اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش معاون رییس جمهور به ممنوعیت اشتغال زنان در کافی‌شاپ‌ها



اخبار,اخبار اجتماعی ,ممنوعیت اشتغال زنان در کافی‌شاپ‌ها

 

اخبار اجتماعی - واکنش معاون رییس جمهور به ممنوعیت اشتغال زنان در کافی‌شاپ‌ها/ مولاوردی: مطابق کدام قانون ممنوع است؟

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ایجاد این ممنوعیت برای زنان شاغل در حالی که پیشنهاد جایگزینی وجود نداشته باشد، آن‌ها را با بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مواجه می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، شهین‌دخت مولاوردی با اشاره به اظهارات رئیس پلیس اماکن ناجا در رابطه با ممنوعیت اشتغال زنان در کافی‌شاپ‌ها افزود: این مقام مسئول در نیروی انتظامی اشاره کرده که با توجه به اینکه قوانین حاکم بر کافی‌شاپ‌ها، همچون قوانین قهوه‌خانه‌هاست، از این رو اشتغال زنان در کافی‌شاپ ها نیز ممنوع است.

وی ادامه داد: از این اظهارات اینگونه برداشت می‌شود که قانونی درباره ممنوعیت اشتغال زنان در قهوه‌خانه‌ها وجود دارد که آن را به کافی‌شاپ ها تعمیم داده‌اند؛ حال باید دید آیا قانون صراحتاً به این مساله اشاره دارد؟

معاون رئیس جمهور افزود: رئیس اداره اماکن ناجا همچنین اشاره کرده که اشتغال زنان در فضای عمومی سفره‌خانه‌های سنتی ممنوع است، اما در آشپزخانه‌های این مکان‌ها ممنوعیتی وجود ندارد؛‌ باید بررسی شود که این مساله ناشی از برداشت و سلیقه شخصی است یا نه.

مولاوردی با بیان اینکه برای اعلام موضع معاونت امور زنان و خانواده در این باره نیاز به بررسی‌های کارشناسی است، اضافه کرد: با توجه به وضعیت اشتغال و نرخ بیکاری زنان در جامعه، این مکان‌ها محلی برای کسب درآمد زنان نیازمند است.

وی یادآور شد: باید کار دقیق و کارشناسانه‌ای صورت بگیرد که در صورتی که این ممنوعیت ایجاد شود، زنان شاغل در این مکان‌ها چه باید کنند؟ آیا باید دستفروشی کنند یا تکدی‌گری؟

معاون رئیس‌جمهور با تاکید بر لزوم یافتن راهی جایگزین برای رفع مسایل معیشتی این زنان تصریح کرد: اینکه راه را بر روی این زنان ببندیم، در حالی که پیشنهاد جایگزینی نیز وجود نداشته باشد، آن‌ها را با بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مواجه می‌کند.

مولاوردی با تاکید بر اینکه اشتغال در مراکز یاد شده برای برخی از این زنان شاغل در آن حیاتی است، خاطرنشان کرد: نمی‌توان درباره مسائل نگاهی یک‌سویه و یکجانبه داشت؛ از این رو درباره ممنوعیت اشتغال زنان در کافی‌شاپ ها هم باید همه جوانب را مورد مطالعه و بررسی قرار داد.

وی افزود: این حق مردم است تا بدانند طبق کدام قانون و مصوبه این ممنوعیت مطرح شده است.

اخبار اجتماعی - خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
سایبان برقی کافی شاپ | سایبان جمع شو کافی شاپ | پوشش کافی شاپ | کاور کافی شاپ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش تند معاون رئیس جمهور به اعلام ممنوعیت اشتغال خانمها در کافی شاپ



اخبار,اخباراجتماعی,اشتغال زنان در فضای عمومی

 

اخباراجتماعی - واکنش معاون رئیس جمهور به اعلام ممنوعیت اشتغال خانمها در کافی شاپ: کار نکنند،بروند گدایی ودزدی کنند؟

معاون رئیس جمهور در امور زنان با انتقاد از ممنوعیت اشتغال زنان در کافی شاپ‌ها گفت: اشتغال برای برخی از زنان در این اماکن ضروری است و خرج زندگی خود را از این راه به دست می آورند آیا باید به دنبال این ممنوعیت آنها دزدی کنند؟

شهیندخت مولاوردی گفت: به گفته رئیس اداره اماکن ناجا اشتغال زنان در فضای عمومی سفره خانه‌ها ممنوع است اما در آشپزخانه‌ها ایرادی ندارد اما باید دید که این موضوع از روی برداشت و اظهار نظر شخصی و سلیقه‌ای است یا خیر؟ و طبق کدام مصوبه و قانون اشتغال زنان در کافی شاپ‌ها ممنوع است؟

او با بیان اینکه هم اکنون بخش زیادی از آمار بیکاری در جامعه به زنان اختصاص دارد گفت: با توجه به وضعیت بیکاری زنان در جامعه این اماکن به عنوان محلی برای کسب درآمد و گذران زندگی محسوب می‌شود که می‌تواند اشتغالزایی برای زنان را به دنبال داشته باشد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: باید به این نکته توجه شود که آیا زنانی که هم اکنون در کافی شاپ‌ها مشغول به کار هستند به دنبال این ممنوعیت باید تکدی گری و یا دزدی کنند؟

مولاوردی با انتقاد از نگاه یکجانبه به این موضوعات گفت: باید در صورت گذاشتن این ممنوعیت‌ها راهکارهای جایگزین ارائه شود و درصورتیکه راهکار دیگری ارائه نشود ممکن است زنان با آسیب‌های اجتماعی زیادی مواجه شوند.


 اخباراجتماعی - فارس