اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش وزیر آموزش و پرورش به موضوع استعفا


وزیر آموزش و پرورش در خصوص موضوع درخواست «استعفا» که توسط برخی نمایندگان و رسانه‌ها مطرح شده بود، گفت: هر وقت بررسی کنم و ببینم که نیاز است، این کار را می‌کنم؛ من هیچوقت برای مسئولیت ندویدم.

خبرگزاری فارس: وزیر آموزش و پرورش در خصوص موضوع درخواست «استعفا» که توسط برخی نمایندگان و رسانه‌ها مطرح شده بود، گفت: هر وقت بررسی کنم و ببینم که نیاز است، این کار را می‌کنم؛ من هیچوقت برای مسئولیت ندویدم.

حمیدرضا حاجی‌بابایی در حاشیه همایش توانمند‌سازی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبنی بر اینکه «پس از حادثه آتش‌سوزی کلاس درس «روستای «شین‌آباد» پیرانشهر، برخی نمایندگان مجلس و رسانه‌ها به کلمه استعفا اشاره کردند؛ نظر وزیر آموزش و پرورش درباره استعفا چیست؟

 این کلمه چه زمانی کاربرد دارد؟ و چه زمانی باید استفاده کرد؟»، اظهار داشت: این نشان می‌دهد که آموزش و پرورش از جایگاه ویژه‌ای در نزد مردم برخوردار است و مردم یک نگاه عاطفی و بلندی نسبت به آموزش و پرورش دارند؛ اتفاقات گوناگون در جاهای دیگر می‌افتد اما در آموزش و پرورش از حساسیت بالاتری برخوردار است.


وی ادامه داد: قطعاً نمایندگان مجلس و هم مسئولان دیگر، با دلسوزی به بحث آموزش و پرورش نگاه می‌کنند؛ همه این بیانات را زیبا می‌دانیم و هیچ‌کدام را توهین به خودمان نمی‌دانیم یا اینکه به خودمان بگیریم.

حاجی‌بابایی افزود: هر کسی که در جامعه مسئول شود، نگاه‌های گوناگون درباره او بیان می‌شود؛ مسئولیت همین است و پاسخگویی در آن دنیا هم سخت‌تر است.

وی در پاسخ به این پرسش که «اگر بخواهید استعفا دهید چه زمانی استعفا خواهید داد؟»، گفت: هر وقت که بررسی کنم و ببینم نیاز است، این کار را می‌کنم؛ من هیچوقت برای مسئولیت ندویدم و اگر جمع‌بندی این باشد که یک روز هم مسئول نباشم، حاضرم؛ برای مسئولیت شوق ندارم اما برای خدمتگزاری شوق دارم.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه «اگر جای خانواده‌ها بودید آیا می‌خواستید که وزیر استعفا دهد؟»، تنها به کلمه «خیلی ممنون» اکتفا کرد.


ویدیو مرتبط :
نوری وزیر آموزش و پرورش استعفا داد | ویدیو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش وزیر آموزش و پرورش به استیضاح



اخبار,اخبار اجتماعی ,وزیر آموزش و پرورش

 

اخبار اجتماعی - واکنش وزیر آموزش و پرورش به استیضاح

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مشکل درمان بچه‌های شین‌آباد حل شده است، در مورد استخدام معلمین پیش‌دبستانی گفت: ما مجوز استخدام برای برگزاری آزمون نداریم.

به گزارش مهر، علی‌اصغر فانی در حاشیه امروز هیات دولت در نشستی خبری با اشاره به آمادگی وزارت آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس اظهار داشت: طرحی تحت عنوان پروژه مهر از اواخر بهمن ماه سال گذشته کلید خورد و ما آمادگی کامل برای 12.5 میلیون دانش آموز، 105 هزار مدرسه با تلاش یک‌میلیون معلم برای آغاز سال تحصیلی جدید را داریم.

وی همچنین با اشاره به سند تحول بنیادین افزود: این سند دارای 131 راهکار است که امسال 40 راهکار آن در قالب 99 برنامه اجرایی می شود و همزمان با آن نیز نقشه راه را برای اجرایی کردن کامل سند تحول بنیادین طراحی کرده ایم و این راهی است در جهت تحقق استراتژی آموزش و پرورش که همانا ارتقاء کیفی آموزش و پرورش است.

فانی همچنین در مورد دریافت وجوه نقد از خانواده ها توسط مدارس توضیح داد: امسال 120 میلیارد تومان سرانه به تایید دولت و تصویب مجلس رسیده است که نیمی از این رقم یعنی 60 میلیارد تومان تا قبل از آغاز سال تحصیلی در اختیار مدارس قرار می‌گیرد، بنابراین این رقم نسبت به سال های گذشته دو برابر شده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بازدید مستمر از مدارس گفت: ما امسال از بیش از 50 درصد مدارس بازدید کردیم و امسال آرامش اولیاء در مقایسه با سال پیش بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه امسال ثبت‌نام با مراجعه اولیاء به مدارس فقط در پایه های اول مقاطع تحصیلی مختلف انجام شد، تصریح کرد: در سایر پایه ها، مدیران به صورت اتوماتیک وار موظف بودند که دانش آموزان را ثبت نام کنند، بنابراین امسال ثبت نام سه دوازدهم صورت گرفته است.

فانی ادامه داد: در بسیاری از مدارسی که بازدید کرده ایم، اگر مواردی تخلف بوده است، تذکر داده شده و در مواردی نیز به دلیل برخورد ناصواب مدیران با اولیاء، آن مدیر عزل شده است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین در خصوص استخدام معلمین به خصوص معلمین پیش دبستانی اضافه کرد: ما حدود یک‌میلیون همکار فرهنگی داریم، با 12.5 میلیون دانش آموز که یک‌میلیون از این دانش آموزان نیز در مدارس غیرانتفاعی تحصیل می کنند.

وی افزود: نیروی انسانی ما بیش از نیاز واقعی آموزش و پرورش است، اما این نیروهای انسانی به خوبی توزیع نشدند که ساماندهی نیروهای انسانی را وزارت آموزش و پرورش در دستور کار خود دارد.

فانی با تاکید بر اینکه ما برای استخدام معلمین پیش‌دبستانی مجوز استخدام نداریم، یادآور شد: ما اگر مجوز استخدام نداشته باشیم، نمی‌توانیم آزمون برگزار کنیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مجوز استخدام تابع شاخص هایی است که معاونت رئیس جمهور در توسعه مدیریت مجوز آن را مطرح می کند و به تصویب می رسد. ما تا آزمونی برگزار نکنیم، نمی توانیم استخدامی داشته باشیم و استخدام کار ناصوابی است.

این وزیر دولت یازدهم در ادامه با اشاره به امضای تفاهم نامه با شهرداری تهران اضافه کرد: ما با شهرداری تهران ملاقات هایی داشتیم و قرار شد تفاهم‌نامه‌ای داشته باشیم که پیش‌نویس آن در حال آماده شدن است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش همواره از مساعدت شهرداری استفاده کرده و طبق این تفاهم‌نامه نیز تجهیز حیاط مدارس و وسایل بازی توسط شهرداری صورت می گیرد. البته وزارت آموزش و پرورش با وزارت کشور، وزارت ورزش و جوانان، سازمان مناطق آزاد نیز تفاهم‌نامه‌هایی امضا کرده است که از امکانات سایر دستگاه ها بهره‌مند شود.

فانی همچنین در مورد بچه های شین‌آباد توضیح داد: مشکل درمان بچه های شین‌آباد حل شده و مشکلی برای درمان و تحصیل ندارند و محل اسکان آنان در تهران برای درمان تامین شده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برای پرداخت مستمری و بیمه این عزیزان آقای نوبخت مساعدت خوبی انجام داده است، گفت: ما احساس می کنیم مشکلی برای آنان چه به لحاظ درمان، تحصیل، بیمه و آینده زندگی وجود ندارد.

وی همچنین با بیان اینکه در دولت یازدهم در سه حوزه هویت، منزلت و معیشت فرهنگیان تلاش می شود، افزود: امیدواریم شاهد اقدامات خوبی در سال 93 باشیم.

فانی همچنین در پاسخ به زمزمه های استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: مجلس اختیارات قانونی دارد و هر اقدامی که در قالب قانون انجام دهد، ما نیز به آن احترام می‌گذاریم.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در زمینه استیضاح تاکنون چیزی به من ابلاغ نشده و حضورم را در آموزش و پرورش به عنوان خدمتگزار غنیمت می‌شمارم و امیدوارم برای نظام تعلیم و تربیت مفید باشم.
اخبار اجتماعی - مهر