اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش مجلس به سریال جنجال برانگیز رمضان


سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس٬ از مکاتبه با مسئولان صدا و سیما برای ارایه توضیحاتی در خصوص سریال هفت سنگ خبر داد و گفت: تا زمان اثبات نهایی کپی‌برداری این فیلم از شبکه آمریکایی نمی‌توان در این باره اظهار نظر کرد.

خبرگزاری خانه ملت: سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس٬ از مکاتبه با مسئولان صدا و سیما برای ارایه توضیحاتی در خصوص سریال هفت سنگ خبر داد و گفت: تا زمان اثبات نهایی کپی‌برداری این فیلم از شبکه آمریکایی نمی‌توان در این باره اظهار نظر کرد.

سیدعلی طاهری از مکاتبه با مسئولان صدا و سیما برای حضور در کمیسیون متبوعش در راستای ارایه توضیحاتی در خصوص سریال هفت سنگ خبر داد و گفت: تا زمانی که کپی برداری این فیلم از شبکه آمریکایی اثبات نشود نمی‌توان در خصوص آن اظهار نظر و نتیجه‌گیری کرد.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی مجلس با دعوت ازمسئولان صدا وسیما توضیحات آنان را در خصوص انتقادات وارده به فیلم هفت سنگ استماع خواهد کرد٬ گفت: هیچ گونه نتیجه‌گیری تازمان منسجم شدن نتایج در خصوص شبیه سازی سریال هفت سنگ از سریال پخش شده در شبکه آمریکایی نمی‌توان کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬‌ با بیان اینکه عملکرد صدا وسیما تاکنون در سوژه‌یابی و ساخت سریال مطلوب بوده است٬‌ گفت: هر چند نقاط ضعفی نیزدر عملکرد صدا و سیما وجو دارد اما در مجموع عملکرد قابل قبولی از خود نشان داده است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه سریال هفت سنگ نیازمند بررسی بیشتری است٬ گفت: بدون‌شک به زودی در کمیسیون فرهنگی مجلس این فیلم با حضور مسئولان رسانه ملی و اطلاعات ارایه شده از سوی آنان بررسی خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
موضوع جنجال برانگیز سریال سرزمین کهن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش مجلس به ادعای جنجال برانگیز رحیمی


کمال الدین پیرموذن نماینده اردبیل در مجلس از تقاضای 30 نماینده برای انتشار اسامی نمایندگانی خبر داد که طبق ادعای محمدرضا رحیمی از او پول دریافت کرده اند.

خبرگزاری ایرنا:کمال الدین پیرموذن نماینده اردبیل در مجلس از تقاضای 30 نماینده برای انتشار اسامی نمایندگانی خبر داد که طبق ادعای محمدرضا رحیمی از او پول دریافت کرده اند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه گفت: 30 نماینده درخواستی را خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی امضا کرده و خواسته اند ' برای تنویر افکار عمومی' اسامی 170 نماینده ای که طبق ادعای محمدرضا رحیمی بابت انتخابات از او پول گرفته اند، منتشر شود.

پیرموذن در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت : بنده و جواد هروی، عبدالکریم حسین زاده و عبدالوحید فیاضی در حال جمع آوری امضای این نامه هستیم تا هر چه سریع تر این موضوع برای افکار عمومی اطلاع رسانی شود.

وی از علی لاریجانی رییس مجلس خواست برای آگاهی مردم این اسامی را هر چه سریع تر در اختیار رسانه ها قرار دهد.

محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهوری در دولت دهم در نامه ای به محمود احمدی نژاد رییس جمهوری سابق آورده است: برای آگاهی ملت شریف ایران می گویم که همواره در آستانه برگزاری انتخابات مجلس، کمیته هایی برای برنامه ریزی و راهبری امر انتخابات توسط جریانات سیاسی تشکیل می شد در این راستا برای انتخابات مجلس هشتم نیز کمیته ای متشکل از برخی چهره های اصولگرا برگزار و بنا شد از کاندیداهای اصولگرا در سطح کشور از طریق کمک های غیردولتی پشتیبانی مالی شود.

رحیمی در ادامه این نامه می افزاید: در میان افراد کمک کننده فردی به نام جابر ابدالی که از سوی برخی نمایندگان مجلس و مقامات قضایی و اجرایی به این جانب معرفی شده بود برای کمک اعلام آمادگی کرد، بنده نیز به واسطه حساسیت و اطمینان خاطر از سالم بودن کمک های نامبرده همچون سایر موارد در خصوص ایشان از طریق حراست دیوان محاسبات از مجاری ذیصلاح در خصوص وی استعلام کردم که پس از اطمینان و پاسخ مثبت که اسناد آن ضمیمه پرونده است برای دریافت کمک از وی اعلام آمادگی کردم و از وی خواست که به کاندیدایی که ما معرفی می کنیم از محل حساب شخصی و چک بانکی خودش کمک کند.

رحیمی در ادامه این نامه بیان کرد: در نهایت نامبرده مجموعا یک میلیارد و 200 میلیون تومان را به این امر اختصاص داد و البته کلیه اسناد و کپی چک های صادره که به قریب 170 نفر از کاندیداهای مجلس هشتم پرداخت شده است در پرونده ثبت و ضبط است و همه آن به مصرف انتخابات رسید. بنابراین کل این مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان بوده و عینا به حساب نامزدها پرداخت شده است.



انصراف مجلس از معرفی 170 نماینده دریافت کننده پول از رحیمی


فرارو: مجلس از پیگیری معرفی اسامی 170 نماینده دریافت کننده پول از محمدرضا رحیمی منصرف شد.

 صبح امروز 4 تن از نمایندگان مجلس با تهیه نامه ای خطاب به علی لاریجانی خواستار اعلام اسامی 170 نماینده ای شدند که رحیمی در نامه خود مدعی شده بود به آنها پول داده است.

محمد رضا رحیمی معاون اول محمود احمدی نژاد در دولت دهم که به تازگی حکم قطعی محکومیت او صادر شده است دیروز طی نامه ای افشاگرانه علیه محمود احمدی نژاد مدعی شد که فردی به نام جابر ابدالی که از سوی برخی نمایندگان مجلس و مقامات قضایی و اجرایی به او معرفی شده بود، برای کمک به نامزدهای مورد حمایت اصولگرایان اعلام آمادگی کرد.

به گفته رحیمی «در نهایت نامبرده مجموعاً یک میلیارد و دویست میلیون تومان را به این امر اختصاص داد و البته کلیه اسناد و کپی چک‌های صادره که به قریب 170نفر از کاندیداهای مجلس هشتم پرداخت شده است در پرونده ثبت و ضبط است و همه آن به مصرف انتخابات رسید.»

در همی راستا امروز صبح کمال‌الدین پیرموذن، جواد هروی، عبدالکریم حسین‌زاده و فیاضی نامه‌ای تهیه کردند خطاب به رئیس مجلس که «برای تنویر افکار عمومی اسامی 170 نماینده دوره‌های هشتم و نهم که از رحیمی معاون متخلف احمدی‌نژاد پول گرفته‌اند در اختیار صاحبان جراید و رسانه‌ها قرار گیرد».

با این حال دقایقی پس از طرح این نامه که به گفته پیرموذن به 30 امضا هم رسیده بود بنا به توصیه برخی نمایندگاه عضو هیات رییسه، ادامه جمع آوری امضا متوقف و طرح این سوال به طور کامل از دستور کار خارج شد.

کمال الدین پیرموذن نماینده اردبیل با اعلام این خبر گفت: استنباط ما این بود که آقای رحیمی مدعی شده است که این پول را به نامزدهای مجلس نهم داده است به همین دلیل خواستار معرفی اسامی این نمایندگان شده بودیم.

وی افزود:‌ با اینحال بر اساس آنچه برخی اعضای هیات رییسه مجلس اعلام کردند چون این پول صرفا به نامزدهای مجلس هشتم داده شده است بهتر است مجلس نهم پیگیر این موضوع نباشد.

پیرموذن در پاسخ به این سوال چه ارتباطی دارد این پول در چه دوره ای پرداخت شده است مجلس هشتم و یا نهم چرا از پیگری معرفی اسامی نمایندگان منصرف شدید گفت: به هر حال توصیه هیات رییسه این بود و اکثر نمایندگان هم خواستار آن بودند از پیگیری این موضوع منصرف شویم.

این توصیه هیات رییسه مجلس نهم برای توقف پیگیری معرفی اسامی نمایندگان دریافت کننده کمک مالی از محمد رضا رحیمی در حالی مطرح می شود که بسیاری از نمایندگان کنونی مجلس عضو مجلس هشتم هم بوده اند.