اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش محسن رضایی به تحریم های جدید آمریکا علیه ایران



اخبار ,اخبار سیاسی ,تحریم های ایران

 

 اخبار سیاسی - رضایی: این تحریم‌ها کارشکنی امریکااست

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اعمال تحریم های جدید علیه ایران قطعا مسیر مذاکرات را به هم خواهد زد، گفت: تحریم های جدید تنها نقض مذاکرات نیست بلکه علامتی برای درگیری جدید آنها با ملت ایران است.

محسن رضایی در مورد اقدام آمریکا برای اعمال تحریم های جدید علیه کشورمان گفت: اگر چنین اقدامی صورت بگیرد قطعا مسیر مذاکرات به هم خواهد خورد و معلوم می شود آنها قصد همراهی و همکاری با ایران ندارند.

وی ادامه داد: اعمال تحریم های احتمالی جدید علیه ایران علامت کارشکنی آمریکا در مذاکرات است و بیانگر این است که آنها قصد دیگری به غیر از تحریم ها را دارند و می خواهند حوادثی علیه ملت ایران رقم بزنند.

رضایی در پایان گفت: تحریم های احتمالی جدید علیه ایران تنها نقض مذاکرات نیست بلکه علامتی برای درگیری جدید آنها با ملت ایران است.

به گزارش مهر، وزارت خزانه داری آمریکا روز گذشته چند شرکت سنگاپوری، فیلیپینی و اوکراینی به همراه چند شرکت و شخصیت ایرانی را به اتهام کمک به برنامه هسته ای جمهوری اسلامی به فهرست تحریم های خود اضافه کرد.

مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 دیشب پس از چهار روز مذاکره فشرده درپی اعمال تحریم های جدید از سوی آمریکا علیه شرکت های همکاری کننده با ایران متوقف شد و یک منبع مطلع این تحریم های جدید را خلاف مسیر توافقات و دلیل اصلی بازگشت تیم ایرانی در میانه مذاکرات از وین خواند.

مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 از دوشنبه هفته ای که گذشت در وین آغاز شد و عباس عراقچی مذاکره کننده ارشد ایران اعلام کرد که در پایان این مذاکرات تاریخ شروع به کار گام اول و مکانیزم اقداماتی که هر دو طرف باید انجام دهند و ساز و کارهای اجرایی آن اعلام می شود.
 اخبار سیاسی - مهر

 


ویدیو مرتبط :
تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران و پاسخ ایران به این تحریم‌ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش زیباکلام به تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران



اخبار,تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران

اخبار سیاسی - زیباکلام:

تندروها به دنبال بهانه برای ادامه تنش بین ایران و غرب و تخریب مذاکره‌کنندگان هسته‌ای هستند/ اوباما از تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران جلوگیری کرده

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران می‌گوید: اصولگرایان تندرو به دنبال آن هستند که روند ستیز با آمریکا و بحران هسته‌ای همچنان ادامه پیدا کند.

صادق زیباکلام در گفت‌وگو با نامه نیوز، در واکنش به تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران و برخی از موضع‌گیری‌ها در خصوص به چالش کشیدن توافق ژنو، گفت: طبیعی است که برخی در داخل کشور همچنان از موفقیت ژنو بسیار ناراحت هستند و به دنبال بهانه‌جویی و مستمسکی برای به کرسی نشاندن مواضع خود و ادامه بحران هسته‌ای و ستیزه‌گری با آمریکا هستند.

زیبا کلام با اشاره به آنکه این تحریم‌ها جدید نیستند و تنها اعلام بخشی از تحریم‌هایی است که پیش از انتخابات ریاست جمهوری علیه ایران اعمال شده بود است، گفت: جریان‌هایی که از توافق و موفقیت ژنو ناراحت هستند از هر خبر و هر تحول منفی در ارتباط با ژنو استقبال می‌کنند و آن را بهانه‌ای برای تخریب تلاش‌های تیم هسته‌ای ایران قرار می‌دهند و حتی دست به تحریف و دروغ‌پردازی در این زمینه می‌کنند.

وی افزود: تحریم‌هایی که پنحشنبه صبح اعلام شد ارتباطی با روند توافق ژنو ندارد؛ دولت اوباما تمامی تلاش خود را برای عدم تصویب تحریم‌های جدید در کنگره آمریکا صورت داد و باید بگویم که در این مسیر موفق بود و رئیس‌جمهوری آمریکا با همراهی چند شخصیت شاخص توانست از تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران تا 6 ماه آینده جلوگیری کند.

زیبا کلام در ادامه گفت: در حقیقت آنچه صورت گرفته، این است که اوباما با اعلام بخش دیگری از تحریم‌هایی که در دولت قبلی علیه ایران اعمال شده بود، قصد آن را داشت که به کنگره و تندروهای این کشور نشان دهد که در مواضع خود نسبت به ایران عقب‌نشینی نکرده و امتیاز خاصی به تهران واگذار نکرده است.

وی با بیان اینکه ظریف باید قرص و محکم در مقابل تندروی ها ایستادگی کند، خاطرنشان ساخت: باید اعلام کند که مردم بهانه‌جویی‌های برخی از جریان‌ها را نمی‌پذیرند و از بحران هسته‌ای و ادامه تحریم‌ها دیگر خسته شده‌اند؛ در واقع مردم نمی‌خواهند مشکلات کشور طی هشت سال گذشته به ویژه 2 سال گذشته ادامه پیدا کند.

استاد دانشگاه تهران با اشاره به کسانی که بر طبل بی اعتمادی به آمریکا می‌کوبند نیز، گفت : کسانی که مدام می‌گویند به آمریکا بی اعتمادیم همیشه به همه بی‌اعتماد هستند و اساسا دنبال یک متمسک و یک بهانه برای اثبات این بی اعتمادی به آمریکا هستند.

اخبار سیاسی - نامه نیوز