اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش وزارت ارشاد به استعفای پیروز ارجمند


سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درپی استعفای مدیرکل دفتر موسیقی گفت: رفتن پیروز ارجمند به دنبال استعفای خودش اتفاق افتاد، البته پشت هر استعفایی دلایل پنهانی وجود دارد.

خبرگزاری صدا و سیما: سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درپی استعفای مدیرکل دفتر موسیقی گفت: رفتن پیروز ارجمند به دنبال استعفای خودش اتفاق افتاد، البته پشت هر استعفایی دلایل پنهانی وجود دارد.

حسین نوش آبادی افزود: ارجمند نیروی بسیار خوبی بود و تمام تلاش خود را برای مدیریت موسیقی کشور کرد اما در این زمان صلاح دید که در جامعه دانشگاهی فعالیت کند و بیشتر درگیر کارهای کلی شود. امیدوارم این جوان در هر کجا که مشغول است موفق باشد.

پیروز ارجمند ، مدیر کل دفتر موسیقی دیروز ازسمت خود کناره گیری کرد .وی در مورد دلایل استعفایش گفته بود مدتی است که مشغله‌های کاری باعث شده است چنین تصمیمی بگیرم تصمیم دارم دوباره به مجامع دانشگاهی برگردم.

 نوش آبادی درباره برگزاری کنسرت ها بعد از عید فطر افزود: در ماه مبارک رمضان به یک کنسرت موسیقی در یکی از نقاط کشور مجوز داده شد اما همه برنامه ها و کنسرتها را موظف کردیم که در چارچوب قانونی اقدام کنند.

وی افزود: از آنجایی که آمدن عید فطر مقارن با ماه مبارک ربیع الاول و میلاد پیامبر اکرم (ص) است به کنسرت های مختلف موسیقی در سراسر کشور مجوز داده ایم.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : تمام هماهنگی های لازم برای برگزاری کنسرت انجام شده است تا مشکلات و ناهماهنگی هایی که پیش از این بوده دیگر گریبان ما را نگیرد. صحبت هایی نیز با قوه قضائیه و نیروی انتظامی انجام شده است تا با هماهنگی های بیشتر دیگر شاهد لغو کنسرت ها نباشیم.

پیروز ارجمند مدیرکل مستعفی دفتر موسیقی از 29 دی‌ 1392 با حکم علی مرادخانی - معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی - جایگزین علیرضا پاشایی شده بود که سرپرستی دفتر موسیقی را برعهده داشت.


ویدیو مرتبط :
پیروز ارجمند:با تتلو و یاس جلساتی داشتیم و توافق کردیم!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش وزارت ارشاد به پخش مستند « من روحانی هستم »



اخبار,اخبار فرهنگی, مستند من روحانی هستم


 اخبار فرهنگی -  وزارت ارشاد: موسسه سازنده « من روحانی هستم » مجوز ندارد/ شکایت می کنیم

به نظر می رسد که این طیف ها با سیاستی که در پیش گرفته اند به دنبال جابجایی نخبگان هستند. در دولت قبلی هم برای این هدف از ابزار حذف و تخریب بهره گرفتند و الان هم به دلیل تزلزل در پایگاه های اجتماعی خود مجبور هستند که برای اهداف سیاسی به بحران سازی روی بیاورند چرا که نه در کوتاه مدت به لحاظ نفوذ موثر در حوزه بالادستی قدرت برای کنار زدن دولت توان لازم را دارند و نه این امکان برای آنها مهیا است که یک پایه اجتماعی قابل ملاحظه برای خود دست و پا کنند.

  مدیر کل روابط عمومی وزارت ارشاد و مدیر کل ارشاد استان تهران در گفت و گو با پیام نو تاکید کردند که هیچ گونه سابقه مجوزی به نام موسسه «شفق» در مجموعه محل خدمت آنها وجود ندارد. این در حالی است که با پیگیری های پیام نو معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد و رئیس سازمان سینمایی کشور هم اعلام کردند که فیلم مستند «من روحانی هستم» هیچگونه مجوزی برای تولید و پخش دریافت نکرده است.

چهار مسئول بلند پایه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیگیری های پیام نو تاکید کردند که موسسه رسانه ای «شفق» هیچ مجوزی برای فعالیت از وزارت ارشاد دریافت نکرده و در نتیجه محصولات تولیدی این موسسه از جمله « من روحانی هستم » نیز فاقد مجوز ساخت و پخش هستند.

 بابک دربیگی، مدیر روابط عمومی وزارت ارشاد و مشاور وزیر و همچنین برزین ضرغامی مدیر کل ارشاد استان تهران در گفت و گو با پیام نو تاکید کردند که هیچ گونه سابقه مجوزی به نام موسسه «شفق» در مجموعه محل خدمت آنها وجود ندارد.

گروه چند رسانه ای «شفق» که به نظر می رسد از ایام انتخابات سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده، در سایت خود نیز از معرفی برنامه ها و سوابقش چشم پوشیده است.

این در حالی است که با پیگیری های پیام نو حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد و حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی کشور هم اعلام کردند که فیلم مستند « من روحانی هستم » هیچگونه مجوزی برای تولید و پخش دریافت نکرده است. این در حالی مستند « من روحانی هستم » در چند دانشگاه کشور به صورت محدود نمایش داده شد و سپس از طریق خرید اینترنتی در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه محتوای این فیلم مستند را «دروغ به تاریخ» ارزیابی کرد و گفت که روایت این فیلم از زندگی سیاسی رئیس جمهوری «خلاف واقع است».

وزارت ارشاد پیگیری حقوقی می کند
بابک دربیگی، مدیر روابط عمومی وزارت ارشاد درباره پیگیری وضعیت موسسه رسانه ای «شفق» و آثار تولید شده آن به پیام نو می گوید: «قطعا ارشاد این مساله را به صورت حقوقی دنبال خواهد کرد، اما اینکه چند و چون آن چگونه باشد هنوز معلوم نیست. نظر بسیاری هم در دولت این است که بهتر است دولت مستقیم وارد این موضوع نشود.

 

اما در کل انتظار وزارت ارشاد و دولت این است که مجموعه قوه قضائیه و مجلس به این مسئله ورود پیدا کرده و آن را پیگیری کنند. به هر حال چند قضیه وجود دارد؛ اول اینکه یکی از شخصیت های عالی رتبه نظام مورد تهمت و توهین قرار گرفته است. مضافا این توهین توسط مجموعه ای انجام شده که هیچگونه مجوزی ندارد و معلوم نیست با چه معیار قانونی کار می کند. اگر با این وضعیت برخوردی صورت نگیرد قطعا به نوعی هرج و مرج  و همچنین باب شدن قانون شکنی منجر می شود».

در آینده شاهد کارهای بدتری خواهیم بود
دربیگی درباره سابقه این گروه ها توضیح می دهد: «این گروه ها در دوره انتخابات با این پیش فرض که قطعا برنده رقابت هستند کار خود را به این شکل کلید زدند، اما نتیجه انتخابات مدتی آنها را به کما برد. حالا دوباره می خواهند با همان شیوه قبلی وارد میدان رقابت شوند و از تمام امکانات خود برای تخریب استفاده می کنند».

مدیر روابط عمومی وزارت ارشاد در ارزیابی خود از ماهیت چنین موسساتی ادامه می دهد: «به نظر می رسد که این طیف ها با سیاستی که در پیش گرفته اند به دنبال جابجایی نخبگان هستند. در دولت قبلی هم برای این هدف از ابزار حذف و تخریب بهره گرفتند و الان هم به دلیل تزلزل در پایگاه های اجتماعی خود مجبور هستند که برای اهداف سیاسی به بحران سازی روی بیاورند چرا که نه در کوتاه مدت به لحاظ نفوذ موثر در حوزه بالادستی قدرت برای کنار زدن دولت توان لازم را دارند و نه این امکان برای آنها مهیا است که یک پایه اجتماعی قابل ملاحظه برای خود دست و پا کنند».

وی هشدار می دهد: «اقدامات این طیف ها به همین مسایل ختم نخواهد شد و کارهای بدتری از آنها را در آینده شاهد خواهیم بود».

باید تکلیف گروه های تندرو مشخص شود
بابک دربیگی با بیان اینکه «الان این طیف ها به شدت به دنبال قطبی کردن جامعه هستند و می خواهند با برداشت ها و تعاریف خود جامعه را به دو بخش ارزشی و غیر ارزشی تقسیم کنند» ادامه می دهد: «شاهد هم بودیم که در این مسیر حتی به فردی چون علی لاریجانی که از پایگاه اصولگرایی هست هم رحم نکردند و این یک اعلان خطر جدی برای همه هست که باید هر چه سریع تر تکلیف این گروه ها مشخص شود. قوه قضائیه باید با اقدامات خود جلوی پراکنده شدن این دست رفتارها و اقدامات را که رقابت سیاسی را تبدیل به جنگ و بذل می کنند و نهایتا حاضر هستند که منافع ملی را هم فدای آن کنند، بگیرد».

مشاور وزیر ارشاد با اشاره به اینکه طیف های تندرو برای حضور در قدرت یا باید در ضد و بندها جا داشته باشند و یا باید در میان مردم دارای پایگاه باشند، می گوید: «پایگاه نیروهای تندرو در یک برهه زمانی ایجاد شد اما پایگاه پایداری نبود. برای اینکه این طیف ها وارد قدرت شوند و برای مدت طولانی حضور خود را تضمین کنند تنها راهی که دارند تضعیف رقبا از طریق حذف و تخریب است، همانطور که برای دولت سازندگی و اصلاحات هم همین کار را کردند. با ایجاد این بحران ها طیف های تندرو می توانند شرایط را به سمتی ببرند که رقبای خود را ضعیف و ناکارآمد نشان دهند».

تندروها برای فعالیت شبکه تشکیل داده اند
اما مساله اینجاست که به گفته بابک دربیگی فعالیت های طیف های تندروی مخالف دولت به همین یک مورد و یک موسسه محدود نمی شود. او به پیام نو می گوید: «الان شبکه های تخریب دوباره فعال شده اند و با ساختن فیلم، ساختن اخبار کذب و ارسال پیامک های پر شمار سعی می کنند فضا را دچار بحران کنند. مثلا همین یکی دو ساعت پیش آخرین نمونه این پیامک های تخریبی با عنوان «برخی از افتضاحات فرهنگی دولت ظرف کمتر از یک سال» برای خود من ارسال شده است که محتوای آن تقریبا کذب است».

وی در پایان تاکید می کند: «اینها شبکه منظمی از انواع مختلف رسانه ها را تشکیل داده اند و در زمینه حقوقی هم این شبکه خود را گسترش داده اند. خوشبختانه جامعه ما خیلی اقبالی به این دست اقدامات نشان نداده است اما نگرانی از عدم برخورد مناسب با این پدیده است. به هر حال ما موافق این نیستیم که برخورد خشنی صورت بگیرد اما باید بررسی شود که این شبکه ها چگونه مشغول فعالیت هستند و محتوایی که تولید می کنند چقدر منطبق با واقعیت است و چقدر در راستای تخریب رقبا است».
 اخبار فرهنگی - پیام نو