اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش مطهری به سخنان آقا تهرانی



اخبار,اخبار سیاسی ,نماینده مجلس

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادعاهای احمدی نژاد در مورد یکشنبه سیاه را بدون هیچ‌گونه سندیتی دانست و تصریح کرد: آن‌چه لاریجانی و مجلس در پاسخ احمدی نژاد انجام دادند به نوعی دفاع از اتهامی بود که برای فرافکنی مطرح شده بود.

علی مطهری در گفت‌وگو با خانه ملت، در واکنش به سخنان آقاتهرانی، نماینده مجلس در برنامه تلویزیونی شناسنامه گفت: به نظر بنده این همکار محترم درباره ماجرای یکشنبه سیاه قضاوت نادرستی داشتند و نمی توان هم احمدی نژاد و هم لاریجانی را مقصر دانست زیرا آنچه به وقوع پیوست یک پروژه شخصی و بی ارتباط با استیضاح در جلسه استیضاح بود.
 
این نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه مشهور به یکشنبه سیاه احمدی نژاد با قانون شکنی ادعایی را در جلسه استیضاح وزیرکار وقت مطرح کرد که هیچ‌گونه سندیتی نداشت. آن‌چه که لاریجانی و مجلس در پاسخ وی انجام دادند به نوعی دفاع از اتهامی بود که برای فرافکنی مطرح شده بود. من فکر می کنم قضاوت آقاتهرانی درباره جلسه یکشنبه سیاه اشتباه است زیرا بین مهاجم و مدافع فرق است.
 
وی همچنین درباره جلوگیری از سخنرانی سیدحسن خمینی و این که اخلال‌گران دچار اشتباه نشده‌اند گفت:‌کسانی که در حرم امام خمینی (ره) و در سالگرد رحلت بنیان‌گذار انقلاب مانع سخنرانی وی شدند، کار درستی انجام ندادند و اقدام آنها محکوم بود و ما نباید اینگونه رفتارها را تایید کنیم.
اخبار سیاسی - خانه ملت

 


ویدیو مرتبط :
سخنان حاج آقا مجتبی تهرانی در مورد تهذیب نفس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش زیباکلام به سخنان اخیر جلیلی: مذاکرات در دوره شش‌ساله این آقا٬ ۶ میلی‌متر هم جلو نرفت



اخبار,اخبار سیاسی,جلیلی

یک استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: ۶سال آقای جلیلی مسئولیت مذاکرات را برعهده داشت٬این در حالی بود که شش میلی‌متر هم پرونده هسته‌ای به سمت حل‌شدن جلو نرفت.

  صادق زیباکلام در واکنش به اظهارات سعید جلیلی در کمیسیون ویژه بررسی برجام و اجلاس خبرگان مبنی بر اینکه «زمان تحویل پروژه هسته‌ای به دولت یازدهم، غرب آماده لغو تحریم‌ها بود» اظهار داشت: مهمتر از آنکه نحوه مذاکرات در دو دولت قبلی و کنونی به چه بوده است، این مسئله است که دولت یازدهم از‌‌ همان ابتدای شروع به کار خود در سال ۹۲ عزم خویش را جزم کرده بود تا مذاکرات را به شکل جدی پیش ببرد و عملا نیز این اتفاق رخ داد و توافق هسته‌ای حاصل شد.

وی با طرح این سوال که آیا ممکن بود که توافق هسته‌ای در دولت قبل حاصل شود؟ اظهار داشت: در پاسخ به این سوال می‌گویم که احتمال دستیابی به توافق شدنی بود و اگر هم توافق صورت می‌گرفت دیگر آن همه هزینه وحشتناک و سنگین را نمی‌پذیرفتیم٬ اما دولت قبل بیش از آنکه عزمی برای حل پرونده هسته‌ای داشته باشد، به دنبال بهره‌برداری نمایشی و سیاسی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران بود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: دولت قبل درصدد بود تا از فعالیت هسته‌ای ایران در جهت غرب‌ستیزی و تبلیغات به نفع دولتش استفاده کند تا بگوید پیش از روی کار آمدنش همه دولت‌ها اشتباه کردند٬ اما من با تمام وجود آن را جلو بردم و برای همین حل پرونده هسته‌ای باید آنطور که باید و شاید لازم بود، جدی گرفته نشد و گامی برای حل مسئله هسته‌ای رخ نداد. بنابراین اگر بگویند ما تلاش کردیم که پرونده هسته‌ای حل شود، در حال شوخی کردن هستند. شش سال آقای جلیلی مسئولیت مذاکرات را برعهده داشت و این در حالی بود که شش میلی‌متر هم پرونده هسته‌ای به سمت حل‌شدن جلو نرفت. پس چگونه اصولگرایان می‌توانند مدعی باشند که حل پرونده هسته‌ای در زمان آنها کلید خورده است؟

به نوشته ایلنا، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با بیان اینکه اگر پرونده هسته‌ای ایران در زمان دولت احمدی‌نژاد صورت می‌گرفت، دیگر شاهد هجمه‌ها به دولت نبودیم، خاطرنشان کرد: اگر توافق در زمان دولت قبل صورت می‌گرفت، همه جا گفته می‌شد که ما به پیروزی بزرگ دست یافتیم و این یک دستاورد است و طاق نصرت در کوچه‌ها زده می‌شد.

 

 اخبار سیاسی  -  ایلنا