اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش مجلس به اکران چند فیلم جنجالی


سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: در نشست امروز نامه رییس کمیسیون اصل ۹۰ به معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح و بررسی شد که بر اساس آن پورمختار خواستار جلوگیری از اکران فیلم های مرتبط با فتنه ۸۸ تا زمان رسیدگی به اعتراضات و شکایات مربوطه شده است.

خبرگزاری ایرنا: سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: در نشست امروز نامه رییس کمیسیون اصل ۹۰ به معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح و بررسی شد که بر اساس آن پورمختار خواستار جلوگیری از اکران فیلم های مرتبط با فتنه ۸۸ تا زمان رسیدگی به اعتراضات و شکایات مربوطه شده است.

«حسین آذین» با تشریح نشست روز سه شنبه کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس، افزود: نشست امروز با حضور مهدی چمران رییس شورای عالی استان ها و اعضای کمیسیون نظارت این شورا برگزار و در این نشست مشکلات شوراها و شهرداری ها بررسی شد.

وی ادامه داد: در نشست امروز این کمیسیون مساله نبود درآمد پایدار برای شهرداری ها و شوراها مطرح شد، بر اساس گزارش مسوولان شورای عالی استان ها مالیات بر ارزش افزوده ۵۰ درصد به دولت و ۵۰ درصد به شهرداری ها اختصاص دارد، از طرف دیگر افزایش میزان این مالیات ها در هر سال به طور کامل در اختیار دولت قرار می گیرد.

مردم رفسنجان با اشاره کمبود اعتبار شهرداری ها در کشور، تصریح کرد: در شرایط کنونی بخش اعظمی از شهرداری ها قادر به پرداخت حقوق کارکنان خود نیستند. وی خاطر نشان کرد: در نشست امروز مقرر شد تا کمیته ای مشترک از شورای عالی استان ها و کمیسیون اصل ۹۰ برای بررسی مشکلات حوزه شهرداری ها و شوراهای شهر تشکیل شود، همچنین بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است که در نشست های آینده مقامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شورای عالی استان ها برای بررسی مشکلات روستاها حاضر شوند.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس، افزود:همچنین در نشست امروز نامه «محمدعلی پورمختار» رییس این کمیسیون اصل ۹۰ به «حجت الله ایوبی» معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح و بررسی شد که بر اساس آن پورمختار خواستار جلوگیری از اکران فیلم های مرتبط با فتنه ۸۸ تا زمان رسیدگی به اعتراضات و شکایات مربوطه شد.


ویدیو مرتبط :
‫واکنش نمایندگان مجلس بعد از انتشار عکس جنجالی سلفی با موگرینی‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اقدام مجلس برای عدم اکران 8 فیلم جنجالی


رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در نامه ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهان جلوگیری از اکران هشت فیلم شد.

پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر: رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در نامه ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهان جلوگیری از اکران هشت فیلم شد.

حجت الاسلام احمد سالک گفت: محتوای این فیلم ها با ارزش های انقلاب اسلامی در تناقض است و برخی از این فیلم ها درباره فتنه 88 است .

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با نام بردن از برخی از این آثار افزود: فیلم هایی همچون قصه ها، آشغال ها و عصبانی نیستم جزو این آثار است و ما اجازه نمی دهیم هر مطلبی که به ذهن فیلمنامه نویس می رسد، به عنوان فیلم مطرح شود، زیرا برخی از این آثار به هیچ وجه ارزشمند نیست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: ما مدافع فیلم ها و آثار فاخر هستیم و هر اثری که فاخر نباشد با ارزش های ما در تضاد است.