اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش نتانیاهو: اظهارات باراتز به من ربطی ندارد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

در پی اظهارات جنجالی سخنگوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه مقامات آمریکایی، نتانیاهو گفت اظهارات سخنگویش ارتباطی با وی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، در پی اظهارات تمسخر آمیز سخنگوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه مقامات امریکایی، بنیامین نتانیاهو می‌گوید اظهارات سخنگوی رسمی‌اش ارتباطی با وی ندارد.

ران باراتز که به تازگی از سوی نتانیاهو به عنوان رئیس «دیپلماسی عمومی،» رژیم صهیونیستی منصوب شده است، سابقه بدگویی و توهین به مقامات آمریکایی را دارد. سال گذشته باراتز، جان کری، وزیر خارجه آمریکا را عقب مانده ذهنی خواند و «سن عقلی» وی را 12 سال دانست.

باراتز در واکنش به اظهارات جان کری درباره توافق صلح میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان در نشریه‌ای اینترنتی نوشت: «اکنون زمان آن رسیده است که برای وزیر خارجه آمریکا آرزوی موفقیت کنیم، منتظر روزی باشیم که شخصی در وزارت خارجه امریکا از خواب بیدار شود و دنیا را از چشم فردی که سن عقلی وی بیش از 12 سال است، ببیند.» 

در ماه مارس امسال نیز باراتز در صفحه فیس بوک خود باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا، را «یهودی ستیز»  معرفی کرد. این نوشته زمانی منتشر شد که اوباما از سخنرانی ننتانیاهو در کنگره امریکا بشدت انتقاد کرد. نتانیاهو در کنگره امریکا عیله نهایی شدن توافقنامه هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5  سخنرانی کرد.

روز پنج شنبه نتانیاهو تلاش کرد تا توجیهی برای این اظهارات ارانه نماید.

ناتیاهو گفت: «این اظهارات پذیرفتنی نیست. باید بگویم اظهارات وی بازتاب دهنده نظر من و یا سیاست‌های من نیست.»

اگرچه نتانیاهو در این زمینه ناموفق بوده است.

در همین حال جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید از نتانیاهو خواست تا فرد دیگری را جانشین باراتز نماید.

 

اخبار بین الملل - باشگاه خبرنگاران

 

 


ویدیو مرتبط :
واکنش نتانیاهو به توافق ایران و ۱+۵

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش کاخ سفید به اظهارات نتانیاهو: هر انتقادی از توافق با ایران ناپخته و زودهنگام است/ فرانسه: موضوعات مهمی هنوز حل‌نشده مانده



اظهارات نتانیاهو درباره توافق کشورهای ۱+۵ با ایران

در واکنش به اظهارات نتانیاهو
کاخ سفید: هر انتقادی از توافق با ایران ناپخته و زودهنگام است

کاخ سفید در واکنش به اظهارات نتانیاهو درباره توافق کشورهای ۱+۵ با ایران پیرامون برنامه هسته‌ای هر گونه انتقاد از چنین توافقی را ناپخته و زودهنگام خواند.

به گزارش خبرگزاری فارس، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید در واکنش به اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که هنوز توافقی با ایران صورت نگرفته است.

سخنگوی کاخ سفید گفت: «هنوز توافقی با ایران صورت نگرفته است. هر گونه انتقاد از توافق (با ایران) ناپخته و زودهنگام است.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در چندین اظهارنظر علیه توافق احتمالی بین ایران و کشورهای 1+5 در مذاکرات ژنو موضع‌گیری کرده است.

وی امروز به جان کری، وزیر خارجه آمریکا گفت: «اسرائیل به هیچ توافقی بین ایران و گروه 1+5 پایبند نخواهد بود.»

مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5 از روز گذشت در ژنو برای حل و فصل آنچه غربی‌ها به آن نگرانی از برنامه هسته‌ای ایران می‌گویند آغاز شده و تا کنون دستاوردهای مثبتی داشته است.

ایران از جمله کشورهای امضا کننده پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی و از اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است. ایران اعلام کرده است خواهان برخورداری از حق استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است.

در مقابل، اسرائیل تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در منطقه خاورمیانه است که از پیوستن به پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی اجتناب کرده است.

 

 

-----------------------------------------------------------

فابیوس: موضوعات مهمی هنوز حل‌نشده مانده/به دنبال توافقی معتبر با ایران هستیم

«لوران فابیوس» در واکنش به گزارش‌های منتشر شده مبنی بر توافق احتمالی ایران و 1+5، گفته است هنوز موضوعات مهمی هست که باید حل شود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، «لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه که برای حضور در مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در سفری غیرمنتظره به ژنو رفته است، می‌گوید هنوز موضوعات مهمی هست که باید به آن پاسخ داده شود.

ایران و گروه 1+5 (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان) از دیروز دور جدید مذاکرات هسته‌ای را در ژنو سوئیس آغاز کردند. برخی رسانه‌ها با توجه به سفر ناگهانی وزیران خارجه آمریکا و کشورهای تروئیکای اروپایی از احتمال توافق قریب‌الوقوع در این دور از مذاکرات خبر داده‌اند.

فابیوس در بیانیه‌ای در این مورد گفته است: فرانسه خواستار توافقی معتبر بر سر برنامه هسته‌ای ایران است.

وی افزود: فعلا، موضوعات مهمی حل نشده باقی مانده است، اما داریم برای حل این موضوعات در ژنو تلاش می‌کنیم.

/فارس