اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش نوبخت به خبر جابه‌جایی نهاوندیان و نعمت‌زاده



اخبار ,اخبار سیاسی ,اقتصاد ایران

 

اخبار سیاسی - نوبخت: جابه‌جایی نهاوندیان و نعمت‌زاده صحت ندارد

سخنگوی دولت تصریح کرد: رییس جمهور و هیات وزیران در جلسه امروز هیات دولت از حضور گسترده و حماسی مردم در راهپیمایی دیروز تشکر و قدردانی کردند.

به گزارش ایسنا، محمدباقر نوبخت صبح امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص مصوبات و نکات مورد توجه در جلسه امروز هیات دولت اظهار کرد: در جلسه امروز ابتدا گزارش حضور گسترده، معنی‌دار و امیدبخش مردم در شهرهای مختلف توسط وزرای محترم ارائه شد و با توجه به این‌که اغلب وزرا در مراکز استان‌ها برای سخنرانی دعوت شده بودند فرصتی پیش آمده بود تا آنچه را تا مشاهده کردند بیان کنند.

وی افزود: آقای رییس جمهور و هیات وزیران به جهت حضور گسترده و حماسی مردم در روز 22 بهمن مراتب قدردانی و تشکرشان به پیشگاه مردم را اعلام کردند.

نوبخت گفت: در جلسه امروز بر این نکته تاکید شد که حضور مردم در راهپیمایی دیروز ، حضور دوم بعد از 24 خرداد بود و در راستای مطالبه و انتظار مقام معظم رهبری صورت گرفت و ما شاهد نمادی از یکپارچگی ملی حول رهبری بودیم و قطعا این حضور و حماسه جایگاه برتری را برای ایران در مذاکرات خارجی فراهم می‌کند و باعث خواهد شد که ایران عزتمندتر این مسیر را طی کند.

سخنگوی دولت در ادامه اظهار کرد: با توجه به بخش حماسه اقتصادی و تاکیدی که هیات محترم وزیران برای فراهم کردن شرایط اقتصادی و آماده کردن کشور در جهت جهش اقتصادی داشتند ضمن گزارشاتی این موضوع مورد تاکید قرار گرفت به ویژه این‌که در سال 93 اقتصاد ایران از رکود خارج خواهد شد و شاهد رشد مثبت اقتصادی خواهیم بود و مراجع بین‌المللی هم به رشد مثبت اقتصادی ایران در گزارشاتشان توجه داشتند.

وی گفت: موضوع امنیت غذایی و توجه به سفره عده‌ای از مردمان خوب و شریف که نیازمند اهمیت بیشتر هستند نیز در هیات وزیران مدنظر قرار گرفت و بر این نکته تاکید شد که این موضوع به عنوان سند غیرقابل تغییر در سیاست‌های دولت تدبیر و امید خواهد بود.

نوبخت همچنین در پاسخ به سوال ایسنا درباره این‌که چه اقداماتی برای آزادی سربازان گروگان گرفته شده انجام شده است گفت: برای دولت تامین سلامت و امنیت تمامی آحاد ایرانی به خصوص کسانی که مرزداران ما هستند بسیار پراهمیت است و از این جهت درباره این موضوع در جنبه‌های مختلف اقدامات متناسب که اثر بخش باشد را انجام می‌دهیم.

از نوبخت پرسیده شد که آیا به زنده بازگشتن این سربازان امیدوار باشیم که وی پاسخ داد: حتما، ضمن این‌که نتیجه اقداماتی را که در حال انجام است اعلام خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، خبرنگاری از نوبخت پرسید، در اجلاس داووس رییس جمهور تاکید داشتند که دروازه‌های اقتصاد کشورمان به سوی دنیا باز است، در این باره چه نگاه و رویکردی دنبال می‌شود، همچنین با توجه به کارشکنی‌های برخی کشورهای غربی در این راستا آیا هم‌اکنون در نظر گرفتن تفاهم‌نامه‌ای به صورت جدی‌تر با شرکت‌های خارجی در دست بررسی است یا خیر، که نوبخت در این باره گفت: برای قراردادهای اقتصادی باید مقدماتی تمهید شود. با توجه به این‌که سرمایه‌داران خارجی هم در داووس حضور چشمگیر داشتند و اعلام آمادگی و آمدن برخی از آنها به ایران انجام شد، در واقع گام‌های نخستین شکل گرفته و ما امیدواریم با توجه به مذاکراتی که در اینجا اتفاق افتاده بتوانیم در آینده نزدیک شاهد قراردادهای اجرایی در حوزه اقتصاد باشیم.

خبرنگاری در مورد سرانجام گزارش ویژه‌خواری پرسید که وی پاسخ داد: در دستورالعمل مورد نظر یک مهلت زمانی مقرر شده بود، ضمن اینکه مواردی که باید اظهارنظر می‌شد، از سوی معاون اول رییس جمهور به آقای رییس جمهور تقدیم شده و اقداماتی هم که لازم است انجام شده، بنابراین به زودی گزارش کاملی از این دستورالعمل ارائه خواهم داد.

خبرنگار دیگری در مورد اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و اقدامات دولت در صورت ایراد گرفتن شورای نگهبان از این تبصره از نوبخت پرسید که وی در این باره گفت: هم‌اکنون جمعی از نمایندگان محترم و دولت مصمم هستند که با مجلس محترم درخصوص اجرای مرحله دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها یا ادامه اجرای این قانون تفاهم کنند.

سخنگوی دولت گفت: با وفاق و اراده مشترک کار در این زمینه بهتر می‌تواند پیش برود و امیدوارم تا هفته آینده با توجه به اینکه مهلت ارسال نظرات شورای محترم نگهبان رو به پایان است، ه بتوانیم در همین مصوبه قانونی تبصره بیست‌ویک را با اصلاحاتی احیا کنیم.

خبرنگاری در ادامه از نوبخت پرسید آیا شما در جریان بازداشت چند نفر در راهپیمایی روز 22 بهمن هستید؟ که وی در این باره گفت: به هر ترتیب دستگاه‌های انتظامی و امنیتی درخصوص نظمی که باید در راهپیمایی طبق قانون لحاظ شود، اقداماتی انجام می‌دهند. ما گزارشی حاکی از این‌که دستگیری صورت بگیرد، در هیات وزیران نداشتیم، اما می‌توانیم اطلاعات بیشتری در این مورد داشته باشیم.

همان خبرنگار به نوبخت گفت: آقای روحانی مدام از وحدت و آشتی ملی صحبت می‌کنند که در این باره منتقدان می‌گویند مگر آشتی ملی هم‌اکنون وجود ندارد و آیا این‌که اصلا دولت برای بحث آشتی ملی برنامه خاصی دارد؟

سخنگوی دولت نیز در این باره اظهار کرد: باید قبول کنیم که در راهپیمایی روز گذشته، طی 35 سال گذشته یک ویژگی وجود داشت و آن یکپارچگی ملی و برخورداری از یک رهبری هوشمندانه در اداره انقلاب اسلامی بوده است که همزمان در زمان حضرت امام نیز این موضوع به خوبی انجام شد و هم‌اکنون نیز شاهد همین استمرار از سوی مقام معظم رهبری هستیم. این دو از ارکان و دلایل موفق بودن انقلاب اسلامی طی 35 سال گذشته به رقم فشارهای بدخواهان و دشمنان انقلاب اسلامی بود.

وی با بیان این‌که این یکپارچگی بدین معنا نیست که ما سلایق سیاسی در کشور را نداشته باشیم، خاطرنشان کرد: کسی نمی‌تواند کتمان کند که اصلاح‌طلبان واقعیتی از این کشور هستند کما اینکه اصولگرایان هم واقعیتی در این کشور هستند و این موضوع با یکپارچگی ملی مغایرتی ندارد؛ چراکه هرجا بحث منافع ملی در میان باشد این دو در کنار هم هستند.

نوبخت گفت: آقای رییس جمهور از جریان‌های متنوع در کشور دعوت کردند که در راستای یکپارچگی ملی در راهپیمایی حضور داشته باشند، بنابراین می‌شود هر دو تنوع وجود داشته باشد و افراد سلایق خود را داشته باشند.

سخنگوی دولت همچنین گفت: شاهد بودیم که قوه مجریه از تمامی سلایق سیاسی با برخورداری از وجه شایستگی استفاده کرده و این موضوع بدین معنا نیست که آنها اعتقاداتان و نگرش‌های خود را کنار بگذارند، اما این موضوع مورد توجه است که همه با هم فرصتی برای خدمت به مردم و تبیین منافع ملی و رسیدن به وحدت داشته باشیم و آقای روحانی به دنبال این موضوع است.

به گزارش ایسنا، خبرنگاری در ادامه سیاست‌های اقتصادی در پیش گرفته شده از سوی دولت از جمله انتشار اوراق مشارکتی را مورد انتقاد قرار داد و سخنگوی دولت نیز در همین راستا گفت: سیاست‌های پولی و مالی شناخته شده برای مهار تورم وجود دارد. فراتر از این که بگوییم سیاست‌ ما علمی و یا سنتی است، نباید فراموش کرد که سیاست‌های اقتصادی در نظریات اقتصادی ریشه دارد که این موضوع مال امروز و دیروز نیست، بلکه به سیر تطور اندیشه‌های اقتصادی مربوط می‌شود، اما اگر بخواهیم فراتر از این موضوع صحبت کنیم باید گفت که سیاست‌هایی که دولت در طی شش ماه گذشته درپیش گرفته، سیاست‌های خوبی بوده است.

وی گفت: در همین راستا باید پرسید که آیا تورم نقطه به نقطه تقلیل پیدا نکرده است؟ این صحبت ما نیست، بلکه گزارشات رسمی در این موضوع است. اگرچه ممکن است بین مرکز آمار و بانک مرکزی اندک تفاوتی وجود داشته باشد، اما مساله این است که نرخ تورم نقطه به نقطه تقلیل پیدا کرده و نرخ تورم منتهی به 12 ماه گذشته نیز کاهش پیدا کرده است که نشان می‌دهد این سیاست‌ها موفق بوده است.

نوبخت تاکید کرد: البته این موضوعات به این منزله نیست که ما از افزایش قیمت‌ها بی‌خبر باشیم. ما راجع به نرخ رشد تورم صحبت می‌کنیم که کاهش داشته است. کسانی که برخی صحبت‌ها را مطرح می‌کنند باید دلیل بیاورند و بگویند کدام یک از سیاست‌های پولی ما ناکارآمد بوده است.

وی در ادامه گفت: باید دانست که منابع دولت از بودجه از سه محل تامین می‌شود. یکی خود درآمدهاست که مالیات و حقوق گمرکی را شامل می‌شود که این موضوع در بودجه وجود دارد. بخش دیگر مربوط به واگذاری‌های دارایی‌های سرمایه‌ای است که این نیز مشخص است و بخش دیگر واگذاری دارایی‌های مالی است که اوراق مشارکت جزو همین و جزو قانون است.

وی تصریح کرد: درست است که اوراق مشارکت به فروش نرفت، اما بسیاری از پیمانکاران اعلام آمادگی کردند که آن را با مطالبات‌شان تهاتر کنند.

خبرنگار دیگری به نوبخت گفت گویا برخی اقلام در سبد کالا به مردم داده نمی‌شود که وی در این باره اظهار کرد: به هیچ وجه بحث کم شدن تعداد اقلام مورد نظر را نداشتیم و در این زمینه گزارشی وجود نداشته است و اصل برای ما این است که آن اقلام ارائه می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد که اگر مشکلاتی در توزیع سبد کالا وجود داشته باشد، آن را رفع می‌کنیم، ولی معتقدیم که اجرای آن درست بوده است.

خبرنگاری پرسید آیا برای همسان سازی یا افزایش مستمری‌بگیران تامین اجتماعی برنامه‌ای دارید که سخنگوی دولت در این باره گفت: وزارت کار و رفاه اجتماعی پیگیر این موضوع خواهد بود.

خبرنگاری درباره تاخیر در مشخص شدن استاندار خراسان رضوی از نوبخت پرسید که وی در این باره تصریح کرد: این استان، استان حساسی است. اقدامات لازم در این باره انجام می‌شود. اگر برای انتخاب استاندار استان خراسان رضوی تاخیری انجام شود، اما نتیجه به گونه‌ای خواهد شد که رضایتمند می‌شویم.

وی همچنین در قالب پاسخ به سوال خبرنگاری اظهار کرد که بحث جابه‌جایی آقای نهاوندیان و نعمت‌زاده صحت ندارد و بی پایه است.

خبرنگاری در مورد وضعیت سهام عدالت از سخنگوی دولت پرسید که وی اظهار کرد: وزارت امور اقتصادی در این باره طرحی تعیین می‌کند که بعدا درباره آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

خبرنگاری به نوبخت گفت گویا یکی از نمایندگان مجلس پیشنهاد داده که به جای وزارت ورزش و جوانان، وزارت ازدواج و طلاق جایگزین شود که سخنگوی دولت در این باره اظهار کرد: این موضوع اصلا در هیات وزیران مطرح نشده و قابل طرح هم نخواهد بود.

خبرنگاری به نوبخت گفت آقای روحانی در دانشگاه، دانشجویان و اساتید را به شکستن سکوت دعوت کرده است، آیا دولت در این راستا که دانشگاهیان وارد بحث‌های سیاسی شوند، برنامه‌ای دارد؟ که سخنگوی دولت در این باره اظهار کرد: آقای روحانی در دانشگاه به هیچ وجه نگفتند که منتقدان دولت بی‌سواد هستند. ایشان از جامعه دانشگاهی دعوت کردند که به جای دادن نامه‌های موردی سخن بگویند. آقای روحانی از افراد با دانش درخواست کردند که همانطور که به صورت مکتوب صحبت می‌کنند در دانشگاه‌ها نیز حضور فعال‌تری داشته باشند، چراکه اگر آنها حضور پیدا کنند، افراد کم‌سوادتر سخن می‌گویند.

وی افزود: سخن آقای روحانی بسیار صریح بود. ایشان از افراد با دانش تقاضای حضور و فعالیت بیشتر داشتند و این مطلب را در مصاحبه خود با رسانه ملی به صراحت توضیح دادند و گفتند که دولت نقد را می‌پذیرد و نه تنها راه را برای ارائه نظرات ارشادی نبسته، بلکه نسبت به این موضوع تشویق هم داشته است. دولت با مردم صادقانه صحبت کرده و اگر جایی هم با همه درست بودن هدف در روشی اشکالی وجود داشته، ایشان صمیمانه عذرخواهی کرده‌اند.

نوبخت گفت: از آنجا که در بحث ارائه سبد کالا برای مردم زحمتی ایجاد شد، آقای رییس جمهور عذرخواهی کردند اما هم‌اکنون شرایط عادی وجود دارد.

وی همچنین اظهار کرد: متاسفانه بانک اطلاعاتی برای بسیاری از تصمیمات دولت از دقت کافی برخوردار نیست و همین موضوع مشکلاتی ایجاد می‌کند ضمن اینکه ما پیش از این در بحث حذف برخی دهک‌ها در هدفمندی یارانه‌ها معتقد بودیم که بانک اطلاعاتی باید قوت پیدا کند. با این وجود باید گفت که دولت راستگویان خود را موظف می‌داند که با راستی با مردم حرف بزند و اگر زحمتی برای مردم پیش آمد با کمال صراحت عذرخواهی کند.

اخبار سیاسی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
جنگ نعمت زاده و نوبخت بر سر قیمت ماشین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

"مرد ادب" لب به سخن گشود! واکنش کوچک زاده به خبر عصرایران: تفاله، شارلاتان، فاسد، دروغپرداز، هتاک و ...!



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

"مرد ادب" لب به سخن گشود!

واکنش کوچک زاده به خبر عصرایران: تفاله، شارلاتان، فاسد، دروغپرداز، هتاک و ...!

به فرض که سخنان " کی بود کی بود من نبودم" آقای کوچک زاده را چند نفر از خوانندگان وبلاگش باور کنند ، ایشان چگونه در صحن و راهروهای مجلس می خواهد در چشم شاهدان ماجرا نگاه کند و از تکذیب آنچه آنان به چشم دیده اند و به گوش شنیده اند ، شرمگین نباشد؟!

در پی انتشار خبر " فحاشی و معرکه گیری کوچک زاده در رستوران مجلس! " در سایت عصر ایران ، راجع به ماجرای جدید مهدی کوچک زاده در مجلس که بازتاب بسیار گسترده ای در رسانه ها داشت ، این نماینده عضو جبهه پایداری در یادداشتی که دقیقاً با ادب و ادبیاتش کوچک زادههمخوانی دارد ، به خبر مذکور واکنش داد و در مطلبی با عنوان  "هتاکی تفاله های اصلاح طلبان!" در وبلاگش (اینجا) نوشت:

« نفوذی های عرصه خبر و خبرنگاری و رسانه که سالها قبل رهبر فرزانه انقلاب با رو کردن دست آنها رویه منحوسشان را "شارلاتانیزم رسانه ای " نامید، با ساخته و پرداخته نمودن داستانی سراپا دروغ در غذا خوری مجلس و انعکاس آن در سایت ها و خبرگزاریهایشان و درج نظرات هتاکانه و توهین آمیز ذیل آنها (علیرغم ادعای ادب و تنفر از هتاکی!) نسبت هایی را به اینجانب داده اند که گرچه قابلیت تعقیب قضایی دارد ولی من تلف کردن وقت گرانبهای خدمتگزاری به مردمی که علیرغم خواست این  دروغپردازان به شیوه یهود، به اینجانب رای دادند ، برای شکایت از این  رسوایان  را عاقلانه نمیدانم و به مصداق جواب ابلهان خاموشی است از کنار آن می گذرم .

 

ضمن آنکه به این بی بهرگان از هوش سیاسی یادآور می شوم که به تقدیر و خواست الهی بخشی از محبت رای دهندگان به اینجانب به خاطر فحاشی ها و هتاکی های امثال علی مطهری و نماینده ای که وظیفه دلالی وارد کنندگان خودرو را در مجلس برعهده داشت و . . .دروغپردازیهای شما و همپالکی هایتان بوده است که درس دروغگویی و هتاکی را در مکتب اصلاح طلبان رسوایی چون قوچانی و جمشیدی آموخته اید.

 

البته هر عاقلی همین مطلب دروغ که سایت فاسد و دروغپرداز عصر ایران اول ساخته و منتشر نموده و بعد از آن فرارو و تابناک و دهها سایت یاوه سرای دیگر آنرا منتشر نمودند را با دقت بخواند چندین دروغ و داستانسرایی و نیز بغض و کینه نسبت به اینجانب را در آن ملاحظه می کند.

نکته دیگر اینکه سایت جهان نیوز متعلق به جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی که دبیرکلی آن بر عهده علیرضا زاکانی است نیز همین دروغ را با کامنت های توهین آمیز منتشر نموده و بعد از انتشار، خبرنگار آن با اینجانب تماس گرفت تا به قول خودش در این مورد مطلب تکمیلی را کار کند!! معلوم نیست در کدام دین و آیینی جواز داده شده تا دروغ حاوی توهین و هتاکی نسبت به فردی را منتشر سازند و بعد انتظار داشته باشند فرد اهانت شده در مصاحبه ای تکمیلی از خود دفاع کند!!!! برای روشن شدن میزان پای بندی سایت جمعیت رهپویان به دروغ نگفتن! اعلام می دارم عین مکالمه تلفنی خبرنگار این سایت که در پوشش تدین و دفاع از ارزشها همان راهی را می رود که از خدا بی خبران بی دین در عرصه خبر و رسانه طی می کنند ضبط شده و در اختیار اینجانب است !

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

در خاتمه اعلام می دارم، از آنجا که این بگو مگوها و درگیری ها را به حال اهداف مقدسی که از نمایندگی مردم دارم مضر می دانم از این پس به هر ادعایی که علیه اینجانب منتشر شود یک جمله بیشتر عرضه نمی دارم و آن اینست که "هرکس تهمتی را به اینجانب روا دارد در صورتیکه صوت آن را منتشر نکند خود مستحق همه آن چیزی است که بیان داشته " ! همان مطلبی که در مجلس هفتم در پاسخ هتاکی ها و دروغپردازیهای روزنامه های باصطلاح اصلاح طلب شرق و اعتماد و اعتماد ملی و . . . بیان داشتم. و حساب را به روز قیامت وا می گذارم. »

 

پاسخ عصرایران به کوچک زاده

1 - در کشوری که دروغگویی برخی سیاستمداران مدعی ارزشگرایی ، قبح خود را از دست داده  ، تعجبی ندارد که یک نماینده مجلس ، در روز روشن و در حضور حدود یکصد نفر با یک خبرنگار درگیر شود و الفاظ رکیک به کار ببرد و بعد هم با کمال آرامش ،  زیر همه چیز بزند و کل ماجرا را انکار کند و بگوید که داستان ساخته اند!

 

به فرض که سخنان " کی بود کی بود من نبودم" آقای کوچک زاده را چند نفر از خوانندگان وبلاگش باور کنند ، ایشان چگونه در صحن و راهروهای مجلس می خواهد در چشم شاهدان ماجرا نگاه کند و از تکذیب آنچه آنان به چشم دیده اند و به گوش شنیده اند ، شرمگین نباشد؟!

 

2 - افرادی چون کوچک زاده ، هر گاه کم می آورند ، به جای پذیرش خطا یا سکوت ، فوراً دست به هزینه کردن از رهبر انقلاب می زنند و از آن مقام مایه می گذارند تا مشخص کنند که رهبری را نه برای اطاعت از توصیه های ایشان به اخلاق مداری و قانونمندی که برای پنهان شدن در پشت ایشان و هزینه کرد از آن مقام می خواهند و ولایتمداری شان ، چیزی جز کاسبکاری نیست کما این که کوچک زاده ، در یادداشت فوق نیز ، از همان ابتدا ، از رهبری مایه گذاشته است.

 

3 - کوچک زاده خوب می داند که در رستوران مجلس چه دسته گلی به آب داده که این گونه از در نطق و خطابه برآمده که "من وقت خدمتگزاری را برای شکایت از سایت های منتشر کننده خبر تلف نمی کنم"!

 

ایشان اگر ریگی به کفش ندارد و به قول خودش آنچه منتشر شده  "سراپا دروغ" است ، حتماً شکایت کند تا سیه روی شود هر که در او غش باشد. چهره ایشان در محکمه ، هنگام تماشای فیلم ضبط شده از ماجرا ، حتماً دیدنی خواهد بود و معلوم خواهد شد "فاسد" و دروغ پرداز" عصرایران است یا این نماینده مدعی و همیشه طلبکار و البته بسیار مؤدب!

 

4 - هتاکی های کوچک زاده ، نه تنها معطوف به رسانه هاست ، بلکه نمایندگان مجلس نیز رفتار او در امان نیستند و اساساً این گونه رفتارها ، بیش و پیش از هر چیز وهن نمایندگی و شأن مجلس است و جا دارد خود مجلسی ها ، برای حفط حرمت و حریم خودشان هم که شده ، این بداخلاقی ها را مهار کنند که گفته اند حفظ حرمت امامزاده با متولی آن است.

 

5 - خوشحالیم که آقای کوچک زاده اقرار دارد که به قیامت معتقد است و این گونه رفتار می کند ، و الا اگر به روز جزا ایمان نداشت ، خدا می داند چه رفتاری از او سر می زد؟!/عصرایران