اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش مخالفان سوری به توافق روسیه و آمریکا



واکنش مخالفان سوری به توافق روسیه و آمریکا,مخالفان سوری,توافق روسیه و آمریکا

 واکنش مخالفان سوری به توافق روسیه و آمریکا

مخالفان سوری توافق روسیه و آمریکا را ناامید کننده دانستند.

به گزارش  آریا به نقل از المنار، غربیها از توافق روسیه و آمریکا استقبال اما مخالفان سوری آن را رد کرده اند و این توافق را باعث ناامیدی و برباد دهنده امید دانسته اند.
سلیم ادریس رئیس گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه گفت:« حقیقتا ما احساس ناامیدی می کنیم به شدت احساس یأس و درماندگی می کنیم».


ایمن حلاوی گزارشگر المنار در گزارشی گفت : مخالفان سوری با این عبارات به توافق روسیه و آمریکا درخصوص سلاحهای شیمیایی روسیه واکنش نشان دادند.
سلیم ادریس از شهر استانبول ترکیه با توافق روسیه و آمریکا به طور کامل مخالفت کرد.
سلیم گفت :« هر آنچه که در این طرح آمده است برای ما اهمیتی ندارد ما به نبرد خود با این نظام ادامه خواهیم داد و برای سرنگونی اش تلاش می کنیم».


در همین حال عبدالباسط صیدا رئیس پیشین شورای موسوم به ائتلاف مخالفان دولت سوریه گفت:مشکل ما به سلاح های شیمیایی مربوط نمی شود.
به گزارش صیدا در اظهاراتی در استانبول در ترکیه گفت:ما می گوییم که مردم سوریه وقتی که انقلاب خود را آغاز کردند دلیلی برای آغاز آن داشتند. ما ادامه خواهیم داد زیرا مشکل ما به سلاح های شیمیایی مربوط نمی شود.مشکل ما این است که برای آزادی و آینده نسل جدید خود مبارزه می کنیم.
 
بر خلاف موضع مخالفان ، این توافق با استقبال گسترده روبرو شد و بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد به سرعت ابراز امیدواری کرد توافق بین مسکو و واشنگتن به رنج و مشقتهای هولناک ملت سوریه پایان دهد .


بان کی مون گفت :« بسیار جای امیدواری است که طرحی وجود دارد که روسیه و آمریکا از آن حمایت می کنند و بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز به نظارت بین المللی بر سلاحهای شیمیایی و در نهایت نابودی این سلاحها به دید مثبت نگاه کرد این کار مثبتی است اما در عین حال احساس می کنم جامعه بین المللی تردیدهایی دارد».


ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس که کشورش از مداخله نظامی در سوریه دست کشیده است از پیشرفت مهمی که در ژنو حاصل شد استقبال کرد و گفت اولویت اکنون اجرای سریع و کامل توافق است تا بر سلاحهای شیمیایی در سوریه نظارت بین المللی شود اما فرانسه که برای حمله نظامی به سوریه از خود اشتیاق نشان داده است از توافق روسیه و آمریکا استقبال کرد و لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه آنرا پیشرفتی مهم توصیف کرد.


آلمان نیز با دید مثبت به این توافق نگاه کرد و گیدو وستروله وزیر خارجه اش گفت این توافق به میزان زیادی بر فرصتهای دستیابی به حل و فصل سیاسی برای بحران سوریه خواهد افزود./آریا

 

 


ویدیو مرتبط :
توافق روسیه و آمریکا بر سر تبادل اطلاعات نظامی دو سوریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش آمریکا به توافق «نفت - کالا» ایران و روسیه



اخبار,اخبار اقتصادی,پیامد توافق نفت و کالا ایران و روسیه

 

اخبار اقتصادی - آمریکا: توافق «نفت - کالا» ایران و روسیه تحریم زا است!/ موضع مسکو در مذاکرات همچنان سازنده است

یک مقام ارشد آمریکا گفت که واشنگتن هیچ اطلاعاتی در اختیار ندارد که نشان دهد قرارداد نفت در مقابل کالا بین تهران و مسکو منعقد شده است.

وال استریت ژورنال نوشت: یک مقام ارشد آمریکا گفت که واشنگتن هیچ اطلاعاتی در اختیار ندارد که نشان دهد قرارداد نفت در مقابل کالا بین تهران و مسکو منعقد شده است.

به گزارش انتخاب ، وی بیان داشت: ما با دو طرف در مورد نگرانی هایمان روشن سخن گفته ایم.

وی اضافه کرد: انعقاد چنین قراردادی که تخطی از توافق موقت هسته ای است، می تواند باعث اعمال تحریم علیه موجودیت و افرادی که در هرگونه نقل و انتقال مالی مرتبط با آن حضور دارند، شود.

وی مذاکرات کارشناسی را جدی ارزیابی کرد و گفت که روسیه موضع سازنده پیشین خود را تغییر نداده است.

رویترز اواخر هفته ی گذشته گزارش داد که ایران و روسیه سعی در بستن قراردادی 20 میلیارد دلاری دارند که مسکو در مقابل ارائه محصولات و تجهییزات نفت تهران را دریافت خواهد کرد.
اخبار اقتصادی - انتخاب