اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش مجلس به اظهارات نجفی درباره قلیان


اظهار نظر درباره استفاده از قلیان از سوی بانوان، اعتراض برخی نمایندگان را نسبت به معاون رئیس جمهور برانگیخت.

 خبرآنلاین: اظهار نظر درباره استفاده از قلیان از سوی بانوان، اعتراض برخی نمایندگان را نسبت به معاون رئیس جمهور برانگیخت.

در پایان جلسه علنی امروز مجلس، بیش از 20 نفر از نمایندگان -که اسامی آنها از تریبون مجلس اعلام نشد- نسبت به سخنان روز گذشته رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تذکر دادند.

محمدعلی نجفی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در برنامه پایش گفته بود: «اگر بناست قلیان باشد، زن و مرد ندارد».

در تذکر نمایندگان، سخنان نجفی در مصاحبه زنده تلویزیونی، مغایر شئونات مسئولان نظام، ضدعلمی و ضد فرهنگی خوانده شده و خواستار خودداری از تکرار چنین مطالبی و اصلاح آن شدند.

گفتنی است احمدی لاشکی نماینده نوشهر و چالوس نیز در تذکری شفاهی خطاب به رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: علی​رغم اینکه خدمت ایشان ارادت دارم اما آقای دکتر نجفی نکته​ای را فرمودند که جای بحث دارد. اینکه ایشان گفتند بحث قلیان و قلیان کشی برای خانم​ها آزاد است، جای تعجب دارد.

او از گفت​وگوهایش با پزشکان عضو در مجلس خبر داد و به نقل از آنها گفت که یک پک قلیان برابر 40 نخ سیگار است.

بر این اساس این نماینده مجلس نتیجه سخنان رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را یک آسیب جدی خواند و افزود: به جای اینکه به حوزه سلامت کمک کنیم، چنین عارضه​ای به بخش سلامت وارد می کنید؟ ایشان باید روشن و شفاف اعلام کنند که این حرفشان چیزی جز آسیب به سلامت جامعه نیست.


ویدیو مرتبط :
پاسخ کوبنده رییس مجلس به اظهارات جنجالی و حاشیه ساز نماینده مجلس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش ترکان به اظهارات نماینده مردم رودبار: یا تهمت ها را ثابت کن یا در تریبون مجلس عذرخواهی



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

واکنش ترکان به اظهارات نماینده مردم رودباردر مجلس: یا تهمت ها را ثابت کن یا در تریبون مجلس عذرخواهی

اکبرترکان مشاور رئیس جمهور امروز در واکنش به اظهارات نماینده مردم رودبار در صحن علنی طی نامه ای به رئیس مجلس خواستار اثبات تهمت ها شد و تاکید کرد: در غیراینصورت این نماینده باید از پشت تریبون مجلس از بنده عذرخواهی کند.

متن نامه به شرح ذیل است:


جناب آقای دکتر علی لاریجانی
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
با تقدیم سلام و احترام؛
در جلسه علنی امروز مورخ 92/05/21 به هنگام رسیدگی به صلاحیت وزرای محترم معرفی شده از سوی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، جناب آقای حکیمی نماینده محترم مردم شریف رودبار در موضع مخالفت نام اینجانب را که متضمن تهمت های ناروایی بود از تریبون رسمی مجلس شورای اسلامی بر زبان آوردند.

 

برابر فتوای حضرت امام خمینی ،آن عزیز سفر کرده و ماده 78 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، حق اعتراض برای اینجانب وجود دارد. نظر به اینکه مجلس محترم شورای اسلامی دانشگاهی بزرگ و نمایندگان محترم عصاره فضائل ملتند و گفتار و عملکردشان در منظر و مرعی هموطنان عزیز ایران و همچنین مورد مداقه خارجیان نیز می­باشد، قرار دارد و برابر ارشاد و هدایت قرآن کریم در موارد متعدد از جمله آیه هشتم سوره مبارکه مائده که میفرماید:

" یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ کُونُواْ قَوَّامِینَ لِلّهِ شُهَدَاء بِالْقِسْطِ وَلاَ یَجْرِمَنَّکُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَى أَلاَّ تَعْدِلُواْ اعْدِلُواْ هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَى وَاتَّقُواْ اللّهَ إِنَّ اللّهَ خَبِیرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ"

و فرمایش مقام معظم رهبری (دام ظلّه) در تفسیر آیه شریفه مذکور در تاریخ 08/03/92 در دیدار با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی بر لزوم رعایت عدالت و انصاف حتی در برابر مخالفان سیاسی تاکید فرمودند. لذا اذعان می­فرمایند که نمایندگان محترم نبایستی به هر آنچه که فکر می­کنند بدون تحقیق و بررسی در صحت و یا سقم و آثار آن بر زبان جاری نمایند، از خداوند متعال می­خواهم که به همة ما انصاف و اعتدال را در گفتار و عمل عنایت فرماید.

اینجانب آنچه نماینده محترم فوق­الذکر در نهایت بی­تقوایی بر زبان آوردند را نمونه­ای ظالمانه از تهمت­زدن و بی­مبالاتی در اظهارات از تریبون عمومی مجلس می­دانم و لذا انتظار دارم نامبرده آنچه به زبان آورده­اند را با دلایل و مستندات بیان و اثبات نمایند، و یا در غیر اینصورت در همان تریبون از بنده عذرخواهی و از درگاه الهی طلب مغفرت نمایند./خبرآنلاین