبی که درباره پارس جنوبی اشاره کردند، باید بگویم کاری که در پارس جنوبی در سال گذشته -دو سالی که من آنجا بودم- اتفاق افتاد، در هیچ زمانی از تاریخ نفت رخ نداده است.

در پارس جنوبی یک افتخار بزرگ ملی در شرایط تحریم ساخته شد و من آمادگی دارم در رسانه ملی با هرکسی که در مورد پارس جنوبی حرف و حدیثی دارد یا در مورد پیشرفت‌های پارس جنوبی تردید دارد، مناظره کنم.

من در نفت همواره آچار به دست بودم. فکر نمی‌کنم کسی از وزرای نفت حداقل بعد از انقلاب از همان ابتدا بدین گونه عمل کرده باشد. البته بوده‌اند وزرایی که عملکردشان چندین برابر بنده بوده است ولی هیچ وزیری در وزارت نفت نیامده است که تجربه من را قبل از وزارتش داشته باشد.

 هیچ پولی را در میادین غیرمشترک نبردم. 95 درصد منابع موجود را در منابع مشترک بردم.

بنزین تولید پتروشیمی را پژوهشکده صنعت نفت به عنوان مهم‌ترین مرجع تایید‌کننده برنامه‌های توسعه حوزه نفت رسماً تایید کرد. شرکت‌های پتروشیمی هم مرکزی مطالعاتی و پژوهشی دارند که این برنامه را رسماً تایید کرده است.

حوزه نفت ساختار مخصوصی دارد و امور با مصوبه و با شرایط بوروکراتیک خاص خودش انجام می‌پذیرد، کسی هم جرات نمی‌کند که بخواهد تصمیم بگیرد. بنابراین این کار یعنی  تولی  بنزین در پتروشیمی ها تمامی مصوبات لازم را در زمان خودش داشته است. من هم که آمدم این کار ادامه داشت. چون گزارشی از اینکه بنزین آلوده است، نداشتیم.

شنیده‌ام بنزینی که وارد شده است، از بنزین پالایشگاه‌های پتروشیمی ما هم کیفیت کمتری دارد. خود دوستان وزارت نفت هم قبول دارند.


ویدیو مرتبط :
ماجرای نامه نگاری وزیر کشاورزی احمدی نژاد با روحانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش مجلس به عزل وزیر بهداشت: احمدی نژاد کشور را به تنش می کشد



واکنش مجلس به عزل وزیر بهداشت: احمدی نژاد کشور را به تنش می کشد

برکناری وزیر بهداشت از سوی رئیس جمهور با واکنش نمایندگان مجلس مواجه شد.   ردپای جریان انحرافی در برکناری وزیر بهداشت

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

جواد جهانگیرزاده در واکنش به برکناری وزیر بهداشت، از سوی رئیس جمهور، گفت: با توجه به رفتارها و گفتارهای رئیس جمهوری چنین اتفاقی قابل انتظار بود و واقعیت این است که دولت دهم توانمندترین وزیر خود را از دست داد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی به خانه ملت گفت: به راحتی می‌توان ردپای جریان انحرافی را در صدور این برکناری مشاهده کرد چرا که وزیر بهداشت همواره مخالف این جریان و نفوذ آن در درون دولت بود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: یکی از دلایل عزل مرضیه وحید دستجردی در واقع تاکید وی بر لزوم توانمند سازی بخش بهداشت و درمان و عدم سرسپردگی به برخی افراد خاص در درون دولت بود.

وی یادآور شد: اخیراً رئیس جمهور با رفتار و اظهارات خود فضای کشور را دچار التهاب و ناآرامی ساخته و این تصمیم نیز می تواند موجبات ایجاد شک و التهاب در بخش بهداشت و درمان را فراهم آورد. عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی توضیح داد: معاون اول رئیس جمهور چندی پیش اعلام کرد که تا زمانی که این دولت برقرار است وزیر بهداشت نیز در کابینه خواهد ماند ولی تنها پس از گذشت چند روز این تصمیم در مورد وزیر مذکور اتخاذ شد و این امر نشانگر آن است که نمی توان روی صحبت‌ها و اظهارات دولت دهم حساب کرد.    

رئیس جمهور باید درباره این عزل نابه هنگام به مردم توضیح دهد 

از طرف دیگر عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه زمان و موقعیت برکناری وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی مناسب نبود، تاکید کرد: رئیس جمهور باید درباره این عزل نابه هنگام به مردم توضیح دهد.

به گزارش خانه ملت احمد آریایی نژاد درباره عزل ناگهانی مرضیه وحید دستجردی از سمت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تصریح کرد: با توجه به ماه های باقیمانده تا پایان دولت دهم، زمان و موقعیت عزل وزیر بهداشت ،درمان و اموزش پزشکی مناسب نبود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر چه جابجایی و برکناری وزرا از اختیارات رئیس جمهور است اما عقل مصلحت اندیش می گوید زمان برای انجام این کار مناسب نبوده است و رئیس قوه مجریه باید در باره این عزل ناگهانی، در چارچوب قانون به مردم توضیح دهد.

آریایی نژاد، با بیان اینکه شرایط ایجاب می کند که آرامش و ثبات در کشور برقرار باشد، تاکید کرد: اگر مسئولان با اقدامات خود آرامش کشور را برهم زنند، باید جوابگوی مردم باشند و بر این اساس رئیس جمهورکه با رای مردم انتخاب می شود باید در مقابل ملت پاسخگو باشد.

وی یادآور شد: البته چندی قبل بحث هایی بر سر عزل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سوی رئیس جمهور مطرح شد که مجلس و کمیسیون بهداشت و درمان از وزیر دفاع کرده و تلاش کردند که این کار انجام نشود اما به نظر می رسد اواخر عمر هر دولتی، کسانی که یار غار دولت نیستند، زمینه برای عزل آنها فراهم می شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تصریح کرد: مسائلی پشت پرده وجود دارد اما اینکه در هیات دولت چه می گذرد، ما از آن بی خبر هستیم، اما آنچه باعث روشنگری می شود و جلوی سوءاستفاده دشمنان را می گیرد این است که رئیس جمهور باید توضیحات لازم را برای اقناع افکار عمومی ارائه دهد. 

رئیس جمهور تحت تاثیر نزدیکان خود وزیر بهداشت را برکنار کرد

سید‌شریف حسینی در واکنش به برکناری وزیر بهداشت، به خانه ملت گفت: تغییر در کابینه یکی از اختیارات رئیس جمهور است ولی شرایط زمانی و مکانی و همچنین نحوه عزل وی این طور القا می کند که وزیر بهداشت عملکرد مناسبی نداشته در صورتی که همگان واقف هستند که وی یکی از توانمندترین وزاری دولت دهم بود.نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از دلایل عمده عزل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این بود که کمبود ارز در حوزه دارو را اعلام می‌کرد و از اختصاص ارز به اقلام غیر‌ضروری انتقاد می ‌کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: برای همگان آشکار است که رئیس جمهور این تصمیم را تحت فشار برخی از نزدیکان خود اتخاد کرده چرا که وی به توانمندی‌های وزیر بهداشت واقف بود./عصرایران