اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش وزارت خارجه به حق حجاب زنان روس


معاون کنسولی مجلس و امور ایرانیان وزارت خارجه کشورمان تشریح کرد: اعطای حق حجاب به زنان روس در نیروگاه بوشهر مطلقاً حقیقت ندارد.

خبرگزاری فارس: معاون کنسولی مجلس و امور ایرانیان وزارت خارجه کشورمان تشریح کرد: اعطای حق حجاب به زنان روس در نیروگاه بوشهر مطلقاً حقیقت ندارد.

«حسن قشقاوی» معاون کنسولی مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت خارجه کشورمان  درباره اخبار منتشر شده مبنی بر اعطای حق حجاب به زنان روس در نیروگاه بوشهر اظهار داشت: بر اساس گزارشات واصله از دفتر نمایندگی وزارت خارجه در بوشهر و مقامات استانداری این استان، اعطای حق حجاب به زنان روس مطلقاً حقیقت ندارد.

وی با بیان اینکه نه در قرارداد بین روسیه و سازمان انرژی اتمی و نه در توافقات محلی چنین چیزی وجود خارجی ندارد خاطرنشان کرد: زنان روس شاغل در نیروگاه بوشهر در کنار مردان روس در منطقه و شهرکی که برای اسکان آنها در نظر گرفته شده زندگی می‌کنند و در صورت تردد به داخل شهر نیز به طور شایسته به موازین اخلاقی و عرف جامعه متدین بوشهر احترام می‌گذارند.

معاون وزیر خارجه افزود: موضوعی به نام حق حجاب نه با روس‌ها و نه با بقیه کارکنان خارجی مشغول به فعالیت در ایران مطلقاً وجود ندارد.

اخیراً اخباری مطرح شد مبنی بر اینکه زنان روس شاغل در نیروگاه بوشهر مبالغی را تحت عنوان حق حجاب دریافت می‌کنند.


ویدیو مرتبط :
واکنش سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به خبر صدور حکم دو شهروند آمریکایی



 

 

 

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به خبر صدور حکم دو شهروند آمریکایی

 

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به خبر صدور حکم دو شهروند آمریکایی پرونده سه شهروند آمریکایی به اتهام جاسوسی و ورود غیر قانونی به خاک جمهوری اسلامی ایران در قوه قضائیه رسیدگی شده است و بر همین اساس مجازات آقایان شن بائر و جاش فتال مشخص شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه نسبت به خبر صدور حکم دو شهروند آمریکایی واکنش نشان داد.

رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش نسبت به خبر صدور حکم محکومیت دو شهروند آمریکایی اظهار داشت: پرونده سه شهروند آمریکایی به اتهام جاسوسی و ورود غیر قانونی به خاک جمهوری اسلامی ایران در قوه قضائیه رسیدگی شده است و بر همین اساس مجازات آقایان شن بائر و جاش فتال مشخص شده است.

وی افزود: البته پرونده خانم ساراشورد با توجه به قرار صادره قبلی مفتوح می باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص روند دادرسی گفت: دادگاه بر اساس رویه صحیح قضایی و استقلال قوه قضائیه مراحل قانونی پرونده را طی نموده و بدیهی است که متهمین در ادامه این روند قانونی و پس از ابلاغ حکم قضایی از حق درخواست تجدید نظر برخوردارند..../تحلیل:مهر