اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش مشایی به انتقادات علما: نه چیزی دیده ام و نه شنیده ام



 

 

 

واکنش مشایی به انتقادات علما: نه چیزی دیده ام و نه شنیده ام

 

 

رییس دفتر رییس جمهور نسبت به انتقاداتی كه اخیرا از سوی برخی علما نسبت به وی شده است، ابراز بی‌اطلاعی كرد.

اسفندیار رحیم مشایی صبح روز سه‌ شنبه در حاشیه‌ی سفر رییس جمهور به استان البرز در جمع خبرنگاران در پاسخ به انتقادات برخی علما به صحبت‌هایش در مورد موسیقی اظهار كرد: من چیزی ندیده‌ام و نشنیده‌ام و چیزی به دست من نرسیده است.

وی با اشاره به اهمیت اجرای عدالت در جامعه، تصریح كرد: قطعا در برابر اجرای عدالت مخالفت‌هایی وجود دارد، انقلاب اسلامی برای اجرای عدالت شكل گرفته، تا فرصت برای همگان در جهت رشد و شكوفایی فراهم شود.

مشایی ادامه داد: یكی از مسائل مهم در اجرای عدالت، عدالت اقتصادی است كه از آن به عنوان قسط تعبیر می‌شود.

وی افزود: طبعا مخالفان عدالت تلاش می‌كنند كه قسط در جامعه اجرا نشود . هدفمند كردن یارانه‌ها یكی از گام‌های مهم در راستای اجرای عدالت است و بدیهی است كه مخالفانی داشته باشد .

وی همچنین یادآور شد:كسانی كه از فرصت‌های نابرابر اقتصادی استفاده كرده‌اند، با روش‌های مختلف تلاش می‌كنند كه مانع اجرای قانون هدفمند كردن یارانه‌ها شوند. از ابتدا كه دولت بحث اجرای قانون هدفمند كردن یارانه‌ها را مطرح كرد، آنها به شكل‌های مختلف سعی كردند كه دل مردم را خالی كنند، گاهی تلاش كردند دل دولت را خالی كنند، سعی كردند كه مساله‌سازی كنند جو روانی ایجاد كنند، ولی خوشبختانه دولت با درایت و پشتیبانی مقام معظم رهبری و شجاعت رییس‌جمهور و همراهی مردم اجرای این قانون را شروع كرد.

مشایی با بیان این كه درباره قانون هدفمند كردن یارانه‌ها كار كارشناسی زیادی انجام گرفت، افزود: جوانب كار در نظر گرفته شد كه كار درست اجرا شود. ابعاد مختلف این قانون مورد بررسی قرار گرفت و خوشبختانه برخلاف تبلیغات مخالفین دولت كه اندك هستند و منافع مردم را در راستای منافع خود نمی‌بینند و در این راستا توطئه‌هایی را طراحی كرده بودند، كار به خوبی جلو رفت و مردم در اجرای این طرح همكاری كردند و همراه دولت در راستای اجرای این قانون بودند.

وی گفت: در 7 – 8 روزی كه ما شاهد اجرای این طرح هستیم، همراهی خوب مردم را شاهد بودیم و من فكر می‌كنم فضا برای تبلیغات منفی منطقا//// نیست و اگر كسانی بخواهند تبلیغات منفی در این راستا انجام دهند چهره‌ی خود را افشا می‌كنند.

مشایی ادامه داد: هر چه زمان می‌گذرد، این طرح بیشتر جا می‌افتد و دستاوردهای این طرح بیشتر مشخص می‌شود و فرصت در اختیار دولت قرار می‌گیرد تا در راستای رشد و پیشرفت جامعه حركت كند .

وی افزود: مردم نیز شیرینی اجرای این قانون را بیشتر متوجه خواهند شد و تلخی آن در كام كسانی كه مخالف اجرای آن طرح بودند، مشخص می‌شود.

مشایی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این كه برخی از این صحبت رییس‌جمهور انتقاد كرده‌اند كه اعلام كرده در چند سال آینده یارانه‌ها دو برابر می‌شود و عنوان می‌كنند كه این سخن كارشناسی نیست، گفت: طبعا وقتی كه قانون هدفمند كردن یارانه‌ها اجرا می‌شود، ظرفیتهایی برای دولت ایجاد می‌شود، دست دولت بازتر می‌شود تا طبقات ضعیف را مورد حمایت بیشتر قرار دهد .

وی ادامه داد: منافع ملت مال ملت است و اگر در گذشته كسانی از فرصت‌ها بیشتر استفاده كرده‌اند ما تلاش می‌كنیم تا طبقاتی كه كمترین فرصت را استفاده كرده‌اند، بتوانند از فرصت‌ها و امكانات جامعه استفاده كنند. و در واقع ما تلاش داریم كه در راستای اجرای این قانون در سال‌های آینده بتوانیم امكانات بیشتری در خدمت طبقات ضعیف جامعه قرار دهیم و آنها رفاه بیشتری داشته باشند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در ارتباط با تحقیق و تفحص از شورای ایرانیان خارج از كشور گفت: ما در این زمینه مشكلی نداریم و از این موضوع استقبال می‌كنیم....../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
وقتی دیرین ریرین به انتقادات واکنش نشان می دهد!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش فرمانده ناجابه انتقادات نماینده زاهدان






واکنش فرمانده ناجابه انتقادات نماینده زاهدان

فرمانده نیروی انتظامی ضمن اظهار بی‌اطلاعی از پیشنهاد نماینده مردم زاهدان مبنی بر حل مسائل امنیتی این شهر با ریش سفیدی مردم همچون گذشته، گفت: مردم چطور در گذشته مسائل را با ریش‌سفیدی حل می‌کردند که گروهک جندالله توانسته بود 150 نفر را شهید کنند.

به گزارش ایسنا سردار اسماعیل احمدی‌مقدم درباره پیشنهاد نماینده مردم زاهدان که از دولت خواسته بود «اجازه دهد که مردم این استان همچون گذشته مشکلات امنیتی خود را با روش ریش‌سفیدی میان قبایل حل کنند»، ضمن اظهار بی‌اطلاعی از این پیشنهاد گفت:‌ من نمی‌دانم چه کسی این پیشنهاد را داده است.

احمدی‌مقدم افزود: طبیعتا نیروی انتظامی از راه‌حل‌های اجتماعی استقبال می‌کند، اما این موضوع یک مسئله اجتماعی قومی ـ قبلیه‌ای نیست، بلکه مسئله‌ای است که سرویس‌های امنیتی پشت آن هستند.

وی با اشاره به پیشنهاد نماینده مردم زاهدان، گفت: مردم چطور در گذشته مسائل را با ریش‌سفیدی حل می‌کردند که گروهک جندالله توانسته بود 150 نفر را شهید کنند.

پیش از این حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان با اشاره به 26 کشته و 300 زخمی حادثه تروریستی اخیر در زاهدان گفته بود: مردم در حال حاضر به شدت تحت تاثیر قرار دارند و از دولت گلایه‌مندند، آنها معتقد هستند دولت باید اجازه دهد که مردم این استان همچون گذشته مشکلات امنیتی خود را با روش ریش‌سفیدی میان قبایل حل کنند...../تحلیل:تابناک